Маркетингът претърпя огромна трансформация в последните години и става все по-персонализиран. Потребителите днес могат да създават свои собствени персонализирани търсения и да събират информация, да следят новините и да подготвят развлечения по свой вкус чрез смартфоните си.
Ето защо, за да навлязат в потребителското пространство, маркетолозите започнаха да използват смартфоните като средство за маркетинг и да възприемат мобилни маркетингови стратегии.
Mobileappdaily.com обобщава някои интересни статистики, за мобилния маркетинг и индустрията като цяло и дава идеи за растеж.
Статистика за мобилния маркетинг през 2023 г.
Използване на устройствата. По-широкото използване на мобилни приложения е една от основните причини за ръста на мобилния маркетинг. В момента има общо 3,8 милиарда потребители на смартфони по целия свят. Очаква се приходите, генерирани от мобилни приложения, да достигнат 950 милиарда долара през 2023 г., според данни на Statista. Други данни - на Think Storage Now, показват, че 70% от потребителите вероятно ще деинсталират приложение, ако зареждането му отнема твърде много време, а 53% ще напуснат уебсайт, ако времето за зареждане отнеме повече от 3 секунди.
Средно 40 мобилни приложения са инсталирани на смартфона на един човек, според статистика на Simform. През 2020 г. изтеглянията на приложения са били 218 милиарда. Само Tiktok отчита над 115,2 млн. инсталации през същата година, според Statista.
Мобилна реклама. Общите разходи за мобилна реклама през 2020 г. достигат 223 милиарда долара, като през 2023 г. се очаква да нараснат до 339 милиарда долара, според данни на Statista. В момента хората прекарват 50% от времето си в приложения за социални медии и подобни комуникационни приложения. Facebook има над 2,93 милиарда потребители. Близо 50% от потребителите намират данни, свързани с брандове, в социалните медии.
Средното време, прекарано на мобилен телефон в САЩ, е 2 часа 55 минути, според eMarketer. Около 54,8% от трафика, генериран в световен мащаб, идва от смартфони, според данни на Statista.
Мобилно търсене. Основно се говори за Google като водеща търсачка. Пазарният дял на Google е около 84,69% през януари 2023 г. През 2023 г. в Google са правени 8,5 милиарда търсения на ден, като 55% от тийнейджърите на възраст между 13 и 18 години предпочитат гласово търсене в Google, според Marketing Dive.
Над 90,63% от съдържанието на уебсайтовете нямат никакви посещения. Освен това само 0,21% от уебсайтовете получават поне 1000 посещения месечно.
Мобилна ангажираност в социалните медии. Около 137 милиона нови потребители са се присъединили към социалните медии през декември 2022 г. Топ 3 на социалните медийни платформи се формира от Facebook, Youtube и Whatsapp. Най-голямата група потребители на Facebook попада във възрастовия диапазон 25-34.
Tiktok е най-бързо развиващата се социална медия в последните години. Изображенията в Linkedin обикновено получават 2 пъти повече коментари, а видеоклиповете - 5 пъти. Регионалното проникване на социалните медии през 2023 г. е 72% в Източна Азия, 72% в Южна Америка, 74% в Северна Америка, 84% в Западна и Северна Европа.
Базирана на местоположението маркетингова статистика. Около 80% от потребителите са проявили интерес към известия, базирани на местоположение. Около 50% от марките се насочват към своите клиенти въз основа на тяхното местоположение. Около 25% от маркетинговия бюджет се изразходват за маркетинг, базиран на местоположение. Данните са на Location Based Marketing Association.
Използване на мобилни плащания. Мобилното плащане не беше обичайно преди пандемията, но по време на и след нея растежът на мобилния маркетинг в този сектор се увеличи поради по-големия брой парични трансакции. Над 2 милиарда души използват мобилни плащания по света. Apple pay има над 50 милиона потребители, но 93,9% от тях не използват услугата. Приблизително 1,31 милиарда трансакции се очакват от мобилни плащания през 2023 г., според данни на Statista.
Най-популярните приложения за мобилни плащания са Paypal, Apple Pay, Google Pay, Venmo и Zelle. Държавите с най-много трансакции са Китай, Южна Корея, САЩ, Индия и Япония. През 2023 г. се очаква трансакциите с мобилни плащания в САЩ да достигнат стойност 220 милиарда долара.
