Google вече улавя по-прецизно измамно и подвеждащо съдържание

Google вече улавя по-прецизно измамно и подвеждащо съдържание

Google съобщава, че е актуализирал своите системи за машинно обучение, за да улавят и премахват повече фалшиви отзиви, фалшиви бизнес обяви и измамни изображения и видеоклипове.

Автоматизираните системи и човешките екипи за преглед са премахнали над 200 милиона снимки, 7 милиона видеоклипа и са блокирали или премахнали над 115 милиона прегледа, което представлява 20% увеличение спрямо предходната 2021 година.

Google използва чисто нови модели за машинно обучение, за да улавя и премахва фалшиво и измамно съдържание. Тези модели на машинно обучение търсят необичайни модели в допринесеното от потребителите съдържание, включително маркиране на нови форми на злоупотреба, които не са били наблюдавани преди.

Компанията казва, че отдавна използва машинен интелект, за да забелязва модели на потенциални злоупотреби. Актуализацията на тези модели е започнала през миналата година, като е помогнала на компанията да идентифицира нови тенденции за злоупотреба много пъти по-бързо, отколкото в предишни години.

Автоматизираните системи на Google например са открили внезапен скок в бизнес профилите с уебсайтове, завършващи на .design или .top - нещо, което би било трудно да се забележи ръчно в милиони профили.

Екипът анализатори е потвърдил, че значителна част от тези сайтове са фалшиви, като те са премахнати, а акаунтите им - блокирани.

Системите на Google преглеждат новото съдържание, преди да бъде публикувано, за да блокират фалшиво или измамно съдържание, изпратено до системата Google Maps. Внедрява се и модел за машинно обучение, за да сканира съдържание, което вече е публикувано, за да се улови евентуално фалшиво съдържание, което може да е преминало през първоначалния преглед.

Новите системи улавят и спама по-бързо в сравнение със системите от 2021 г.

Компанията е установила случаи на наслагване на неточни телефонни номера върху предоставени снимки. Така измамници са се опитвали да заблудят потребители да се свързват с тях, вместо с действителния бизнес. В тази връзка моделът на компанията вече може да разпознава числата, насложени върху предоставените изображения, като анализира конкретни визуални детайли и оформлението на снимките.

С този модел са открити и блокирани повечето от тези измамни и нарушаващи правилата изображения, преди да бъдат публикувани, казва компанията.

С новия алгоритъм се проверява и за ботове, дублирано съдържание, шаблони на думи, които са подобни на известни фалшиви отзиви, както и нещо, наречено "интелигентно съпоставяне на текст", за идентифициране на подвеждащо съдържание.

Google използва както автоматизирани, така и човешки рецензенти в усилията си да блокира неавтентична дейност в екосистемата на Google Maps.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.