Глобалната верига за корабоплаване и доставки е в голям хаос. Прекъсванията в доставките са резултат от коронавируса, повишеното търсене на стоки от азиатските страни износителки, като Китай и Южна Корея, закъсненията заради времето и затваряния и недостига на товарни контейнери и складови работници.
Закъсненията в доставките означават недостиг на стоки и увеличаване на сроковете за получаване на поръчките от потребителите, пише онлайн изданието business2community.com.
Изводът за потребителите? Направете празничното си пазаруване сега.
Какво означава това за търговците? Започнете с вашите празнични съобщения сега.
Възползвайте се от потребителските данни, за да се насочите към купувачите за празниците отрано.
Поведението при пазаруване на потребителите е различно по време на празниците в сравнение с пазаруването през друго време на годината. Някои потребители са фокусирани върху получаването на най-добрите оферти, което може да означава участие в стандартни празнични събития за пазаруване като Черен петък или киберпонеделник.
Други купувачи отлагат с надеждата да получат по-големи отстъпки в последния момент.
За да ангажират купувачите рано, за да отчетат закъсненията при доставката, брандовете трябва да използват маркетингови тактики, управлявани от данни. Потребителите може да се сблъскат с предизвикателства да намерят артикулите в своите списъци с подаръци, така че търговците трябва да се съсредоточат върху насочването им към магазините сега и, съответно, да управляват очакванията.
Днешните потребители са разумни и очакват търговците да разбират техните предпочитания и да изпратят персонализирани, подходящи препоръки.
Брандовете ще трябва да използват солидна основа от данни и интеграции в цялата си верига за доставки, за да изпращат съобщения с това ниво на прозрение. Като минимум търговците трябва да се фокусират върху събирането на данни от първа страна и подобренията от трети страни, за да разберат кои са техните клиенти и какво ще ги накара да купуват. Например, ако марките знаят къде се намира потребителят, те могат да пуснат на пазара продукти с персонализирана информация, като например местен инвентар или точни оценки за доставка.
Един от най-ценните типове данни, които марките често пренебрегват, са поведенческите данни на пазара или данните за намеренията. Разумните търговци използват данни за намеренията, за да предоставят по-персонализирано изживяване на потенциални клиенти въз основа на тяхното скорошно поведение - какви физически магазини са посетили, какво търсят онлайн, участват ли в диалог в социалните мрежи с други брандове, преди празничния сезон ли купуват или отлагат.
Данните станаха толкова усъвършенствани, че марките имат възможност да ангажират потребителите въз основа на тяхното минало поведение, като например сегменти на купувачите по време на Черния петък, в последния момент, в съчетание с текущата активност.
Използвайте омниканална технология за изпращане на персонализирани съобщения
Миналата година, в разгара на пандемията, потребителите пазаруваха онлайн повече от всякога. Въпреки това, тъй като нашата икономика навлиза в ново състояние и тъй като потребителите търсят повече лични преживявания, търговците на дребно могат да очакват да видят потребителите да пазаруват както онлайн, така и в магазините през този празничен сезон.
Докато потребителите преминават през пътя на покупката, те ще използват различни точки на допир по пътя си, за да изследват продукти и да вземат решения за покупка. Имейлът се класира високо за 35% от потребителите като предпочитан начин за комуникация с търговците. Социалните мрежи също са популярен начин да научите за нови продукти и марки.
Какъвто и да е миксът на каналите, търговците трябва да приложат интегриран подход върху потребителя, наличен на всички платформи, за да създават последователно персонализирани пътувания за различни типове потребители, съчетани с прозрения. Наличието на правилния инструмент за автоматизация на маркетинга ще осигури безпроблемно изпращане на съобщения между клиентски сегменти и по различни канали за популяризиране на продукти, които ще достигнат до потребителите навреме за празничния сезон.
Тази година празничният сезон ще е различен. Засилва се натискът пазаруването да започне отрано и да се изготвят маркетингови стратегии, които да отговарят на потребителите там, където се намират. Затова и събития като Черен петък и киберпонеделник вероятно поетапно ще се изтеглят през октомври, вместо през ноември. По-лесно е да започнете маркетинговия тласък за празниците рано, отколкото да съсипете празниците заради забавени доставки.