Мобилни видео статистики. Данните от различни проучвания показват, че съвременният човек консумира съдържание най-вече на мобилно устройство. Youtube има около 2 милиарда активни потребители. Всеки ден се гледат около 5 милиарда видеоклипа. Освен това Youtube всяка минута качва 500 часа видео, според статистиката на самата платформа.
Маркетолозите са увеличили приходите си с 49% чрез видеоклипове, според данни на Wordstream. Почти 90% от търговците предполагат, че видеоклиповете имат по-добра възвръщаемост на инвестициите, а 93% от компаниите печелят директни клиенти благодарение на видео базиран директен маркетинг на продукти в социалните медии.
Приходите от реклами, генерирани от Youtube през 2021 г., бяха близо 28,8 милиарда долара. Около 75% от потребителите гледат видеоклипове на своя смартфон, а 66% са по-склонни да научат за дадена марка чрез видео.
Мобилен имейл маркетинг. Половината от всички имейли, маркирани като "прочетени", са видени през смартфони, а 65% от имейлите, отворени на смартфони, вероятно ще бъдат отворени и на десктоп устройства, според Campaign Monitor. Автоматизираните имейли имат тенденцията да генерират 320% повече приходи от неавтоматизираните.
Около 49% от брандовете използват някакъв вид имейл маркетингова кампания. Според проучване на Experian използването на емоджи в реда за тема увеличава шанса за отваряне на имейл с 56%.
Има множество маркетингови стратегии за мобилни приложения, които често се пренебрегват, но имат потенциала да съберат огромен трафик.
Оптимизация за магазин за приложения
Точно като SEO оптимизирането за магазин за приложения е важно за по-добрата откриваемост на приложенията в Play Store и Apple Store. Много създатели на приложения не приемат тази стратегия за мобилен маркетинг и губят трафик от това. С правилни ключови думи и фрази за описание на приложението, заедно с добре написано съдържание, рангът му ще се подобри и то ще се показва по-напред при търсене в магазина.
Уебсайт
Да имате приложение е важно. За самото приложение обаче е важен уебсайтът на бизнеса, който също може да влезе в стратегията за мобилен маркетинг, не само в стратегията за маркетинг със съдържание.
Инфлуенсър маркетинг
В момента има много влиятелни лица в множество ниши, които имат огромен брой последователи. Намирането на инфлуенсър и спонсорирането му, за да покаже вашето приложение, е сред най-добрите тактики за мобилен маркетинг, използвани днес.
Маркетинг в социалните медии
Вероятно е сред най-доходоносните маркетингови стратегии за мобилни приложения. Използването на социални медии за ангажиране е наистина най-ефективната тактика за мобилен маркетинг за набиране на нови клиенти и повишаване на информираността за вашата марка, продукти и услуги. Основните платформи, които се използват, са Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, TikTok, Pinterest, Twitter, Reddit. Някои търговци популяризират продуктите и услугите си и чрез услуги за незабавни съобщения като Whatsapp. Това не е възможност за пропускане, като се има предвид, че голяма част от хората прекарват часове на ден в любимите си социални медийни платформи и платформи за съобщения.
Кампании за задържане
Има толкова много компании, които се фокусират върху ангажирането на нови клиенти, като забравят за съществуващите. Привличането на нов клиент обаче може да е скъпо. Колкото и да е важно да има нови клиенти за растежа, подходящите стратегии за задържане на съществуващи клиенти са не по-малко важни.
Придобиване на потребители чрез платена реклама в търсачки
Много компании избират да използват платена реклама за привличане на нови клиенти. Ефективно е, като се има предвид, че рекламата се избутва в горната част със страницата с резултати от търсенето.
Имейл маркетинг
Имейл маркетингът, осъществен правилно, е изключително ефективен. Един имейл, изпратен в правилното време, с атрактивна тема и подходящо съдържание, може да направи чудеса.
Медийна стратегия
Време е организациите да помислят не за количеството информация, която публикуват, а за качеството. Безсмисленото публикуване на съдържание в интернет не работи. По-добре е да се разчита на стратегически подход и внимателно разположение в различните канали.
Ако искате да научите повече за развитието на онлайн търговията, новостите в социалната търговия, приложението на изкуствен интелект в сектора и персонализацията - регистрирайте се за eCommerce Summit 2023! Конференцията ще се проведе на 4 октомври. Вижте повече за събитието тук!