Как AI трансформира пътуването на клиента на всеки етап

Как AI трансформира пътуването на клиента на всеки етап

Две трети от търговците, които инвестират в изкуствен интелект (AI), отчитат положителна възвръщаемост на инвестициите - 43% казват, че са видели двойна възвръщаемост на инвестициите, а 22% са видели тройна възвръщаемост на инвестициите, според проучване от май 2023 г. на Botco.ai, цитирано от Insider Intelligence.

Ето разбивка на начина, по който генеративният AI може да помогне на марките и търговците на дребно да се свързват с клиентите по време на клиентското пътуване.

Увеличаване на разпознаваемостта на марката

Генеративният изкуствен интелект може да промени пътя на купувача от самото начало, като привлича потенциални клиенти, оформя съдържание според техните нужди и насърчава по-бърза връзка между купувача и марката.

От търговците се иска да предложат персонализирано съдържание, което да резонира с конкретни купувачи, да обмислят теми за маркетингово съдържание и да го оптимизират въз основа на различни критерии, вкл. съдържанието на конкуренцията, като запълнят пропуските.

Увеличаване на ангажираността

Маркетолозите могат да използват AI, за да помогнат на клиентите да вземат информирани решения за покупка.

Осигурете подходящи описания на конкретни купувачи въз основа на поведението им при потребление. Предоставяйте персонализирани препоръки според бюджетите на бъдещите купувачи и други предпочитания. Насочете подходящо съдържание към различните клиенти.

Създайте съдържание и изображения, които могат да се използват за пренасочване на дисплейни реклами.

Ускоряване на реализациите

Марките могат да използват AI, за да ускорят процеса на вземане на решения от страна на купувачите и в крайна сметка да увеличат реализациите.

Осигурете обслужването на клиенти в реално време и покажете полезна информация, като например актуализации на състоянието на поръчката. Предложете промоционални продукти в бюджета на купувача.

Помогнете на сътрудниците по продажбите с информация и предложения в реално време по време на взаимодействие с клиенти.

Проследете клиентите, които са изоставили количките си за пазаруване, и препоръчайте свързани продукти. Можете да предоставите и друг стимул за довършването на покупката.

Подобряване на задържането на клиенти

AI може да подобри удовлетвореността на клиентите, което в крайна сметка може да увеличи задържането.

С изкуствен интелект можете да откривате и разрешавате по-добре болезнените точки на клиентите на техния предпочитан език и да предлагате решения, които отговарят по-точно на нуждите на клиентите въз основа на тяхната история на покупки и минали разговори с отдела за обслужване на клиенти.

Можете да предлагате и допълнителни продукти за продажба за кръстосани продажби въз основа на активността и да опростите обслужването на клиентите.

Насърчаване на застъпничеството на марката

AI може да изгради лоялност на клиентите, да поддържа дългосрочен растеж на приходите и да превърне клиентите в защитници на компанията и бранда.

Важна роля играе споделянето на потребителско съдържание като положителни отзиви и създаването на съдържание в социалните медии, което насърчава клиентите да се ангажират с марката.

Друг вариант е създаването на персонализирани стимули въз основа на отзиви за продукти и разговори за обслужване на клиенти. Дайте награда на клиентите, които се връщат при вас, под формата на точки за лоялност или продуктови отстъпки.

Намалете предизвикателствата при обслужването на клиенти с персонализирани решения.

Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.