Радиото остава популярна медия по света във всички възрастови групи, според доклад на IFPI Engaging With Music 2023, цитиран от Statista.
Въпреки че най-младата възрастова категория от 16-24 години има най-нисък дял от респондентите, които казват, че са имали силна ангажираност с радиото през 2023 г., делът все пак е 59%. Той нараства с увеличаване на възрастта и в групата 55-64 години достига 78%.
Във възрастовата група 35-44 години, както и 45-54 години, по 77% от анкетираните посочват, че са се ангажирали силно с радиото, а за 25-34 години делът е 71%.
Тази популярност до голяма степен се дължи на любовта към музиката. От интервюираните 43 000 потребители на интернет в 26 страни 63% казаха, че без музика не биха слушали радио. Общо 85% посочват, че ако по радиото не се пуска музика, биха потърсили музика другаде, най-често чрез абонаментни стрийминг услуги.
Привлекателността на радиото е свързана с ежедневното пътуване. Според данните 65% от цялото време за слушане на радио се извършва чрез радиостанции в кола или самостоятелни радиостанции, докато 17% са на телефон или компютър, 9% - на интелигентен високоговорител, и 8% - по друг начин.
Ако погледнем към бъдещето, поне в САЩ стриймингът на аудио вероятно ще продължи да расте за сметка на излъчваното радио. Данни на Edison Research показват, че мобилното слушане е надминало слушането на радио навсякъде, освен в автомобилите.
Дори и в колата обаче слушането по телефона започва да изяжда времето за слушане на радио заради системите за забавление в автомобила, които се свързват със смартфони чрез Apple CarPlay или Android Auto.
Според данни на Statista най-много са любителите на радиото в Австрия - 17% от анкетираните в проучването Consumer Insights. Следват Германия с 16%, Финландия с 14% и Великобритания с 13%.
Най-малко са слушателите на радио в Южна Корея - 3%, Мексико - 4%, Бразилия - 6%.