Постпандемични тенденции в поведението на потребителите: Какво трябва да знае бизнесът?

Постпандемични тенденции в поведението на потребителите: Какво трябва да знае бизнесът?

За малките предприятия е все по-голямо предизвикателство да се справят с изискванията на потребителите. Навиците преди и след пандемията тотално се промениха и създадоха коренно ново потребителско поведение.

Дали това е "новото нормално", никой не може да каже, защото много потребители са готови за промяна във всяко време. Затова и собствениците на малък бизнес трябва да са в готовност да отговорят на променящите се потребителски модели, пише Forbes.

Click-and-collect

По време на пандемията потребителите предпочитаха онлайн магазините, вкл. и по-възрастните потребители, които предпочитат пазаруването във физически магазин.

Най-печеливша след отминаването на пандемията е click-and-collect стратегията, вкл. и т.нар. BOPIS - купи онлайн, вземи от магазина или улицата. Потребителите очакват търговците да предлагат тази опция.

Удобството е от ключово значение за купувачите, така че улеснете ги как да получат стоките си при пазаруване.

Купете сега, платете по-късно

Друга услуга, която днешните клиенти искат, е опцията да купят, но да платят по-късно (BNPL). InsiderIntelligence/eMarketer казва, че използването на BNPL се е увеличило през празниците и ще продължи да расте. Според прогнозите до 2026 г. близо 40% от интернет потребителите ще са използвали BNPL решение.

Купони

Американските потребители са сред най-запалените ползватели на купони в света. Разликата е, че днешните купони стават дигитални. InsiderIntelligence/eMarketer казва, че 67% от американците използват цифрови купони, а от тези потребители 90% имат достъп до тях на своите смартфони.

Millennial Shopping Habits: Trend Report 2022 на CouponFollow разкрива, че 48% от милениалите (най-голямото поколение потребители в САЩ) предпочитат да получават купоните си по имейл. Те също така обичат да получават купони за процентна отстъпка.

Използването на купони се увеличава по време на икономическа несигурност, защото лоялността към марката избледнява с покачването на цените. Отстъпките могат да привлекат клиенти към нови марки и да ги насърчат да купуват повече.

Програми за лоялност

Въпреки че програмите за лоялност също не са нови, днешните потребители не смятат, че подходът на старата школа работи за тях. Хората търсят повече стойност в програмите за лоялност.

Общо 78% от потребителите казват, че добрите програми за лоялност оказват влияние върху покупките им или ги правят по-склонни да купуват от определена компания. Това е важно, защото с ръста на инфлацията потребителите е по-малко вероятно да останат лоялни към бизнеси. Данните показват например, че 65% от американците са отменили програми, базирани на членство, за да намалят разходите.

Откриване на продукти

Индуцираният от пандемията скок в онлайн пазаруването промени начина, по който потребителите откриват продуктите, които искат да купят. Според доклад на Jungle Scout повечето потребители (61%) започват търсенето на продукти от Amazon, вместо от стандартна интернет търсачка. Търсачките са втори (49%), следва Walmart.com (32%), YouTube (20%) и Facebook (19%).

Така че помислете за разширяване на вашия магазин и/или сайт за електронна търговия в някоя от изброените платформи. Разбира се, има и други начини да достигнете до потребителите, които търсят нови продукти.

Използвайте платени реклами и заложете на солидна SEO стратегия, за да достигнете до повече потребители. Социалните медии, чрез реклами и спонсорирано съдържание, са най-добър избор за откриване на продукти.

Хибридно пазаруване

В статия от Momentive се казва, че "линиите са се размили между традиционните търговци на дребно и онлайн марките" и хибридното пазаруване сега е на дневен ред. Според скорошно проучване 56% от потребителите искат опцията да пазаруват онлайн и в магазина, а почти една четвърт е по-малко вероятно да направят онлайн покупка в бизнес без физически магазин.

Въпреки че хибридното пазаруване може да е започнало като отговор на пандемията, потребителите от всички възрасти се вкопчват в удобството. Водещият двигател за хибридното пазаруване е намаляването на стреса.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.