Трудно е хората да не се тревожат за макроикономиката в момента.
Освен ако не говорим за търговци на брандове в напълно устойчива на рецесия индустрия или компания с портфолио от клиенти в устойчиви на рецесия индустрии, то бизнесът работи срещу скрито течение от стрес и натиск върху ефективността, пише searchengineland.com.
Това със сигурност ще накара доста фирми да вземат прибързани решения, които ще са в разрез с краткосрочното и дългосрочното здраве на техния бизнес.
Ето кои са най-често срещаните грешки на маркетолозите, както и кои са възможните алтернативи, които ще позиционират марките да оцелеят и да процъфтяват в дългосрочен план.
Грешка 1: Орязване на маркетинговия бюджет вместо намаляване
Вероятно сте чували, че маркетингът е маховик. Това означава, че намаляването на разходите предполага твърдо нулиране.
Вместо това обаче по-добрата стратегия е бизнесите да поддържат светлините включени там, където постигат резултати. Намаляването на разходите е редно да се осъществи там, където ще се види по-малко незабавен ефект.
Ако не можете ясно да видите възможностите в конкретни сегменти на кампанията, може да се нуждаете от по-прецизно сегментиране за горната, средната и долната част на маркетинговата фуния на ниво кампания, както и по цел на ниво рекламен набор. Това изяснява преценката къде представянето е относително лошо и отговаря на условията за намаления.
Грешка 2: Орязване на бюджети без справка с историята на акаунтите
Това е особено трудно за стартиращи компании. Без много данни за сравнителен анализ никой бизнес не може да направи справка, за да вземе по-интелигентно решението за намаляване на бюджета.
Ако сте стартиращ бизнес и нямате полезен архив с данни за ефективността, но имате агенция, управляваща вашия акаунт, разчитайте на агенцията да ви даде данни за подобни акаунти. Ако сте бизнес с утвърдени акаунти, анализирайте данните поне да две години назад.
Оценете какво е работило в раткосрочен и дългосрочен план, какво е имало траен ефект и как сте преразпределили бюджета си в кризисната 2020 г. Това ще ви даде добра стратегическа отправна точка за кампании за продукти или услуги, които ще са подходящи за бизнеса и по време на рецесия.
Грешка 3: Орязване на бюджета без CRM данни
Бизнеси, които реагират на показатели на повърхностно ниво, без да разбират действителното им въздействие, вземат лоши бюджетни решения.
Не е добра стратегия бранд да отделя повече бюджет за източник на евтини потенциални клиенти, вместо да разбере кой източник води до най-квалифицираните потенциални клиенти, които се превръщат в реални такива.
Не е добра стратегия и да се отреже бюджетът за аудиторията с най-голям разход за кликване, ако въпросната аудитория носи значително по-голяма стойност от други аудитории.
Във времена, когато намаляването на разходите е широко разпространено, спирането на най-ценните ви аудитории, сегменти или кампании може да постигне непосредствените ви бюджетни цели, но това ще намали приходите ви в дългосрочен план. Вместо това трябва да синхронизирате маркетинговите си данни с данните си от CRM.
Най-малкото се уверете, че разбирате кои канали ви водят най-квалифицирани потенциални клиенти, за да можете да дадете приоритет при намаляването на разходите.
Грешка 4: Преждевременно прекъсване на нови кампании
Кампаниите се нуждаят от време и данни за оптимизиране и за постигане на статистически значими резултати. Ранните индикатори не са пълната картина и не трябва да са цялата информация, на базата на която да вземате решения за бюджета.
Вместо да се паникьосвате и да прекъсвате кампании, редувайте свежи рекламни послания и съобщения, докато коригирате типовете оферти. Преминете през всички обичайни опции за оптимизиране, които обикновено бихте направили. Дайте си време да разберете истинския таван на ефективността на вашите кампании.
В B2B, където изграждането на плътност на данните отнема повече време, трябва да се зададат някои индикатори за растеж с по-голям обем, които ще връщат информация по-бързо.
Грешка 5: Пренебрегване на възможностите
Въпреки че може да изглежда като най-лошия сценарий за много търговци, вероятността е поне един от конкурентите им да е в по-лоша форма. Това означава, че всеки може да спечели пазарен дял или аудитория с по-ниски разходи.
Уверете се, че обръщате внимание на седмичните тенденции в разходите, за да можете бързо да идентифицирате (и да се възползвате) от пазара.
Следете отблизо новините от индустрията, особено относно платформите, които все още не сте тествали. Наблюдавайте и нововъзникващите тенденции и промени на пазара, които можете да адресирате в кампаниите си. Ако вашият традиционен идеален клиентски профил развива нови точки на допир, насочете маркетинговите си усилия натам.
Преди всичко направете всичко възможно да подхождате към кампаниите си с дългосрочен поглед, което помага да не се харчат цялото време и пари за чисти тактики за оцеляване.
Всяка една от тези грешки трябва да се избягва по всяко време, а не само по време на икономически катаклизми. Независимо дали рецесията ви принуждава да създадете по-добри навици, или вече сте създали такива, това е в основата на добрия маркетинг във всякакви времена.