Пет неща, които ще определят бъдещето на социалните медии

Пет неща, които ще определят бъдещето на социалните медии

Старата форма на социалните мрежи може би умира. Хората прекарват все повече време в социалните платформи, но го правят по различен начин.

Представителите на поколението Z и TikTok със сигурност доминират заглавията в социалните медии. Meta все още държи крепостта, но се опитва да навлезе в новата ера и с нови начинания, например с Threads.

Insider Intelligence обобщава 5 неща, които са характерни за новата ера на социалните медии.

Потребителите от поколението Z се доближават до милениалите по използване на социалните мрежи

Нека не отписваме "поколението на Facebook" все още. Милениалите съставляват 30% от потребителите на социални мрежи само в САЩ (68,5 милиона), според данните на Insider Intelligence.

Делът на представителите на поколението Z вече доближава 25% и продължава да се увеличава.

Маркетолозите трябва да следят как поколението Z използва социалните медии (например TikTok, Stories и неприязънта към платените реклами), защото тяхното поведение ще оформи бъдещето на социалните платформи.

Да не забравяме, че милениалите не са си отишли. Те все още използват социални медии и се ангажират с инфлуенсъри и реклами, а търговците трябва са сигурни, че обхващат и тези потребители, дори когато се насочват към поколението Z и TikTok.

TikTok е почти на върха

TikTok вече изпреварва Instagram по време на ден, в което възрастните в САЩ прекарват в платформата. Очакванията са през 2025 г. платформата да изпревари и Facebook. Данните не отчитат времето, в което непълнолетните тийнейджъри прекарват в платформата.

Както Facebook, така и Instagram са пред TikTok по брой потребители в САЩ, съответно със 177,9 милиона и 135,2 милиона, в сравнение със 102,3 милиона на TikTok. TikTok обаче има повече потребители от поколението Z в САЩ (45,8 милиона) от Facebook (30,9 милиона) или Instagram (45,5 милиона).

Така че TikTok ще продължи да оформя тенденциите.

Рекламните разходи все още силно клонят към Meta

Възрастните в САЩ прекарват 7,6% от средното си време с дигитални медии на Meta платформите, но рекламодателите харчат близо 20% от бюджетите си за реклама в социалните платформи на компанията. Това високо съотношение на рекламни долари към изразходвано време не е същото в YouTube, TikTok или Snapchat.

Дори когато по-младите потребители се ориентират към TikTok, рекламодателите все още се чувстват удобно във Facebook и Instagram. Това може да е възможност за рекламодателите да се разклонят и да експериментират повече с TikTok и YouTube.

Това също означава, че Meta прави нещо правилно по отношение на потребителските данни, рекламните разположения, лекотата на използване и проследяването.

Всичко опира до инфлуенсърите

Разходите за социални реклами все още растат в САЩ, макар и не толкова бързо, колкото в разгара на пандемията. Според прогнозите обаче до 2025 г. инфлуенсър маркетингът ще поддържа двуцифрен темп на растеж.

Желанието за автентичност е това, което кара търговците да използват инфлуенсъри в платените си рекламни кампании за социалните мрежи.

Threads може би губи скорост

Платформата Threads на Instagram стана популярна незабавно със самото ѝ пускане, но дневният брой активни потребители спадна с 82% до края на месеца на стартиране, според SimilarWeb и Sensor Tower.

Представителите на поколението Z са изтеглили платформата, защото им е изглеждала забавна и са искали да опитат нещо ново, но тези точки на интерес явно не са достатъчни да ги задържат там.

Използването на X (бившата Twitter) също намалява. Подобните на Twitter платформи вече не изглеждат устойчиви поради липса на потребителски интерес и проблеми с монетизирането.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.