Маркетинг чрез преживяване - физически и дигитален инструмент за привличане на аудиторията

Маркетинг чрез преживяване - физически и дигитален инструмент за привличане на аудиторията

Някогашният маркетинг се изчерпваше с телевизионна реклама и реклама в списания и вестници, както и телефонни обаждания от бизнесите до клиентите им. Днес хората правят задълбочено проучване, преди да направят покупка, и на пазар, пренаситен от конкуренти, те искат взаимодействие с бизнесите, за да натрупат опит.

Тук се намесва маркетингът чрез преживявания. Когато е направен ефективен, той помага да запазите ангажираността на вашата целева аудитория чрез изграждането на взаимоотношения.

Онлайн изданието business2community.com обобщава предимствата на маркетинга чрез преживяване.

Маркетингът чрез преживяване се отнася до стратегии, при които бизнесът кара аудиторията си да участва в реални събития - в магазина, изложения, конференции, изложби, раздаване на мостри, всичко, което позволява на хората да докоснат, усетят, помиришат и по друг начин да изпитат това, което предлагате.

В контекста на дигиталната среда това може да означава тестове, записване в онлайн семинари или изпращане на свързани истории, които са подходящи за продукта/услугите, които предлагате.

Ключът е да предизвикате емоциите на публиката.

Пет предимства на маркетинга чрез преживяване

Популяризира марката. Маркетингът чрез преживяване е ефективен начин за повишаване на осведомеността за марката. Когато кампаниите станат по-широко известни, хората започват да разпознават и бранда.

Повече стойност. Всеки път, когато потребителят се ангажира с марката в рамките на кампания за преживяване, той получава нещо осезаемо - мостра, страхотно изживяване, запомняща се снимка или видео, история за разказване, емоционална връзка. Едно е да видиш реклама на курс по танци или класове по готварство, друго е да попаднеш във флашмоб или да опиташ интересна храна, към която да проявиш интерес да приготвиш. Ако говорим за имейл маркетинг, преживяването може да е уебинар, онлайн уроци и др. подобни.

Ангажираност. Аудиторията се ангажира, когато изживяването е незабравимо. Вие завинаги ще бъдете онзи бизнес, който е предоставил задълбочена оценка на това, от което публиката е имала нужда, след като е направиле изчерпателен тест или водена медитация, или се е включила по някакъв начин в това, което предлагате. Това откроява вашия бизнес от морето от маркетингови имейли, които препълват входящата кутия на имейлите на потенциалните клиенти.

Социално споделяне. Заради преживяването хората са по-склонни да разказват и да споделят за конкретни продукти, услуги и бизнеси.

Насърчаване на лоялност. Когато хората установят емоционална връзка с бизнес и бранд, те са значително по-склонни да станат лоялни и това е ключът към дългосрочното задържане на клиентите. Един такъв пример е Apple, независимо каква е цената, която хората ще платят, или колко време ще чакат, за да получат продукт на компанията.

Видове маркетинг чрез преживяване

Демонстрации на продукти. Демонстрациите на продукти са отличен начин да привлечете потенциални клиенти, които са в дъното на фунията за продажби. Те вече са направили своето проучване, наясно са с възможностите си и демонстрацията на вашия продукт може да им даде последния тласък, за да преценят, че точно това е решението на проблема им. Позволете им да изпробват продукт безплатно и отговорете на всичките им въпроси и притеснения.

Класове и уебинари. Това се превърна в стандарт за преживяване и събитие след пандемията. Университети, фитнес зали, уроци по готварство и бизнес конференции минаха по този път и се справиха. Едно такова онлайн събитие може да се ползва и като водещ магнит в други маркетингови кампании. Така ме можете да събирате и имейли на потенциални клиенти, за да продължите да поддържате връзка.

Уникални изживявания. Има много компании, които са станали експерти в предоставянето на единствени по рода си изживявания за тяхната целева аудитория. Един такъв пример е кампанията на M&M от 2018 г. за пускане на нов вкус бонбони. В няколко поредни изскачащи прозорци хората са можели да пресъздават и споделят предложения за тематични коктейли, сладкиши и др.

Събитиен маркетинг. В зависимост от това какво популяризирате, можете да бъдете домакин на онлайн мрежови събития, уебинари или реални събития.

Безплатни мостри. Всеки обича да получава безплатни неща. Мострите се ползват за популяризиране на нов продукт, за привличане на клиенти при разпродажби или ангажиране на стари клиенти. Безплатните мостри са чудесни и за дребни подаръци за стари клиенти по конкретен повод, например за рожден ден.

Събития само с покана. Хората обичат да се чувстват специални. Събитията с покана са отличен начин за добро използване на сегментирането на потенциални клиенти. Можете да организирате тези типове събития за събития за хора, които отговарят на определени критерии.

Как имейл маркетингът подобрява емпиричния маркетинг

Имейл маркетингът хвърля по-широка мрежа, когато става въпрос за насърчаване на маркетинг чрез преживяване. Докато традиционните събития изискват човек да бъде на точното място в точното време, имейл маркетингът ви позволява да достигнете до целевата си аудитория, да изпращате напомняния и да поискате обратна връзка от клиентите.

Едно от многото предимства на имейл маркетинга е, че вашата аудитория може да прочете вашите съобщения в удобно за тях време. В маркетинговите имейли не съществуват външни разсейвания, които могат да бъдат открити чрез други методи на маркетинг - като изскачащи реклами например.

Софтуерът за автоматизация на маркетинга прави много по-лесно справянето с повтарящи се задачи като маркетингови имейли. Можете също така да ги настроите да включват интелигентно съдържание и/или да се разгръщат въз основа на предварително зададени потребителски поведения, както и да персонализирате комуникациите на базата на данните за клиентите.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.