С близо 5 милиарда потребители на социални медии по целия свят платформите предоставят много възможности. Социалните медии се превърнаха в много по-функционален канал през последните няколко години и могат да въздействат освен върху разпознаваемостта на марката и върху клиентския опит, продажбите, разработването на продукти, съдържанието и маркетинга.
От Sprout Social са анализирали тенденциите в използването на социални медии през изминалата година на 34 хил. техни клиенти и така са идентифицирали часовите пояси, в които публиката се е ангажирала най-много с тяхното съдържание.
Интернет може и никога да не спи, но най-доброто време за публикуване в социалните медии не е по всяко време от денонощието.
Като цяло най-доброто време за публикуване в социалните медии е:
-понеделник от 10 до 12 часа;
-вторник от 9 до 14 часа;
-сряда от 9 до 13 часа;
-четвъртък от 9 до 12 часа;
-петък от 9 до 11ч.
Най-добрите дни за публикуване в социалните медии са вторник и сряда, а най-лошият ден е неделя като обичайно почивен ден.
Най-голяма ангажираност получават публикациите във вторник, сряда и четвъртък обикновено между 9 сутринта и обяд.
Сутрините в средата на седмицата се оказват успешно време в повечето социални платформи, включително Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn. Pinterest и TikTok отбелязват по-висока ангажираност следобед.
Във всяка социална платформа има различни диапазони. Вариациите зависят и от индустрията, в която оперират бизнесите, така че е хубаво да прецените и тези променливи при изграждането на стратегията си в социалните мрежи.
Най-добрите дни за публикуване във Facebook са от понеделник до четвъртък, а най-добрите часове са от 8 до 13/14 ч. в понеделник, вторник и сряда и от 8 до 12 ч. в четвъртък. Единствените "почивни" часове за публикуване във Facebook са много ранните часове от петък до понеделник.
Facebook все още е най-използваната платформа от търговците в световен мащаб и това изглежда няма да се промени бързо. Със солидна маркетингова стратегия във Facebook фирмите могат да насочат съдържанието си към правилната аудитория в точното време. Имайте предвид, че ангажираността също е свързана с това колко често публикувате в социалните медии и какво публикувате. Не всяко социално съдържание се представя добре във всяка социална медийна платформа.
Най-добрите часове за публикуване в Instagram са от 9/10 ч. до 12/13 ч. в понеделник, вторник, сряда и петък. Най-добрите дни за публикуване в Instagram са вторник и сряда, а най-лошият ден за публикуване е неделя.
Платформата е втората най-използвана от търговци в света. Instagram се разрасна значително от дните, когато беше само за споделяне на снимки. Приложението, което има близо 2 милиарда активни потребители месечно, сега е платформа за споделяне на изображения, видеоклипове, излъчване на живо и др.
Платформата е популярна и за сътрудничество и партньорство с други марки и осигурява поток от приходи чрез своите възможности за електронна търговия.
Алгоритъмът на Instagram е непредсказуем. За да бъдете успешни в платформата, трябва да балансирате непрекъснатото публикуване на висококачествено съдържание, което ще ангажира и забавлява вашата публика.
Що се отнася до LinkedIn, данните показват, че най-успешни са публикациите, направени във вторник и сряда от 10 до 12 ч. Най-добрите дни за публикуване на фирмените страници в платформата са от вторник до четвъртък, а уикендите са най-лошите.
Часовете с голяма ангажираност са по-концентрирани по обяд и не се простират твърде далеч от работното време. Тъй като съдържанието на LinkedIn е съсредоточено около професионално лидерство и кариерно израстване, има смисъл по-голямата част от публиката да се ангажира с това съдържание през целия си работен ден.
LinkedIn предоставя платформа за професионално разказване на истории и застъпничество, както от служители, така и от работодатели. Сътрудници от всички нива могат да споделят своята експертиза, да инициират разговори и т.н. С над 900 милиона членове в 200 страни и региони, LinkedIn е важен канал за широк спектър от бизнеси. Там те намират нови начини за генериране на потенциални клиенти, намиране на партньори за съвместен маркетинг, подчертаване на фирмената култура и привличане на таланти.
Най-доброто време за публикуване в Pinterest е вторник от 13 ч., сряда от 13 до 15 ч., четвъртък от 12 до 14 ч. Най-добрите дни за публикуване в Pinterest са от сряда до петък, а най-лошите - неделя и понеделник.
Pinterest е визуалната търсачка, където потребителите отиват да проучват и откриват продукти, тенденции, дизайни и други. В зависимост от сферата потребители могат да се ангажират със съдържание в почти всички часове на деня, почти всеки ден от седмицата.
Най-доброто време за публикуване в TikTok е вторник от 14 до 18 ч., сряда от 14 до 17 ч., четвъртък от 15 до 17 ч. Най-добрите дни за публикуване в TikTok са вторник и сряда, а най-слабият ден е неделя.
Като най-младата дигитална платформа в този списък TikTok се разрасна значително в последните години. Приложението има над 1 милиард активни глобални потребители, които прекарват близо 20 часа в него всеки месец. Това му дава конкурентна сила.
Тъй като бъдещите пазарни тенденции се променят бързо, важно е да разберете как те се зараждат и развиват. След като разберете как работят тези сили, моменти или сигнали, можете по-добре да създадете стратегия за TikTok, която да приложите.
Най-доброто време за публикуване в Twitter е вторник, сряда, четвъртък и петък от 9 до 13/14 ч. Най-добрите дни за публикуване в Twitter са от вторник до четвъртък, а неделя е най-лошият ден.
Twitter винаги е бил платформата за актуални разговори и извънредни новини. Марките, които искат да участват в актуални теми, трябва да реагират навреме и да са съзнателни за ценностите си. Имайте предвид, че много марки използват Twitter като част от стратегията си за обслужване на клиенти, затова и трябва проактивно да се ангажирате със социалното слушане.
Социалните търговци могат да планират съдържание по-ефективно, когато са въоръжени с данни. И тъй като платформите се развиват, начинът, по който марките и потребителите използват социалните мрежи, ще се развива заедно с тях. Осведомеността за новите формати и тенденции на съдържание може да ви помогне да достигнете до аудиторията си по неочаквани начини или дори да намерите нови сегменти и личности, върху които не сте се фокусирали преди.
Ако искате да научите повече за новите тенденции в дигиталното пространство и да почерпите опит от опитни експерти, за да развиете бизнеса си, посетете осмото издание на Digital Annual Summit. Повече за събитието, програмата и лекторите вижте на сайта му: https://digitalsummit.enterprise.bg/