Пет ефективни мобилни маркетингови стратегии за малкия бизнес

Пет ефективни мобилни маркетингови стратегии за малкия бизнес

Хората вече имат постоянен достъп до телефоните си и използват мобилните си устройства, за да пазаруват, да проучват за покупки, да сравняват цени. Според Pew Research Center 85% от възрастните в САЩ имат смартфон и го използват често. Statista изчислява, че американците прекарват близо 4,5 часа на своите смартфони дневно.

Малките предприятия се нуждаят от мобилна маркетингова стратегия, за да достигнат и да се ангажират със своите клиенти и потенциални клиенти, използващи смартфони, пише Business.com.

Мобилният маркетинг е уникално начинание, за разлика от други елементи в маркетинговия план на вашия бизнес. За да успеете в мобилното пространство, ще ви трябват маркетингови стратегии, специално формулирани за медията и уникалните предпочитания на нейните потребители.

Медията представя пет от най-ефективните дигитални маркетингови стратегии за достигане до клиенти чрез мобилни устройства.

Маркетинг, базиран на приложения, за свързване с лоялни клиенти

Според данните на eMarketer мобилните потребители прекарват 88% от времето си в приложения, което прави маркетинга, базиран на приложения, решаваща стратегия. Маркетингът чрез персонализираното мобилно приложение на вашия бизнес ви помага да се ангажирате с доказани, лоялни клиенти.

Например гигантът за грижа за кожата Sephora използва приложението си, за да разшири драстично ангажираността на потребителите, като предлага награди, програми за лоялност и персонализирано пазаруване. Компанията използва изкуствен интелект, за да позволи на потребителите да тестват продуктите за грим, а на базата на потребителските данни хората се насочват към продукти, които биха им харесали.

За да получите максимално използване от страна на клиентите (и време за промоция), проектирайте функции във вашето персонализирано приложение, за да улесните клиентите да пазаруват с вашата компания. Възможностите на маркетинга, базиран на приложения, са ограничени само от вашето въображение.

Ако вашият бизнес няма специално приложение, пак можете да достигнете до целевата си аудитория чрез услугата Google Ads AdMob, която помага на фирмите да поставят реклами в приложения на трети страни. Можете също така да използвате рекламите за популяризирани публикации на Facebook.

Основният недостатък на базирания на приложения маркетинг е, че вашата аудитория е до голяма степен ограничена до съществуващи клиенти, така че този метод не е оптимален за привличане на нови потребители.

Маркетинг в мобилни игри

Технически този вид маркетинг попада в категорията на общия маркетинг, базиран на приложения. Игрите обаче са толкова обширен сегмент от мобилния пазар, че заслужават внимание.

Statista изчислява, че игрите представляват 45% от цялото използване на смартфони, с над 200 милиона геймъри само в САЩ - 33% от които играят повече от 10 часа на седмица.

Мобилните реклами за игри са както банерни, така и видео реклами. Геймърите ще видят вашата банерна реклама на екран за зареждане или по време на игра. Въпреки че са маркетингова форма с относително малко усилия и ниска възвръщаемост, те повишават съществената осведоменост за марката.

За разлика от това, видеорекламите са се доказали като изключително успешна форма на маркетинг в играта, главно защото стимулират интерактивността. Видеото примамва потребителите да гледат реклама в замяна на награди като точки в играта, като има и отличен потенциал за реализация.

Основният недостатък на мобилния маркетинг в игри е, че възприемчивостта на геймърите намалява с времето.

Маркетинг, базиран на местоположение

Базираният на местоположението маркетинг използва минали или настоящи местоположения на потребителите, за да им даде персонализирани реклами. Двете най-популярни форми на маркетинг, базиран на местоположение, са геозониране и геотаргетиране.

Компании като Facebook и Snapchat използват геозониране, за да изпращат реклами на потребителите въз основа на това къде се намират в този момент. Географското насочване е подобно на геозонирането, но се основава на миналото местоположение на потребителя.

Бизнес профилът в Google е лесен начин да се възползвате от маркетинга, базиран на местоположение. Той гарантира, че хората, които търсят вашите продукти или бизнес, ще ви намерят и че можете да достигнете до клиентите си там, където се намират.

Според Google 76% от потребителите, които търсят търговци наблизо (напр. "ремонт на обувки близо до мен"), посещават съответния обект в рамките на един ден, а 28% от тези търсения водят до покупка.

Основен недостатък на този тип маркетинг е, че някои потребители изразяват опасения за поверителността.

QR кодовете като многофункционална мобилна стратегия.

Потребителите днес искат бърза информация и QR кодовете са един от най-добрите начини за предоставяне на бърза информация. Тези сканируеми изображения могат автоматично да набират номера на вашия бизнес от телефона на потребителя, да стартират изтегляне на приложение, да изпратят разписка или меню по имейл или да покажат точното местоположение на вашия бизнес.

Маркетолозите са раздвоени в мнението си доколко трябва да се дава подробна информация за това какво съдържа QR код, предложен на потребителите. Някои смятат, че трябва да премахнете всички догадки от взаимодействието и да кажете на потребителя какво точно съдържа QR кодът. За разлика от тях, други смятат, че елемент на мистерия може да примами повече потребители да сканират код от любопитство.

Проучвания установяват, че потребителите в игралното пространство са по-отзивчиви към изненада или мистериозен QR код, докато потребителите на дребно предпочитат по-ясно разкриване.

QR кодовете са бързи и лесни за внедряване и събират огромно количество информация в една точка за контакт. Те обаче може да са предизвикателство за прилагане в реалния свят, тъй като ясни линии за сканиране и безпрепятствени изгледи могат да бъдат трудни за намиране в градска среда.

Мобилните реклами при търсене осигуряват незабавни, измерими резултати

Мобилните реклами при търсене са мобилният еквивалент на рекламите от Google, с които всички сме запознати. Това са реклами, които се показват в горната част на резултатите от търсенето на потребителя, форматирани така, че да изглеждат като част от резултатите. Подобно на рекламите от Google за настолни компютри, рекламите за мобилно търсене имат значителни и количествено измерими предимства.

Можете да видите огромен трафик, ако органично се класирате на върха на търсенията с Google за вашите ключови думи. Едно проучване от Backlino установява, че първите три позиции в резултатите от търсенето имат честота на кликване от съответно 43%, 37% и 3%.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.