Дигиталната репутация на вашата компания може да повлияе на бъдещите клиенти. Ето как да се уверите, че ще направите правилното първо впечатление онлайн.
Изграждането на имидж преди интернет зависеше основно от уста на уста. Това обаче ограничава излагането на вашата марка пред малка група хора. Преди интернет, какъвто го познаваме днес, само по-големите компании със значителни рекламни бюджети или достъп до знаменитости имаха способността да станат известни чрез реклама, пише Business.com.
Днес цифровите медии революционизираха достъпа до популяризиране. Социалните медийни платформи - Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, и търсачките предоставиха незабавен достъп до нефилтрирана информация. Първата страница с резултати от търсачките, които обикновено показват новини, видеоклипове, изображения и съдържание на трети страни, сега представлява ключов основополагащ стълб на цялостната репутация и марка на компанията.
Какво представлява управлението на онлайн репутацията?
Управлението на репутацията включва всички бизнес дейности, предприети за формиране на мнението на клиентите за дадена компания въз основа на нейното онлайн присъствие. Онлайн репутацията на вашата компания е до голяма степен резултат от това как най-използваните уебсайтове представят вашата компания. Като такова SEO и правилното третиране на негативните отзиви са неразделна част от управлението на репутацията.
Макар че е подобно в някои отношения на връзките с обществеността (PR), управлението на репутацията е по-малко фокусирано върху журналистическото отразяване и повече фокусирано върху цялостното ви онлайн присъствие. Вашата PR фирма ще представя истории за вашата компания на медии, докато управлението на репутацията ще се фокусира върху вашите онлайн рецензии, платено съдържание и SEO.
Защо управлението на вашата онлайн репутация е важно?
Уорън Бъфет е казал, че са необходими 20 години, за да изградиш репутация, и пет минути, за да я развалиш. Този цитат от един от най-успешните предприемачи на всички времена изяснява важността на управлението на вашата репутация.
Това е така, защото силната онлайн репутация помага да поставите вашата компания по-високо в страниците с резултати от търсачките (SERP). По-високото SERP класиране означава излагане на повече потенциални клиенти, като по този начин увеличавате вашите приходи.
Управлението на репутацията онлайн също помага да се подобри впечатлението, което потенциалните клиенти придобиват за вас, като гледат вашите отзиви в Google, Yelp и други сайтове за обяви. Доверен екип за управление на репутацията ще знае как да отговори смислено на всички ваши отзиви, независимо дали са положителни, или отрицателни. Начинът, по който реагирате на отзивите, може да повлияе на начина, по който потенциалните клиенти ви възприемат, както и дали в крайна сметка ще изберат да купят от вас, а не от конкурент.
Какво влияе на вашата онлайн репутация?
Присъствие в социалните мрежи. Изграждането на положителна репутация за вашата марка в социалните медии започва с разработването на интересно, смислено присъствие в социалните медии, но не спира дотук. Вие също трябва да използвате страниците си в социалните медии, за да публикувате постоянно интересно съдържание и да общувате с клиентите си. Някои сайтове за социални медии също имат секции за преглед, които вашият екип за управление на репутацията трябва да наблюдава.
SEO. Репутацията на вашата онлайн марка е, свободно казано, част от нейното класиране в търсачките. Казано по друг начин, ако Google класира вашата марка по-ниско от другите, тогава алгоритъмът на Google вероятно не възприема вашата марка като реномирана. Колкото по-ниско се класира вашата компания, толкова по-малко надеждна изглежда.
Онлайн ревюта. Дори ако усъвършенствате SEO, така че винаги да се появявате на първите страници на уеб търсенията, вашата онлайн репутация може да пострада, ако имате много отрицателни отзиви. Може да пострада дори ако отрицателният отзив е само един. Както беше посочено по-рано, отговарянето на отрицателни отзиви с внимание, съпричастност и интерес към откритата комуникация може да помогне за съживяването на вашата репутация.
Не трупайте обаче и фалшиви положителни отзиви - личат си отдалеч и отблъскват клиентите.
Как търсачките влияят на вашата онлайн репутация
Google има пазарен дял от 70% и 90% съответно за настолни компютри и мобилни устройства/таблети. Има около 65 427 търсения в Google в секунда или 5,6 милиарда търсения на ден, което означава, че приблизително 75% от световното население прави поне едно търсене в Google всеки ден. Тези онлайн търсения могат да се отнасят за всичко.
Информацията, съдържаща се на първата страница, ще разкаже история за компанията. Ако има положителни връзки, тогава хората, които проучват, са по-склонни да приемат, че компанията е надеждна, докато всякакви отрицателни връзки потенциално могат да породят съмнения и да подкопаят доверието.
