Пет основни грешки за профила ви в LinkedIn

Пет основни грешки за профила ви в LinkedIn

Ослепителният акаунт в LinkedIn е безценен актив за професионалистите и почти необходим за целите на работата в мрежа. В момента в социалната мрежа има близо 740 милиона акаунта и само няколко скъпи грешки могат да накарат колегите ви да се отдръпнат и да преминат към други профили.

За да се влошат нещата, повечето хора дори не осъзнават кога правят погрешна стъпка в платформата, пише онлайн изданието entrepreneur.com. Разбираемо е, тъй като не всеки има опит с ефективната визитна картичка в интернет.

Все пак някои неофициални правила и насоки гарантират, че вашият профил ви популяризира във възможно най-добрата светлина.

Като изкорените тези често срещани грешки, всеки профил може да бъде фино настроен и да стане много по-ефективен при намирането на възможности и поддържането на силна бизнес мрежа.

Слабо заглавие

Ако заглавието ви не "хваща", профилът ви едва ли ще привлече много внимание. Точно като заглавие на списание или заглавие на книга, заглавието в LinkedIn трябва да бъде кратка реклама на това, което читателят може да очаква от профила. Това е първото нещо, което хората ще видят, така че е важно да направите положително първо впечатление.

Това не означава непременно, че трябва да копирате и поставите длъжността си. Вместо това се съсредоточете върху използването на ключови думи и действия, свързани с вашата работа, тъй като това може да подобри класирането ви при търсене.

Най-добрите заглавия са кратки — под 120 знака, въздействащи и оставят на читателя положително впечатление. Струва си да направите някои експерименти с вашето заглавие, докато не почувствате, че сте постигнали тази цел.

Непрофесионална снимка

LinkedIn е далеч по-различна платформа за социални медии от Facebook и Instagram и критериите за приемливи снимки са от съществено значение за отбелязване. Професионалният профил и снимката на корицата са ключови компоненти на LinkedIn. Без тях профилът ви изглежда сух и му липсва критичният човешки елемент.

Вашите снимки трябва да изобразяват усещане за качество, хладнокръвие и нотка характер. Те не трябва да са реклама на вашата физика, последното ви екзотично пътуване или нещо, което отвлича вниманието на зрителя от професионалните ви способности и история.

Както профилът, така и снимката на корицата трябва да са просто изявление и е най-добре да не поемате твърде много рискове в това отношение.

Секция "Информация", имитираща автобиографията

Може би най-честата грешка, която хората правят в профилите си в LinkedIn, е да третират секцията си "За" - кратка лична биография - като автобиография. Двете са доста различни по функция. Автобиографията трябва да бъде съобразена с критериите за позиция, за която кандидатствате.

Разделът "За" на LinkedIn е за представяне на вашето професионално аз, като не е задължително да търсите отделна работа, а да посочите кой сте, какво сте постигнали и какво сте способни да правите. Направено правилно, това много добре може да доведе до нови професионални възможности. Тонът тук трябва да бъде уверена декларация.

Не забравяйте да бъдете кратки, тъй като проучванията показват, че най-ефективните раздели "За" могат да бъдат прочетени за 30 секунди или по-малко. За разлика от снимките, този раздел е най-доброто място да вмъкнете малко подправка и да покажете уникалното си аз.

Умения и опит с липса на фокус

Съответната секция за умения и опит трябва да подкрепя твърденията, направени във вашата секция Информация. В идеалния случай те са подкрепени от колеги. Този раздел е от решаващо значение, тъй като 69% от професионалистите ценят проверените умения повече от висшето образование.

Лесната грешка тук е да изброите всички умения и опит, които може да притежавате. Вместо това останете фокусирани и уместни към професионалните си цели.

Профил с десетки умения и изброени опитности не е задължително да впечатлява, особено ако не са подходящи за вашата област. Може да изглежда случайно и нефокусирано, което не е впечатлението, което профилът трябва да направи на читателя.

Без личен URL

Създаването на личен URL за вашия профил в LinkedIn е лесна стъпка, която добавя слой легитимност към всеки профил. За съжаление, тези, които просто използват настройката по подразбиране, изглеждат по-малко професионални от тези, които отделят време за персонализиране.

Липсата на личен URL има няколко недостатъка, като най-непосредственият е, че става по-трудно за хората да запомнят или намерят вашия профил. Освен това може да покаже известна степен на мързел или техническа некомпетентност, а нито едно от двете не е полезен етикет за нито един професионалист.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.