Краят на 2021 г. наближава и планирането за 2022 г. е в разгара си. Предвид промените в поведението на потребителите, платформите и съдържанието, търговците в социалните медии ще бъде разумно да се възползват от този шанс, за да преоценят своите стратегии и подходи.
През последните няколко години много брандове влагаха огромно време, енергия и ресурси за генериране на продажби (B2C) или потенциални клиенти (B2B). Не е изненадващо. Инструментите се развиха, за да поддържат по-добри продажби чрез социалните канали. Рекламните платформи се развиха, за да поддържат по-добре B2B организации, които искат да привлекат повече потенциални клиенти чрез мрежи като Linkedin.
Тази еволюция има смисъл и го виждаме всеки ден, пише онлайн изданието business2community.com.
Просто погледнете емисията си във Facebook - колко реклами има в нея? Или разгледайте историите си в Instagram. Всяка четвърта вероятно е реклама.
Помислете за всички продавачи, които виждаме в LinkedIn и които ни изпращат спам всеки ден. Това се увеличи по време на пандемията.
Да, продажбите и потенциалните клиенти са основен фокус на много брандове. Това обаче отиде твърде далеч.
Да, трябва да използваме социалните мрежи, за да продаваме. Всички знаем това. Тази промяна обаче - към използването на социални медии за продажба и привличане на потенциални клиенти, обикновено не е най-ефективното използване на инструментите за социални медии.
Ще започне повторно калибриране, при което марките ще се върнат към основите и ще започнат пак да използват социалните медии за това, в което са най-добри: изграждането на общност. Това означава повишаване на информираността и ангажираност с клиентите, засилването на ролята им като канал за обслужване на клиенти и като отличен инструмент за слушане.
Какво ще кажете за използването на социалните мрежи за изграждане на общност като стратегия за задържане на клиенти? Компаниите знаят много добре, че е по-лесно да задържиш клиент, отколкото да придобиеш нов, а и това е по-евтино. Един чудесен начин да поддържате клиентите доволни и ангажирани с вашата общност за изграждане на марка в социалните мрежи.
Продажбите и потенциалните клиенти са важни, но те не са всичко. Когато става въпрос за ефективно използване на инструментите на социалните медии, трябва да има повече баланс.
Компаниите трябва да помислят как социалните инструменти могат да им помогнат да задържат съществуващи клиенти и да изградят информираност в горната част на фунията - защото това е, което социалните медии обикновено правят най-добре.