Любовта към музиката привлича голям дял от публиката към радиото

Любовта към музиката привлича голям дял от публиката към радиото

Радиото остава популярна медия по света във всички възрастови групи, според доклад на IFPI Engaging With Music 2023, цитиран от Statista.

Въпреки че най-младата възрастова категория от 16-24 години има най-нисък дял от респондентите, които казват, че са имали силна ангажираност с радиото през 2023 г., делът все пак е 59%. Той нараства с увеличаване на възрастта и в групата 55-64 години достига 78%.

Във възрастовата група 35-44 години, както и 45-54 години, по 77% от анкетираните посочват, че са се ангажирали силно с радиото, а за 25-34 години делът е 71%.

Тази популярност до голяма степен се дължи на любовта към музиката. От интервюираните 43 000 потребители на интернет в 26 страни 63% казаха, че без музика не биха слушали радио. Общо 85% посочват, че ако по радиото не се пуска музика, биха потърсили музика другаде, най-често чрез абонаментни стрийминг услуги.

Привлекателността на радиото е свързана с ежедневното пътуване. Според данните 65% от цялото време за слушане на радио се извършва чрез радиостанции в кола или самостоятелни радиостанции, докато 17% са на телефон или компютър, 9% - на интелигентен високоговорител, и 8% - по друг начин.

Ако погледнем към бъдещето, поне в САЩ стриймингът на аудио вероятно ще продължи да расте за сметка на излъчваното радио. Данни на Edison Research показват, че мобилното слушане е надминало слушането на радио навсякъде, освен в автомобилите.

Дори и в колата обаче слушането по телефона започва да изяжда времето за слушане на радио заради системите за забавление в автомобила, които се свързват със смартфони чрез Apple CarPlay или Android Auto.

Според данни на Statista най-много са любителите на радиото в Австрия - 17% от анкетираните в проучването Consumer Insights. Следват Германия с 16%, Финландия с 14% и Великобритания с 13%.

Най-малко са слушателите на радио в Южна Корея - 3%, Мексико - 4%, Бразилия - 6%.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.