Чудите ли се защо посетителите на вашия уебсайт изглежда не се превръщат в абонати и платени клиенти? Е, може да се наложи да намерите по-вълнуващи начини да взаимодействате с аудиторията си.
Доклад на Demand Gen разкрива, че 93% от маркетолозите обичат геймификацията, а 81% смятат, че интерактивното съдържание привлича повече внимание от статичното, пише онлайн изданието business2community.com.
Когато използвате геймификацията по правилния начин, можете да привлечете посетителите на уебсайта си и да увеличите шансовете те да станат лоялни абонати, като същевременно подобрите потребителското изживяване. Всички знаем, че гигантът на Google обича това.
Медията обобщава 3 ефективни начина, по които да използвате геймификация, за да увеличите ангажираността на клиентите.
Какво е геймификация?
Геймификация е, когато уебмастърите или онлайн маркетолозите включват елементи, подобни на игри, на своите уебсайтове, за да направят потребителското изживяване по-примамливо и приятно. Това помага да се увеличи ангажираността и да се намали процентът на отпадане, което от своя страна повишава представянето по отношение на SEO.
Ето и няколко примера за успешна геймификация:
Въртене на колело за изключителни награди;
Отключване на изненади;
Дартс и други.
Най-хубавото е, че геймификацията винаги е уникална и носи нещо свежо, което да прекъсне типичното статично изживяване на уебсайта, като просто четете безкрайна информация за даден продукт. Вместо това закупуването на продукта ще се почувства като игра.
Колкото повече забавлявате посетителите на сайта си, толкова по-голяма е вероятността те да се върнат и да го споделят с мрежата си.
Ето и обещаните три ефективни техники за геймификация, които можете да използвате, за да увеличите ангажираността на клиентите.
Колелото на късмета
Има безброй любими на много хора телевизионни предавания, чиято кулминация е завъртането на колело на късмета. Да се гледа завъртането на колелото е най-вълнуващата част от тези предавания. Най-хубавото е, че можете да създадете същото вълнение и радост за посетителите на вашия уебсайт.
Добавянето на въртящо се колело към вашия уебсайт може да задържи посетителите на вашия сайт по-дълго и да ги примами да купуват вашите продукти. Лесно можете да го направите с инструментите за генериране на лийдове.
Също така, когато предоставяте забавно изживяване, вашите клиенти е по-вероятно да се върнат и да разкажат на приятелите си за вашите продукти. Както се казва, "споделянето е грижа".
Измервател
Измервателят е не само добър за потребителите да видят колко време им е отнело да изпълнят задача на вашия уебсайт, но също така е ефективен за привличане на посетители.
Един пример е измервателят на силата на вашия LinkedIn профил. Колкото повече информация добавяте към профила си, толкова по-зелена става лентата, докато достигнете звездата.
Други големи компании, като Google и Dropbox, също използват маркери в своите маркетингови кампании. Както вероятно разбирате, тази форма на геймификация има за цел да накара потребителя да извърши всички стъпки на определено пътуване.
Най-хубавото е, че можете да използвате измервател за почти всяко действие, което включва две или повече стъпки.
Провеждане на онлайн конкурс
Един от най -лесните начини да включите геймификацията във вашия уебсайт и да привлечете вниманието на посетителите е провеждането на конкурс. Това е отлична възможност да раздадете подаръци, свързани с марката, и да повишите осведомеността, като в същото време увеличите последователите си в социалните медии и привлечете повече трафик към вашия сайт.
Например можете да създадете фотоконкурс и да насърчите потребителите да споделят любимите си снимки с предварително зададен хаштаг на бранда ви. Можете да организирате видеоконкурс, в който потребителите могат да качват видеоклипове с препоръки за продукти в YouTube и да се състезават с други потребители.
След това можете да вградите тези видеоклипове на вашия сайт и да привлечете още повече реферален трафик към вашия сайт и канал в YouTube.
Превръщането на вашия уебсайт в интерактивно и приятно изживяване е също толкова важно, колкото и самият продукт, ако искате да увеличите ангажираността и продажбите. Можете да приложите някоя от тези стратегии за геймификация и да привлечете потребители с известни усилия.