Старата форма на социалните мрежи може би умира. Хората прекарват все повече време в социалните платформи, но го правят по различен начин.
Представителите на поколението Z и TikTok със сигурност доминират заглавията в социалните медии. Meta все още държи крепостта, но се опитва да навлезе в новата ера и с нови начинания, например с Threads.
Insider Intelligence обобщава 5 неща, които са характерни за новата ера на социалните медии.
Потребителите от поколението Z се доближават до милениалите по използване на социалните мрежи
Нека не отписваме "поколението на Facebook" все още. Милениалите съставляват 30% от потребителите на социални мрежи само в САЩ (68,5 милиона), според данните на Insider Intelligence.
Делът на представителите на поколението Z вече доближава 25% и продължава да се увеличава.
Маркетолозите трябва да следят как поколението Z използва социалните медии (например TikTok, Stories и неприязънта към платените реклами), защото тяхното поведение ще оформи бъдещето на социалните платформи.
Да не забравяме, че милениалите не са си отишли. Те все още използват социални медии и се ангажират с инфлуенсъри и реклами, а търговците трябва са сигурни, че обхващат и тези потребители, дори когато се насочват към поколението Z и TikTok.
TikTok е почти на върха
TikTok вече изпреварва Instagram по време на ден, в което възрастните в САЩ прекарват в платформата. Очакванията са през 2025 г. платформата да изпревари и Facebook. Данните не отчитат времето, в което непълнолетните тийнейджъри прекарват в платформата.
Както Facebook, така и Instagram са пред TikTok по брой потребители в САЩ, съответно със 177,9 милиона и 135,2 милиона, в сравнение със 102,3 милиона на TikTok. TikTok обаче има повече потребители от поколението Z в САЩ (45,8 милиона) от Facebook (30,9 милиона) или Instagram (45,5 милиона).
Така че TikTok ще продължи да оформя тенденциите.
Рекламните разходи все още силно клонят към Meta
Възрастните в САЩ прекарват 7,6% от средното си време с дигитални медии на Meta платформите, но рекламодателите харчат близо 20% от бюджетите си за реклама в социалните платформи на компанията. Това високо съотношение на рекламни долари към изразходвано време не е същото в YouTube, TikTok или Snapchat.
Дори когато по-младите потребители се ориентират към TikTok, рекламодателите все още се чувстват удобно във Facebook и Instagram. Това може да е възможност за рекламодателите да се разклонят и да експериментират повече с TikTok и YouTube.
Това също означава, че Meta прави нещо правилно по отношение на потребителските данни, рекламните разположения, лекотата на използване и проследяването.
Всичко опира до инфлуенсърите
Разходите за социални реклами все още растат в САЩ, макар и не толкова бързо, колкото в разгара на пандемията. Според прогнозите обаче до 2025 г. инфлуенсър маркетингът ще поддържа двуцифрен темп на растеж.
Желанието за автентичност е това, което кара търговците да използват инфлуенсъри в платените си рекламни кампании за социалните мрежи.
Threads може би губи скорост
Платформата Threads на Instagram стана популярна незабавно със самото ѝ пускане, но дневният брой активни потребители спадна с 82% до края на месеца на стартиране, според SimilarWeb и Sensor Tower.
Представителите на поколението Z са изтеглили платформата, защото им е изглеждала забавна и са искали да опитат нещо ново, но тези точки на интерес явно не са достатъчни да ги задържат там.
Използването на X (бившата Twitter) също намалява. Подобните на Twitter платформи вече не изглеждат устойчиви поради липса на потребителски интерес и проблеми с монетизирането.