Топ тенденции в дигиталния маркетинг за 2023 г. (I част)

Топ тенденции в дигиталния маркетинг за 2023 г. (I част)

Предизвикателствата и прекъсванията, породени от пандемията, геополитическото напрежение и икономическата несигурност, правят 2023 г. като никоя друга година.

Бизнесът обаче не може да се остави на пауза и да чака да види как ще се развият нещата. За да расте - и да оцелее, бизнесът, лидерите трябва да въведат стратегии сега. И маркетингът има основна роля, пише tthinkwitthgoogle.com.

Лидерите на Google обобщават водещите маркетингови тенденции и прогнози за 2023 г.

По-приобщаващо медийно планиране

През последните няколко години рекламната индустрия се фокусира много върху по-приобщаващо представяне в творчеството. Тази работа сега трябва да обхване и медийното планиране. За хората е важно не само да виждат и чуват хора като тях, но и да преживяват средата.

Непреднамереното пристрастие обаче може да попречи на включващото медийно планиране. За да могат маркетолозите наистина да се ангажират и да се свържат с различни аудитории, те трябва да се справят с това пристрастие и да прегърнат широчината на съдържанието, което публиката им консумира.

Тази година рекламодатели като Domino"s и Diageo доста критично оцениха своите избори за медийно присъствие и разшириха стратегиите си, за да се свържат по-добре с цялата си аудитория. Те премахнаха изключванията на ключови думи и теми, които съдържат потенциални пристрастия, и проактивно инвестираха в ръчно подбрани авторитетни гласове и издатели.

През 2023 г. марките трябва да извършат одит на медийния си план, да оценят дали комбинацията от канали и издатели достига широчината на целевата аудитория и да прегледат за потенциални пристрастия в изключването на ключови думи и теми. Трябва да се обмислят и утвърдителни действия, които да бъдат предприети за автентична подкрепа на слабо представените гласове и общности.

Реклама с цел

Хората дават приоритет на устойчивостта и искат марките да им помогнат да направят устойчивия избор по-управляем. Те също така очакват организациите да оказват влияние върху обществото повече от всякога и да съгласуват обещанията с действията си.

В отговор виждаме, че марките преминават от стремеж да минимизират собственото си въздействие върху околната среда към фокусиране върху по-голяма цел. Те поемат по-активна роля, за да вдъхновят допълнителни действия.

Марката котешка храна Sheba например иска да спаси световните рибни популации. Екипът стартира най-голямата програма в света за възстановяване на коралови рифове, като прави видеоклипове за работата, която върши, и използва приходите от реклама от YouTube, за да помогне за финансирането на кампанията.

Френската компания Back Market използва мантрата "повторно използване, намаляване, рециклиране" като отговор на количеството електронни отпадъци. Тя създава кръгова икономика със своя онлайн пазар за обновени технологични устройства, за да намали екологичния отпечатък на сектора.

Ангажиментът към каузи трябва да бъде автентичен, дългосрочен и подкрепен от действия отвъд думите. Бизнесите трябва да внимават много с т.нар. green washing.

Поверителност и спокойствие

Бизнесът трябва да се разграничи през 2023 г., тъй като се конкурира на несигурен пазар. Компаниите трябва да докажат своите ценности, за да задържат и спечелят клиенти. И тъй като хората управляват по-голяма част от ежедневния си живот онлайн, поверителността онлайн никога не е била по-важна.

Според резултатите от анкета, проведена през миналата година след 7 хил. европейци, когато марките зачитат поверителността, техните реклами се представят по-добре. Установихме, че опитът с поверителността влияе върху доверието на потребителите, а лошото изживяване с поверителността онлайн може да има много сериозни последствия.

Потребителите смятат, че лошият опит с поверителността е почти толкова вреден, колкото и кражбата на техните данни и това може да ги накара да изберат друга марка.

През 2023 г. се уверете, че предоставяте на клиентите всичко, от което се нуждаят, за да контролират данните си и да се чувстват сигурни. Когато хората нямат контрол върху данните си, те стават скептични към дигиталния маркетинг. Осигурете достъпни и разбираеми инструменти, които клиентите могат да използват, за да управляват своята поверителност.

Втора част на материала четете тук

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.