Маркетингът в Twitter си заслужава въпреки фалшивите акаунти

Маркетингът в Twitter си заслужава въпреки фалшивите акаунти

Близо 20% от всички активни акаунти в Twitter вероятно са фалшиви, според скорошен анализ на SparkToro и Followerwonk. Това поставя под въпрос общата стойност на платформата като маркетингова среда.

Дали си струва усилието за достигане и разрастване на аудитория, която може да се състои до голяма степен от акаунти на ботове? Entrepreneur.com прави анализ.

През май основателят на Tesla Илон Мъск пусна първата от няколкото "бомби", като обяви, че е осигурил достатъчно финансиране, за да купи Twitter. Той е успешен иноватор, но личната му философия и стил на общуване моментално поляризираха новините около покупката.

Следващата "бомба" падна, когато Мъск туитна, че сделката е замразена, за да се проверят фалшивите акаунти. По същество той твърди, че има по-малко реални потребители с възможност за приходи в платформата, отколкото се е смятало по-рано. Вследствие на това той може да иска да предоговори покупната цена или да се откаже изцяло от сделката (въпреки че твърди, че остава ангажиран с покупката).

Сега анализът на активните акаунти на Twitter показва, че първоначалното им твърдение, че само 5% от акаунтите са фалшиви, е доста далеч от истината.

Какво показват данните

От 13-15 май 2022 г. SparkToro и Followerwonk са провели анализ на 44 058 публични акаунта в Twitter, активни през последните 90 дни. Установено е, че 19,42%, почти четири пъти повече от оценката на Twitter за четвъртото тримесечие на 2021 г., отговарят на консервативната дефиниция за фалшиви или спам акаунти.

Докладът описва фалшивите последователи по следния начин: "Спам... при който редовно няма човешко същество, което лично съставя съдържанието на туитовете и консумира активността в съответната времева линия".

Собствената дефиниция на компанията гласи: "Накратко, ботът е автоматизиран акаунт - нищо повече или по-малко". Т.е. тя не се отнася до неактивни акаунти или такива, в които има човек или марка, които ги използват, вкл. и някои автоматизирани инструменти за подпомагане. Ако има някаква активност или ангажираност с други потребителски туитове, тя трябва да бъде напълно автоматизирана, за да се квалифицира като бот.

Можете например да настроите автоматично споделяне на ново съдържание от конкретни RSS емисии и да настроите автоматично харесване или споделяне на конкретни акаунти. Веднъж настроена, такава автоматизация може да работи за неопределено време, стига определени прагове да не бъдат нарушени.

Как Twitter определя ботовете

Важно е да се разбере как се дефинират "активни потребители". Във финансовия отчет на Twitter за 2019 г. е дефинирато монетизирано ежедневно активно използване (mDAU) като: "Потребители, които са влезли или са били удостоверени по друг начин и са осъществили достъп до Twitter във всеки ден чрез Twitter.com или Twitter приложения, които могат да показват реклами".

Социалната услуга дефинира месечната активна употреба (MAU) като: "Потребители, които са влезли или са били удостоверени по друг начин и са имали достъп до Twitter чрез нашия уебсайт, мобилен уебсайт, настолни или мобилни приложения, SMS или регистрирани приложения или уебсайтове на трети страни през 30-дневния период период, приключващ на датата на измерване".

Когато трета страна се опитва да одитира поведението на потребителите на Twitter, тя прави това въз основа на публични данни.

Twitter твърди, че от всичките им монетизируеми ежедневни активни потребители (mDAU) само 5% са ботове. Не е ясно дали един бот трябва да влиза в системата или да се удостоверява ежедневно, за да остане акаунт, според тяхната дефиниция.

Всички можем да се съгласим, че акаунтът на бот е акаунт на бот, независимо от това колко често влиза или демонстрира поведение на бот, което е в основата на исканията на Мъск за повече прозрачност. Ясно е обаче, че има значителен брой профили, които са фалшиви или спам акаунти. Бизнесът и инфлуенсърите не са съвсем наясно с това и взимат броя на последователите си като номинална стойност.

Нов подход към инфлуенсър стратегиите

Ранд Фишкин, автор на доклада и основател на SparkToro, препоръчва работата с инфлуенсъри да продължи, макар и те вероятно да имат по-малко активни потребители, отколкото се казва в техните публични изявления. Все пак по-голямата част от последователите на всеки акаунт ще са истински, заинтересовани и целенасочени.

Изглежда, че една от причините фалшивите профили да са такъв проблем с платформата е лекотата, с която могат да бъдат закупени.

Всяка марка, която обмисля да работи с инфлуенсър, може да измери за себе си доколко "реални" са последователите и да използва новите числа за анализа си.

Възможността за марките да се вмъкнат в актуални "моменти" по целия свят все още е мощна стока, която никоя друга платформа не предлага. Социалната услуга може и да има огромен проблем с ботовете, но и другите платформи имат такива.

Twitter предлага уникална възможност за разговори и доста сериозен елемент на връзка с целевата аудитория.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.