Компаниите от Централна и Източна Европа се насочват към широко възприемане на облачните технологии

Компаниите от Централна и Източна Европа се насочват към широко възприемане на облачните технологии

Зрелостта на облака в Централна и Източна Европа е по-ниска, отколкото в САЩ, но значително мнозинство от компаниите планират да наваксат изоставането през следващите две години.

Общо 73% от ръководителите на компании в региона са започнали процеса по облачна трансформация, според нов доклад на PwC CEE, цитиран от Emerging Europe.

Проучването на PwC CEE Cloud Business Survey също така разкрива, че 35% от компаниите в Централна и Източна Европа са приели облака във всички или повечето части от своя бизнес в сравнение със 78% в САЩ.

Въпреки факта, че компаниите от региона изостават по отношение на зрелостта на облака, те имат възможност да използват това забавяне като предимство и да внедрят най-новите облачни решения. Чрез приемането на по-напреднали облачни технологии от самото начало има възможност да се надскочи типичният процес на възприемане на облака, като се заобиколят някои предизвикателства.

Нарастващото значение на облачната трансформация се подчертава от факта, че компаниите, които не са изцяло в облака, планират да продължат пътя си към възприемането на технологията в близко бъдеще. От тези, които нямат всички операции в облака, около две пети (43 процента) планират да бъдат там през следващите две години, а подобен дял (44 процента) очакват 50 процента или повече от техните операции да бъдат в облака през същия период.

Като се имат предвид по-ниските нива на зрялост на облачната трансформация в региона, по-голямата част от анкетираните ръководители от Централна и Източна Европа все още не осъзнават пълния потенциал на ползите от своите облачни инвестиции.

Около една трета от компаниите са използвали облака, за да подобрят своята кибернетична позиция (34 процента), да излязат на пазара по-бързо (32 процента), да развият по-добро вземане на решения (31 процента) и да увеличат производителността (30 процента), сочат данните в доклада.

Приоритетните области в САЩ обаче се различават от тези в Централна и Източна Европа - подобреното вземане на решения е водеща тема за 52 процента, следвана от подобряване на клиентското изживяване (49 процента), спестяване на разходи (47 процента) и повишена производителност (47 процента).

Въпреки че американските компании са по-зрели в пътя си към облачна трансформация и повече от тях са възприели облачни технологии в по-голямата част от бизнеса си, по-голямата част от тях все още не постигат измерима стойност.

Около половината от компаниите в Централна и Източна Европа очакват да постигнат измерима стойност от внедряването на облачните технологии през следващите 12 месеца. Всеки пети ръководител обаче смята, че през следващата година не очаква да постигне измерима стойност в подобрено задържане и набиране на таланти или в подобрена рентабилност.

За компаниите от ЦИЕ основните пречки за постигане на измерима стойност от облачните технологии са бюджетни и/или инвестиционни ограничения при 41 процента, недостиг на таланти (36 процента) и ограничения на технологичните възможности (34 процента).

В САЩ картината е по-различна - основната пречка е същата, бюджетните ограничения, цитирани от 37 процента, но тя е последвана от невъзможността за ефективно измерване/количествено определяне на възвръщаемостта на инвестициите при 35 процента и предизвикателствата на доставчика на облачни услуги (33 процента).

Да управляваш част от бизнес в облака не е същото като да си задвижван от облак. За да идентифицира компаниите, задвижвани от облака, PwC разработва индекс на успеха, който показва кои компании постигат по-големи ползи от облака и какво правят, за да реализират тези предимства.

PwC идентифицира 77 от 389-те компании, които е изследвала, като компании, задвижвани от облак. Съответно, тези компании са постигнали значително по-измерима стойност в широк набор от бизнес ползи в сравнение с други компании - от 2,8 пъти повече в подобреното вземане на решения до 5,7 пъти в подобреното клиентско изживяване.

Компаниите, задвижвани от облак, са почти два пъти по-склонни да възприемат многостранен облачен подход и почти три пъти по-вероятно да бъдат изцяло в облака. Освен това е по-вероятно те да приоритизират почти всичките си облачни възможности през следващите 12 месеца, а техните ръководители последователно си сътрудничат на етапа на планиране във всички области.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.