Следващата 2023 г. ще е важна за технологиите в маркетинга. Очаква се разходите за дигитален маркетинг да се увеличат до 146 млрд. долара, но приоритетите ще се изместят от традиционното PPC към визуално и гласово търсене.
Echfunnel.com обобщава 10 тенденции в маркетинговите технологии, които ще повлияят на пазара през 2023 г.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Многоезичен маркетинг по подразбиране
По-голямата част от онлайн данните се публикуват на английски, което ограничава обхвата им. Много от потребителите не ползват английски език и използват инструменти за интернет превод, които могат да преведат материала неправилно. Поради това производството на многоезични материали се увеличава, особено с бързото развитие и широкото разпространение на машинния превод (MT).
Независимо от това, прекомерната зависимост от MT може да постигне същите — често погрешни резултати — както системите за онлайн превод. Следователно последващото редактиране на машинен превод придобива все по-широка популярност сред специалистите по дигитален маркетинг, тъй като съчетава модерна технология и експертния опит на местни преводачи за генериране на многоезичен материал, който успешно изразява маркетинговото послание.
Насочени известия за приложения като двигател за преобразуване с висока възвръщаемост на инвестициите
Възходът на насочените известия като онлайн маркетингова тенденция се движи от два фактора. Първо, средата на имейл кампанията става все по-натоварена, което затруднява взаимодействието с аудиториите по електронната поща.
Индивидите по-често използват мобилни устройства за всички онлайн дейности, включително търсене на марки и онлайн покупки. Ето защо е логично компаниите да прибягват до push известия като ефективно средство за привличане на вниманието на клиентите.
Когато се изпълняват правилно - т.е. с креативни и запомнящи се съобщения, изпращани с ниска ежедневна честота, насочените известия ще повишат процентите на отваряне, трансакциите и ангажираността на аудиторията като цяло.
Връщането на не-визуално аудио
През 2023 г. маркетинг ръководителите ще имат достъп до повече видове интерактивно съдържание, отколкото само до видео. Създаването на входящ трафик с помощта на аудио съдържание, като подкасти, презентации и понякога дори аудиокниги, е потенциална опция.
Традиционната реклама използва до голяма степен звук. Радио рекламите бяха преобладаващи и бяха използвани за създаване на разпознаваемост на марката в по-широки региони. По същия начин подкастите могат да бъдат ефективна входяща маркетингова стратегия за компании, които искат да образоват хората. Привличането към малко по-възрастна демографска група и опитът за повишаване на степента на ангажираност може да бъде подпомогнато от това.
Ако маркетинговата фуния на компанията съдържа фаза на обучение, където целта е да ангажира потребителите и да им помогне да разберат повече, подкастите могат да бъдат отличен маркетингов инструмент за достигане на аудиторията.
Възраст на "генифлуенсъра"
Инфлуенсърите надминаха популярните личности в способността си да влияят на потребителските предпочитания. По време на пандемията обаче клиентите решиха да се отдалечат от почти перфектния социален инфлуенсър. Това принуди хората, които правят кариера в социалните медии, да направят някои промени. Сега тези инфлуенсъри са корпоративни пазачи и "генинфлуенсъри", чиято цел е да разпространяват идеи, а не продукти.
Една тенденция, която бизнесът приема, изглежда е привеждането в съответствие с "кауза". През 2023 г. ръководителите на бизнеса трябва да спрат да гледат на социалната ангажираност като на конкурентно предимство и вместо това да я прегърнат като истинска страст чрез работа с правилния набор от влиятелни лица, които отстояват ценностите на компанията, а не просто продават продукти.
Появата на поколението Алфа
Понастоящем поколението Z е основната аудитория за организации, които се опитват да наберат нови клиенти. Въпреки това, има по-младо поколение, което се очаква да промени значително маркетинговия пейзаж: поколението Алфа, което се състои от хората, родени след 2010 г.
С напредване на възрастта децата от това поколение почти сигурно ще подражават на родителите си милениали по отношение на артикулите, които консумират. Благодарение на платформи като TikTok, YouTube, Minecraft и Roblox тези младежи са свикнали с материали, които предоставят опции за участие, както и за консумация.
Поколението Алфа е не само свързано чрез сайтове за социални мрежи, но също така е и социално осъзнато и съзнателно за глобалните проблеми, като изменението на климата.
Социалните мрежи и виртуалните общности играят съществена роля в живота на поколението Алфа. Търговците ще трябва да внедрят базирани на социалните медии интерактивни кампании, които да се ангажират с представителите на това поколение в бъдеще.