Спад на органичния трафик на Facebook: Ръководство за оцеляване

Спад на органичния трафик на Facebook: Ръководство за оцеляване

Ако бизнесът ви разчита на Facebook като социална платформа, вероятно сте забелязали драстичен спад в органичния си обхват през последната година. Този спад означава, че вашите публикации не се показват в емисиите с новини на вашите последователи толкова често, колкото преди.

За съжаление, ако маркетинговите ви усилия в социалните медии са съсредоточени върху органичния обхват на Facebook, вместо върху опцията за платена реклама, има голям шанс бъдещите ви продажби също да бъдат засегнати, пише business.com.

Според проучване още от 2017 г. ангажираността на страницата във Facebook е спаднала с 20 процента, а до началото на 2018 г. 55 процента от търговците са забелязали значително намаляване на органичния обхват на страницата си.

Въпреки това не всички надежди са загубени. Въпросът е само колко добре разбирате намеренията на Facebook при прилагането на новия алгоритъм и колко добре се адаптирате към промяната.

Големият спад: Актуализациите на алгоритъма на Facebook

"По-смислени социални взаимодействия със семейството и приятелите". Това е основният принцип при актуализацията на алгоритъма на Facebook - приоритет на публикации от действителни хора във фийда пред страници от фирми.

През последните няколко години гигантът на социалните медии непрекъснато актуализира кода си и експериментира с нови функции.

Какво означава това за бизнеса? Едно: Намален обхват на аудиторията.

Въпреки че основната цел на Facebook е да приоритизира публикациите на семейството и приятелите на потребителите, платформата също така взема предвид нивото на ангажираност на определена организация с нейните последователи. Ако даден бизнес непрекъснато е предоставял съдържание, което насърчава взаимодействието, като коментари и споделяния, неговите бъдещи публикации се считат за висококачествени и вероятно ще стигнат до фийда на публиката.

Също така е важно да се разбере, че тази конкретна актуализация в алгоритъма за новини на Facebook е само една от многото от последните няколко години, всички насочени към подобряване на потребителското изживяване.

Какво означава това за търговците

Facebook получи безброй оплаквания за унизителното качество на публикациите в платформата. Последната актуализация гарантира, че само публикации от фирми, които са доказали качеството си на ангажираност, достигат до емисиите на аудиторията. Бизнесите, които не са обърнали много внимание на подобряването на своята ангажираност, ще почувстват тежестта на актуализацията.

Това налага преосмисляне на Facebook стратегията. Откакто социалният гигант започна да прилага промени в алгоритъма, за компаниите е по-трудно да разпространяват съобщенията си както до настоящи, така и до потенциални потребители.

За по-добро разбиране на ситуацията я разделяме на ключови области на промени:

-Приятели пред страници. Facebook вярва, че балансът на това, което се показва във фийда, се е наклонил към публичното съдържание, откакто видеото и вирусните новини започнаха да се превръщат в тенденция. За да възстанови този баланс, неговият нов алгоритъм се стреми да избута публикации от семейството и приятелите в горната част на новинарския канал, като в същото време намалява шансовете публичното съдържание да се появи във фийда.

Първата стъпка е да определите кой тип съдържание насърчава публиката към взаимодействие. Извършете одит на публикациите на вашата страница, за да разберете какво предизвиква ангажираност сред потребителите. Съсредоточете се върху създаването на същото печелившо съдържание и експериментирайте как можете да го подобрите допълнително.

-Смислено съдържание. Уместното и полезно съдържание винаги надделява. Чрез публикуване на смислени публикации, които стимулират диалог, алгоритъмът на Facebook ще бъде склонен да го избута нагоре във фийда на потребителите.

-Възползвайте се от видеото. Целта на мрежата е да приоритизира видеото и да улесни хората да заснемат и споделят видео по нови начини. Видеоклиповете, които се гледат изцяло, се класират по-високо, а видеоклиповете на живо привличат повече внимание и ангажираност.

-Край на тагванията. Facebook налага по-строги мерки за премахване на публикациите, които изискват да тагвате хора, защото ги счита за "примамка", която привлича ангажираност по изкуствен начин. Това включва и публикации, които карат потребителите да коментират, споделят, гласуват или реагират.

Какво да направите в този случай? Не забравяйте, че съдържанието все още е цар. Направете публикациите си достатъчно значими и интересни, за да накарате потребителите сами да ги споделят. Фокусирайте се върху нуждите и желанията на вашата аудитория. Като познавате пазарната си ниша и аудиторията, започнете да фокусирате усилията си върху създаването на съдържание, подходящо за публиката, като го поствате на редовни интервали.

Хората обичат информацията, която могат да използват. В същото време хората обичат да споделят съдържание, което намират за забавно. Намерете баланса между двете.

Ръст на платените реклами

Сега, когато органичният обхват е ограничен за бизнеса, платените реклами са пътят да се стимулира растежа.

Увеличава се и използването на групи в платформата като един вид общности, създадени от потребители, които споделят едни и същи интереси. На един човек е позволено да се присъедини към до 6000 групи. Това е чудесен начин да търсите хора, които могат да намерят стойност във вашите услуги или продукт.

Всяка марка може да създаде и собствени групи, като кани потребители да се присъединят към тях.

В случая е важно да си поставите конкретни цели - дали ще продавате продукт, дали ще споделяте съдържание, дали ще развличате публиката. Определянето на тези цели ще ви помогне да създадете ясна маркетингова стратегия и да начертаете ефективно графика си.

Не забравяйте, ако членувате в чужди групи, да се съобразите с правилата. В някои групи промоционалното съдържание е забранено.

Бъдете активни редовно в групите, без значение като член или в собствени групи.

Тъй като Facebook направи по-трудно увеличаването на органичния обхват, това представлява чудесна възможност да разпръснете яйцата си в няколко кошници и да разнообразите маркетинговата си стратегия с помощта на други социални мрежи, като Twitter, Instagram, Pinterest, Medium и LinkedIn.

Можете също така да започнете да популяризирате марката си чрез имейл маркетинг, тъй като той остава ефективен път за поддържане на съществуващи взаимоотношения и изграждане на общност от последователи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.