Пет начина за обединяване на SEO и Email стратегиите

Пет начина за обединяване на SEO и Email стратегиите

Автор: Beluga.Software

Често при създаването на дигитална маркетингова стратегия всеки канал за комуникация се разглежда отделно от другите. Като мислим обаче за всички канали, работещи интегрирано, като за добре смазана машина, можем да постигнем много по-високи резултати.

В тази статия ще откриете няколко идеи как да използвате силата на имейл маркетинга и оптимизацията на сайта за търсачки заедно.

Произхождайки от целите на всеки бизнес и в конкретика какво искаме да постигнем, като използваме двата канала, често се фокусираме върху:

-Привличане на повече посетители на сайта;

-Повече споделяния на съдържанието, което публикуваме;

-По-добро позициониране в търсачката;

-Разширяване на имейл базата;

-Повече конверсии.

Ключовият въпрос е как да го постигнем. Как да използваме SEO, така че да увеличим базата си с имейли, и как да използваме нашия имейл маркетинг лист, за да разгърнем потенциала на оптимизацията на сайта ни.

Стимулиране на потребителите да се запишат за бюлетин

Можете да стимулирате потребителите на вашия сайт да се запишат за вашия бюлетин през всеки един канал - SEO, канали за директен трафик, социални мрежи, платен трафик и т.н. Тествайте различни техники и подходи, за да постигнете тази цел. Предложете ексклузивно съдържание (книга, списък, др.), достъп до даден инструмент, купон за отстъпка или бонус.

Нека дадем пример. В момента можем да използваме един от инструментите по следния начин - в края на статията можем да поставим форма за записване за имейл бюлетин и да ви предложим още 5 допълнителни бонус съвета в замяна на това да се запишете. Идеята е да предоставите нещо, което потребителят не може да открие в уебсайта ви или на друго място, и да привлечете вниманието му за по-дълъг период от време.

Сегментиране

Всеки бизнес е абсолютно задължително да сегментира потребителите си. Не искаме да поставяме всичките си клиенти в един и същ огромен имейл лист. Ако бизнесът ви предлага различни видове услуги, можете да разбиете аудиторията си на няколко различни групи, базирани на интересите им към определен тип услуга.

Ако пък сте онлайн магазин, помислете за различни характеристики, по които да разделите клиентите си - различни ниши, пол, категории с по-голям интерес към тях, местоживеене и т.н. Това можете да го направите още на стъпката след или по време на записване за имейл бюлетина ви с няколко чек бокса, които клиентите да отбелязват при интерес към предложенията.

Другият вариант е чрез автоматизирана сегментация, или чрез създаване на т.нар. email flow - да предоставяте съдържание от конкретен тип и в зависимост от интереса, проявен към него от конкретни потребители, можете да създадете автоматизация, така че към профилите им да се закача конкретния интерес и след това да сегментирате на база тези интереси.

Специално съдържание

Като предоставяте специално съдържание на имейл базата си през определен период, това затвърждава връзката, която създавате между бизнеса и тях. Тук не визираме промотиране на цялото ви съдържание, а само на най-доброто. Изключително важно е в тази стъпка да включите и сегментирането и да изпращате най-доброто към потребителите, проявили интерес към него, а не всичко на всички.

Добра идея е да промотирате както новото съдържание, така и старото, тъй като вероятно имате доста потребители, записали се за имейл листата ви на по-късен етап от създаването на самото съдържание. Можете да включите топ статиите си в първия имейл от flow-a, по който минават след записване.

Стимулиране споделянето на съдържание

От изключително значение е както да докараме повече потребители на сайта си и да ги накараме да прочетат съдържанието ни, така и да го споделят с тяхната аудитория и познати в случай, че то е атрактивно и за тях.

Как да го направите? На първо място - сегментирайте най-активно споделящите потребители и им предоставете изключително съдържание, преди да го споделите с останалите. Вторато стъпка е ясно послание - подтикнете ги ясно и разбираемо да направят това, което желаете да направят.

Ключови думи

Какво би било статия с тематика за SEO, ако не споменем ключовите думи?

Обикновено главната стъпка в добрата оптимизация на сайта е да се направи добро семантично ядро с най-търсените и релевантни за бизнеса ви ключови думи. Обикновено в този етап на подготовка и събиране на данни често се забелязва и определено потребителско поведение, а именно как потребителите търсят предложения като тези, които предлагате вие.

Събирането на тези данни без да ги използвате е напълно безсмислено, затова тук е и мястото, където да вкарате тези ключови думи. Използвайте ги в Subject Line на имейлите, които изпращате. В крайна сметка ключовите думи, по които потребителите откриват вашия сайт, са най-добрите, за да ги задържите за по-дълъг период от време.

Не на последно място, използвайте ги в статиите си. Ако вие създавате съдържание за SEO, вероятно имате статии за локално SEO, техническо, copywriting, link-building и т.н. Ако потребителите ви често четат статии, свързани с техническото SEO, не се колебайте в края на статиите си да поставите ясен призив да се запишат за нюзлетъра ви за техническо SEO.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.