Като цяло информацията, която потребителите намират, ще служи като предубеждение за закотвяне, което може да повлияе на процеса на вземане на решения. С други думи, интернет потребителите ще отдадат по-голямо значение на това, което четат на страницата.
Важно е да се отбележи, че повечето хора имат пристрастие, известно като "ефект на изолация" или ефект на фон Ресторф. При него дори само един отрицателен резултат сред множество положителни резултати се запомня. Ето защо е наложително да управлявате първата страница с резултати от търсенето, така че те да показват най-представителните цифрови активи.
Как да поправим увредена репутация
Отрицателните отзиви или резултатите от търсенето често произлизат от недоволни клиенти, недоволни бивши служители или нелоялна конкуренция. Тези рецензии обикновено са достъпни на сайтове за онлайн прегледи като Glassdoor, Avvo и Yelp и уебсайтове за социални медии, включително Facebook, Twitter и YouTube.
Клеветническо съдържание може да бъде намерено и чрез блогове и нлайн агрегатори. То включва обвинения срещу компанията или конкретни членове на екипа. Обвинение може да бъде отправено без вина на компанията, но по-стари връзки към уебсайтове с избрани ключови думи продължават да се появяват и да се появяват.
Има редица стратегии за поправяне на дигитална репутация. Например директното договаряне с издатели или мениджъри на домейна за скриване на съдържанието от търсачките често дава ограничени резултати в сравнение с подхода на експерти с разбиране на правните последици. Създаването на съдържание, което отразява мисията, визията и ценностите на бизнеса, е полезно при справяне с краткосрочни проблеми или при разгръщане на дългосрочна стратегия.
Последното е най-важната защита, защото е от основно значение за противодействието на негативните отзиви. За да направи това, компанията трябва да изгради свой собствен уебсайт, да създаде автентични профили в социалните медии и да споделя оригинално съдържание. Ако на първата страница се появи отрицателен резултат от търсенето, компанията трябва да увеличи усилията си, като публикува своевременно техническо съдържание, което ще измести класирането на отрицателния резултат към следващата страница.
Наложително е да наблюдавате дигиталното присъствие, тъй като то непрекъснато се променя, и да управлявате отрицателните резултати, като използвате подходящи SEO инструменти.
Най-очевидният актив за управление на репутацията онлайн е съдържанието на уебсайта на компанията. Мета таговете и мета описанията също са важни за органичната оптимизация на търсачките.
Има редица неорганични методи, при които една компания придобива ORM активи, включително управлявани активи (профили в социалните медии и тяхното съдържание), влиятелни активи (агрегатори на информация като Wikipedia), спечелени активи (положителни новинарски статии в медии и блогове) и платени активи (реклами в страниците за търсене в Google).
Управление на онлайн активи за управление на репутацията
Всички видове ORM активи трябва да се управляват заедно, а не поотделно, за да подобрите класирането си в настолните и мобилни алгоритми на Google. Активите, които се управляват вътрешно от компанията (т.е. собствен уебсайт на компанията и управлявани активи), трябва да се подобряват непрекъснато и да се оптимизират. Google и други търсачки автоматично ще проучат някои важни компоненти - като URL адрес, местоположение на бизнеса, сила на ключовите думи, криптиране на сайта и важни маркери - от уебсайта и социалните медии, което предоставя допълнителни причини за управление на тези активи.
Най-важното съображение е дали компанията публикува ангажиращо съдържание. Уебсайт с изображения, видеоклипове и инфографики към автентичния текст ще генерира повече трафик, тъй като тези изображения често се появяват на първата страница на SERP. Някои други начини връзката да получи по-високо класиране в търсачките включват публикуване на новини с хипервръзка към новинарски уебсайтове на трети страни, отговаряне на често задавани въпроси и добавяне на съдържание без жаргон с ключови думи, които обикновено могат да бъдат използвани от потребителя.
Съдържанието на социалните медии винаги трябва да се свързва обратно към уебсайта на компанията, за да се подобри видимостта му. Платформите за социални медии често насърчават ангажираността на потребителите, защото подобряват качеството на обратните връзки в SERP. Успешните стратегии в един канал в социалните медии може да не съответстват на друг. Разбирането на нюансите на всяка платформа е от решаващо значение.
Отрицателният резултат в търсачката може да има вредно въздействие върху компанията, докато положителният резултат може значително да подобри нейния профил. Нямаме втори шанс да направим първо впечатление. Ето защо е жизнено важно една компания да управлява своите активи за цифрова репутация сериозно и внимателно, преди да е станало твърде късно да спаси репутацията си.