Десет тенденции в маркетинговите технологии, които да включите в стратегията си през 2023 г. (I част)

Десет тенденции в маркетинговите технологии, които да включите в стратегията си през 2023 г. (I част)

Следващата 2023 г. ще е важна за технологиите в маркетинга. Очаква се разходите за дигитален маркетинг да се увеличат до 146 млрд. долара, но приоритетите ще се изместят от традиционното PPC към визуално и гласово търсене.

Echfunnel.com обобщава 10 тенденции в маркетинговите технологии, които ще повлияят на пазара през 2023 г.

Възход на събирането на данни от нулева страна

Значението на големите данни за организациите е по-голямо от всякога. Глобалните правила за поверителност наложиха промяна методиките за събиране на данни.

През 2023 г. забележителна тенденция в дигиталния маркетинг вероятно ще включва организации, които стават по-активни в своите дейности за събиране на данни. Дизайнът на формуляр например може да съдейства за получаване на клиентски данни, които могат да повлияят на пускането на следващ продукт или услуга.

Формулярите трябва да са кратки и стегнати, за да поддържат ангажираността на потребителите. Освен това краткият, ясен и точен формуляр има по-висок процент на успеваемост при придобиването на данни, свързани с преобразуването.

Необходимост от стратегия с фокус върху видеото

Тъй като може да задържи интереса на зрителя за по-дълго време от статичните публикации, видео съдържанието става все по-важна приоритетна област в маркетинга в социалните медии. Маркетолозите използват видеоклипове с малки размери, като видеата в TikToks и Instagram, за да подобрят ангажираността и представянето на брандовете пред милениалите и представителите на поколението Z.

Instagram активно промени алгоритъма си, за да даде предпочитание на функцията Reels, както и да даде на създателите на видео по-голяма видимост пред тези със само статично съдържание.

Стриймингът на живо също обещава да бъде отлична маркетингова стратегия. Когато се комбинира с инфлуенсъри, предаването на живо дава възможност на бъдещите купувачи да взаимодействат със застъпници/експерти, които са запознати с продукта, да обсъждат плюсовете и недостатъцците му и да направят покупка, докато гледат видеоклипа.

SSP и DSP (най-накрая) се събират заедно

Разграничението, разделящо рекламните предприятия, насочени към покупка и продажба, стана по-размито. The Trade Desk, най-голямата независима DSP (платформа от страна на търсенето) платформа на пазара, предложи пълна и директна интеграция с първокласни издатели през 2022 г.

От друга страна, платформите от страна на предлагането (SSP) все повече установяват споразумения с медийни агенции.

През 2023 г. програмните платформи ще трябва да диверсифицират своите модели на приходи и да изградят екосистема, която свързва клиенти, доставчици, производители, платформи за данни и всичко между тях. SSP трябва да обмислят внедряването на възможности от страна на купувача чрез разработка на DSP по поръчка.

Технология без код като ключов актив

Технологията без код се превърна в ключов актив за фирми от всякакъв вид и тези тенденции в областта на маркетинговите технологии не показват признаци на отслабване. Според проучване на Gartner до 2025 г. 70% от новоизградените корпоративни приложения ще използват технология без код или с малък код.

Като част от тенденцията без код решенията за конструиране на уеб въпросници, страници, ботове и работни процеси могат да бъдат създадени без писане дори на един ред код. През 2023 г. решенията без код ще се развият от "основни" случаи на употреба, като например създаване на целева страница, до по-сложни случаи на употреба, като изграждане на партньорска директория или извършване на анализ на данни.

Холографски реклами: срещата на реалното с виртуалното

В миналото холограмите бяха представени в научната фантастика и антиутопичното кино. Тази визия обаче сега се превръща в реалност и холографската технология ще остане.

Холограмите са идеалният маркетингов инструмент за фирми, които искат да покажат своята марка и да подобрят цялостната информираност за бранда от страна на клиентите. Тази рекламна технология позволява на потребителите да показват 3D движещи се и интерактивни картини и обекти.

В климат, в който конвенционалните и дигиталните реклами са широко разпространени, холограмните реклами стимулират интереса на клиентите. Следователно това може да помогне на бизнеса да стане вирусен и да повиши разпознаването на марката.

Втора част на материала вижте тук!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.