Предизвикателствата и прекъсванията, породени от пандемията, геополитическото напрежение и икономическата несигурност, правят 2023 г. като никоя друга година.
Бизнесът обаче не може да се остави на пауза и да чака да види как ще се развият нещата. За да расте - и да оцелее, бизнесът, лидерите трябва да въведат стратегии сега. И маркетингът има основна роля, пише tthinkwitthgoogle.com.
Лидерите на Google обобщават водещите маркетингови тенденции и прогнози за 2023 г.
Първа част на материала можете да прочетете тук
Настъпи времето на поколението Z
Поколението Z е първото, което е израснало в света на интернет и технологиите. Начинът, по който те навигират и взаимодействат онлайн, продължава да се развива. Най-подходящите платформи за това поколение днес са тези, които са динамични и силно визуални, отговарящи на техните непрекъснато променящи се нужди по нови и иновативни начини.
Не се опитвайте да въвеждате публиката от поколението Z във вашия свят, а я посрещнете в техния. Разберете техните неудовлетворени нужди, дайте приоритет на уместността и автентичността пред хомогенната уникалност и прегърнете разнообразните визуални светове, които обитават.
Много създатели въвеждат визуално съдържание в кратка форма, за да отговорят на нуждите на тези зрители. И те постигат огромен успех. YouTube Shorts вече има 1,5 милиарда активни потребители месечно и има повече от 30 милиарда гледания на ден, което го прави голяма възможност за рекламодателите.
Учете се от водещите създатели. Тези хора прокарват пътищата и създават нови подходи към видео форматите за да се свържат автентично със своите аудитории. Важно е да се възползвате от най-добрите практики за разказване на истории, за да създадете силно ангажиращо видеосъдържание в кратка форма.
Например видеоклиповете трябва да прескачат направо в действието. Само с 10 до 60 секунди налично рекламно време няма нужда да създавате сюжет с много допълнителен контекст.
Супер приложенията задават супер очаквания
Супер приложенията са многофункционални мобилни приложения с набор от различни функции, събрани в едно, като пазари, съобщения и платежни услуги. Те вече превзеха Азия и Африка, където са врата към финансовото включване.
В останалата част на света те все още не са толкова популярни, но някои брандове колебливо се опитват да се възползват от тях. Американският търговец на дребно Walmart например изгражда своя версия на супер приложение в момента.
Това не означава, че всяко приложение може да бъде супер приложение или дори трябва да бъде такова. Маркетолозите обаче могат да се поучат от това как супер приложенията разрушават статуквото и поставят по-високи очаквания за приложенията и мобилните изживявания като цяло.
Най-важното е, че те ни показват, че хората търсят удобство. Супер приложенията заемат по-малко място за съхранение на устройството от няколко отделни и няма нужда потребителите да превключват между различни приложения.
През 2023 г. е нужно да подобрите работата с приложението си. Избягвайте да създавате приложение с една цел, в което хората влизат веднъж и след това изтриват. Вместо това изградете цялостно приложение, ориентирано към клиента, което консолидира функции и потребителите могат да го вградят в ежедневието си.