Пет добри практики при кампании с подаръци

Пет добри практики при кампании с подаръци

Социалните медии без съмнение са един от най-добрите начини да развиете бизнеса си. Близо 4 млрд. души използват социалните медии във всички платформи, което ги прави от съществено значение за изграждането на вашия списък с водещи клиенти и разпространението на осведомеността за марката.

Онлайн подаръците често вървят ръка за ръка със социалните медии. По същество целта на раздаването на подаръци в социалните медии е да насърчи повече потребители да разгледат вашия уебсайт, да се абонират за имейл списъка ви и да купят продукт от вашия онлайн магазин, пише business.com.

Медията обобщава няколко добри практики при giveaway кампании, така че да създадете увлекателно и ефективно състезание, с което да развиете бизнеса си.

Създавайте конкурси за вашите сегменти от аудиторията

Първото нещо, което трябва да имате предвид, когато създавате кампания с подаръци, е вашата целева аудитория. Ако целта ви е да привлечете повече посетители, които отговарят на идеалната ви клиентска персона, трябва да се уверите, че наградата, темата и езикът говорят за конкретни сегменти.

Например, ако някой иска да привлече повече посетители към онлайн магазина си, в който продава градински консумативи, наградата може да е стартов комплект за градинари. Целевата аудитория в този пример са новите градинари, които се нуждаят от помощ, за да развият хобито си.

Когато стратегически изберете сегмента, към който искате да се насочите, имате много по-добър шанс да увеличите продажбите и ангажираността в дългосрочен план. Вярвате или не, 76% от хората са направили покупка, след като са прочели публикация на дадена марка в социалните медии. Колкото повече вашето съдържание резонира с вашата аудитория, толкова по-голям шанс ще имате да накарате хората да се ангажират с вашата марка в социалните медии.

Множество методи за участие

Едно взаимодействие чрез участие в конкурс е отлично за ангажиране. Ако позволите множество методи, по които публиката да участва, това може значително да увеличи възвръщаемостта на инвестицията ви.

Обикновено участниците в конкурс се включват в него, но после не си правят труда да се върнат в профила си или на уебсайта. Ако позволите множество методи за участие, ще отворите нови начини за комуникация, така че да поддържате връзка с потенциалните клиенти, независимо от етапа им в цикъла на покупка.

Да речем, че молите потребителите да последват вашия Twitter акаунт. След като щракнат върху бутона Харесвам, можете да отворите втора опция, която позволява още едно участие в кампанията с подаръци, ако се запишат за вашия списък с имейли. Ако човекът наистина се интересува от това, което предлагате, той ще се регистрира втори път. Така ще можете да поддържате връзка с този човек и след кампанията, като му изпращате съдържание и оферти.

Добавете изображения и видео

Изображенията и видеоклиповете ще ви помогнат да достигнете до по-широка аудитория. Социалните медийни платформи като Pinterest, Instagram и YouTube процъфтяват благодарение на визуалното съдържание.

Можете да изберете да направите видеоклип, в който разказвате на потребителите за вашата компания и наградата на конкурса. Като алтернатива можете да насърчите абонатите да създават свои собствени видеоклипове и изображения и да ги изпращат като част от състезанието. В резултат на това потребителите ви ще са по-ангажирани, а хората ще споделят и коментират любимите си творения.

Освен очевидната полза от разпространението на информираността за марката, видеоклиповете и изображенията също ще помогнат на хората да вземат решение за покупка. Изследванията показват, че 55% от потребителите използват видеото като вдъхновение, когато купуват нови продукти. Ако някой попадне на визуално привлекателен подарък в социалните медии, той може да се озове на вашия уебсайт и да стане клиент, без да участва в конкурса.

Работете с партньорски марки

Маркетолозите често се затрудняват да популяризират кампания с раздаване на подаръци, когато нямат много последователи. Един интелигентен начин, по който можете да представите събитието си пред широка аудитория, е като работите с партньорски марки.

Разгледайте платформите на социалните медии, където искате да популяризирате раздаване. Потърсете други фирми, които са в подобна индустрия, но предлагат различен продукт. Например фирма за имейл маркетинг може да си партнира с марка за уеб хостинг.

Сключете сделка, при която предлагате нещо на другата компания, например гост публикация в блога ви, да направите рецензия за техния продукт, да ги тагвате в социалните медии и т.н. След като постигнете споразумение, създайте отделна връзка към вашата целева страница, за да проследите колко трафик идва от партньора, популяризиращ вашата кампания.

Ще откриете, че някои партньорски компании могат да дадат огромни резултати, докато други са слаби. Не бързайте да влезете в партньорство като това, за да сте сигурни, че споразумението е взаимно изгодно за вас и другия участващ екип.

Използвайте функциите, които социалните платформи предлагат

Всяка платформа за социални медии е пълна с функции, които можете да използвате, за да популяризирате вашето събитие.

Когато искате да популяризирате събитието си в Twitter, бихте използвали хаштагове, свързани с вашата индустрия и целева аудитория. Можете да добавите множество хаштагове, за да хвърлите мрежа, която ще достигне до всеки, който разглежда избраните от вас категории. Ако знаете проблемите, интересите и хобитата на вашата целева аудитория, тази промяна може драстично да подобри броя на участниците в конкурса.

Ако искате да популяризирате същото съдържание във Facebook, може да помислите да потърсите групи, които се фокусират върху вашата индустрия, и да публикувате събитието си за потребители, които вече се интересуват от продукта или услугата, които предлагате. Има стотици хиляди групи с милиони активни потребители всеки ден. Можете да достигнете до аудиторията си във Facebook чрез тази функция, но може да се наложи да потърсите най-голямата група, специфична за нишата.

Instagram Stories са изключително популярни и известни с това, че помагат на бизнеса да прави съобщения за продукти. Можете дори да организирате история, за да обявите победителя от вашето състезание. Потребителите на Instagram харесват факта, че могат по същество да се ангажират с лицето на любимата си марка.

Най-важното нещо, което трябва да запомните, е, че вирусните подаръци не са нещо, което ще овладеете за една нощ. Не се обезсърчавайте, ако организирате няколко събития и нямате много трафик. Чувствайте се свободни да експериментирате с различни цветови модели, изображения и награди. Има много гъвкави опции на ваше разположение.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.