Как да проследявате трендовете в социалните медии?

Как да проследявате трендовете в социалните медии?

Заради динамиката на промените проследяването на всичко актуално в социалните медии може да бъде предизвикателство. Улавянето на тенденция в правилния момент обаче може да предложи значителен тласък на вашия маркетинг в социалните платформи.

Разбирането на тенденциите в социалните медии ви позволява да реагирате по съответен начин, като така подобрявате изпълнението на цялостната маркетингова стратегия, пише business.com.

Изданието представя десет инструмента за проследяване на актуалните теми в социалните медии.

Google Trends

Google Trends е най-добрият начин за широко наблюдение на актуални теми. Тъй като Google Trends използва данни от търсенето, той ще ви даде много по-широка картина на тенденциите, отколкото бихте видели, като анализирате данни в една социална мрежа. Тези данни могат да ви помогнат да вземете по-информирани решения за това какво да популяризирате. Можете да настроите Google Alert за всяка ключова дума, която искате да наблюдавате, така че винаги да знаете какво се случва.

TweetDeck

TweetDeck е безплатен инструмент за наблюдение на Twitter, който ви позволява да проследявате конкретни хаштагове и тяхната популярност. Това е и цялостно табло за управление на Twitter, което показва вашата времева линия, съобщения и известия на едно място, така че да не пропуснете нищо. TweetDeck те може да се използва за наблюдение на други социални медийни платформи и не е толкова гъвкав, както други табла за управление.

Hootsuite

С богат избор от инструменти и отличен метод за търсене в няколко социални медийни платформи, Hootsuite ви позволява да наблюдавате тенденциите всеки ден, независимо дали само един актуален хаштаг, или разнообразие от актуални теми в социалните медии. Не пропускайте да гледате уебинарите на Hootsuite, за да видите някои от по-малко известните функции, достъпни за професионални потребители.

Cyfe

Това цялостно табло за управление на социалните тенденции ви позволява да създавате свои инструменти. То предлага джаджи, които могат да създадат всичко необходимо за социални медии, бизнес, маркетинг или изследвания. Cyfe е чудесен начин да разчистите бъркотията, като същевременно проследявате много актуални хаштагове и ключови думи в едно табло за управление.

Tumblr

Когато видите мийм или друго актуално съдържание във Facebook, то може да е циркулирало в Tumblr от седмици или месеци. Въпреки че не е толкова популярен, колкото беше преди, Tumblr е отличен източник на интернет съдържание - особено в сферата на поп културата, точно когато е публикувано, и ще го видите първи, ако поддържате таблото си за управление пълно с добър избор на активни блогове.

Reddit

Reddit е друго страхотно място да видите нещата от рано. Но за разлика от Tumblr, който е по-базиран на миймове, Reddit показва тенденции в различни категории. Една актуална история за технологиите понякога попада първо там, а дискусиите на Reddit "Попитайте ме каквото и да е" са чудесен начин да се ангажирате директно с експерти. Можете също така да разгледате Trending Reddit, за да видите какво е актуално във всеки един момент.

Social Mention

Social Mention позволява проследяване на тенденции в множество социални платформи. Потърсете ключова дума или фраза и Social Mention ще ви каже мрежите, в които този термин за търсене е най-популярен, заедно с други показатели, като например дали настроението, свързано с тенденцията или термина, е положително, отрицателно или неутрално.

Top Hashtags

Top Hashtags следи хаштагове, които са популярни в Instagram. Инструментът позволява и търсене, така че да видите колко са популярни дадени хаштагове. Инструментът е лесен за използване и информативен.

TubeBuddy

Може да е лесно да забравите, че YouTube също е платформа за социални медии. TubeBuddy ви позволява да извършвате проучване на ключови думи в платформата, за да определите как да оформите следващия видеоклип на вашата компания в YouTube. Да предположим, че искате да свържете марката си с нещо модерно в поп културата. В такъв случай TubeBuddy може да бъде особено полезен, тъй като поп културата е сред най-гледаните категории съдържание в YouTube, според Think with Google.

Feedly

Feedly може да е най-известен като популярен четец на новини. Вашата компания може също така да идентифицира актуални теми в социалните медии чрез този инструмент. Feedly посочва кои теми в блога водят до най-много разговори и можете да използвате тези данни, за да подготвите информирано следващата публикация в блога на вашата компания.

Точно както актуалните теми непрекъснато се променят, тенденциите в социалните медии също се променят. Ето някои тенденции в социалните медии, които експертите очакват да се развият през следващите няколко години.

Видеото е цар

Не трябва да е изненада, че видеото е предпочитаният начин за информиране в социалните медии. С нарастването на кратките видеоклипове и TikTok фирмите инвестират време, пари и работна сила в създаването на визуално съдържание. Това не е приложимо само в електронната търговия. Различни бизнес ниши също намират начини да образоват клиентите си чрез създаване на забавни видеоклипове.

Обслужването на клиентите е приоритет

Изискванията за персонализиране от марките също се отразяват на времето за обслужване на клиентите. Когато потребителите имат проблем, те очакват да получат отговор в рамките на един час, а не след няколко дни.

Прозрачност

Социалните медии са място за деклариране на всички мисии на вашата компания. Можете да създадете публикации, за да уведомите света за вашия нисък въглероден отпечатък, какви благотворителни организации подкрепяте и какви предимства предлагате на служителите. Въпреки това въздържайте се да обявявате всички вътрешни работи. Ако вашата компания вече не практикува устойчивост по същия начин, намалява даренията за благотворителност или преустановява дейности, някой със сигурност ще посочи това. Така че внимавайте какво включвате в публикациите си.

Метавселена

Компаниите вече навлизат в метавселената. Инвестициите в технологията могат да предоставят на клиентите изживявания с разширена реалност/виртуална реалност, като например виртуално "пробване" на продукти.

Автентичността е ключова

От създаването на видеоклипове зад кулисите до работата с инфлуенсъри, компаниите търсят начини да демонстрират автентичност на своята публика. Ще има и увеличение на съдържанието, генерирано от потребителите. Марките могат да спестят пари от реклама и да се харесат на потребителите, като са по-свързани и чуват клиентите си по-добре.

Внимавайте с ключовите думи

Тъй като почти 40 процента от представителите на поколението Z използват TikTok и Instagram вместо Google, за да извършват търсене, фокусът върху това да бъдеш №1 в Google може да се измести към класиране в социалните медии. Уверете се, че основните ви ключови думи са избрани, A/B тествани и добавени към вашите публикации в социалните медии. Потребителите ще търсят видео истории и честни отзиви от сайтове като TikTok и Reddit.

Кои са най-популярните сайтове за социални медии?

За да идентифицирате и проследите теми, които са популярни в социалните медии, трябва да знаете кои социални медии имат най-много потребители. Ето шестте най-популярни платформи с приблизителен брой активни месечни потребители към април 2023 г.:

Facebook: 96 милиарда

Instagram: 35 милиарда

TikTok: 5 милиарда

Reddit: 6 милиарда

Snapchat: 383 милиона

Twitter: 368 милиона

Може да е изненада да не видите Twitter в топ пет, но не правете грешката да отхвърляте платформата. Аудиторията ѝ е доста мощна и всеки експерт по социално слушане знае силата на тенденциите в Twitter за маркетинга.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.