Как да извлечете най-доброто от имейл маркетинга през 2021 г.? (II част)

Как да извлечете най-доброто от имейл маркетинга през 2021 г.? (II част)

Хубаво е да помислите през тази година дали вашата маркетингова стратегия не се нуждае от актуализация. Някои от тактиките, на които сте разчитали през 2020 г. и преди това, може вече да не са подходящи, така че трябва да адаптирате стратегията си.

Имейл маркетингът остава един от най-ефективните маркетингови канали и трябва да бъде център на по-голямата маркетингова стратегия на всяка марка през 2021 г., пише онлайн изданието business.com.

COVID-19 оказа влияние върху имейл маркетинга, който се оказа полезен канал за достигане до аудиторията. Campaign Monitor съобщава, че процентите на отваряне на имейли са се повишили в ранните дни на пандемията, тъй като хората са искали да знаят какво става по света. През 2021 г. електронната поща вероятно ще продължи да бъде един от най-добрите маркетингови канали.

Първа част на материала можете да видите тук!

Създаване на имейли, които дават резултати

Говорете с гласа на вашата марка и персонализирайте. Когато можете да достигнете входящата поща на някого, имате пряк контакт с него. Чрез проследяване на показатели като честота на отваряне, честота на кликване и реализации можете да определите доколко ангажирана е вашата аудитория с вашата кампания.

Чрез идентифициране на демографските данни, желанията и нуждите на вашата целева аудитория можете да усъвършенствате съдържанието на вашия имейл маркетинг, за да се свърже по-добре с вашия идеален клиент.

За да разработите съдържание, което резонира с вашите идеални клиенти, помислете за създаване на персони за купувачи, които да представляват хората, които купуват вашите стоки и услуги. На колко години са? Какъв е техният трудов статус? Какви са техните проблеми, притеснения и цели? Коригирайте персоните, когато получавате обратна връзка от клиентите си, за да прецизирате маркетинговата си стратегия.

Добри практики за имейл маркетинг

Не спамете, в противен случай рискувате домейнът ви да бъде забранен. Това ще означава, че няма да можете да изпращате повече мейли от него. Не използвайте невярна или подвеждаща заглавна информация, както и измамни теми.

Кажете на получателите къде се намирате и как да се откажат от получаването на бъдещи имейли от вас. Незабавно отговаряйте на заявките за отказ. Редовно следете какво прави конкуренцията ви.

Сегментирайте аудиторията си, т.е. разделете я на различни групи в по-малки списъци, групирани на базата на създадените персони. Изпращането на различни имейли до целевите групи отнема повече време, отколкото изпращането на един имейл до всички, но добавянето на тази допълнителна работа може да доведе до по-висока степен на отваряне на писмата, повече кликвания и повече продажби.

Оптимизирайте имейлите си за мобилни устройства. Все пак около 68% от имейл кампаниите се отварят на мобилни устройства, според проучване на Campaign Monitor. Хората гледат имейлите по различен начин на смартфоните, отколкото на настолните компютри, често скролват бързо и понякога им обръщат по-малко внимание, отколкото ако гледат екрана на компютъра.

Поддържайте списъка си с мейли актуален. Така ще намалите степента на отпадане и вероятността да бъдете маркиран като спам от вашия имейл софтуер. Избягвайте да използвате стари имейл списъци за нови кампании. Вместо това изпращайте новите кампании на хора, които са се абонирали през последните няколко месеца. Премахнете абонатите, които не са се ангажирали с имейлите ви през последната година.

Има инструменти за имейл маркетинг, които ви позволяват да достигнете до хора, които не са се регистрирали за получаване на имейлите ви, но повечето експерти съветват да не използвате този подход. Изпращането на имейли на хора, които не са избрали вашата маркетингова кампания, може да навреди на цялостните ви маркетингови усилия.

Изпращането на имейли до закупени списъци рядко работи и главно губи време и пари, докато досажда на хора, които нямат интерес към вашите продукти или услуги. Освен това този тип имейл маркетинг би могъл да наруши законите за поверителност на данните. Вместо това отделете време, за да съставите списъка си с имейли и да продавате на хората, които са проявили интерес към вашите продукти и услуги.

Прогнози за имейл маркетинга през 2021 г.

През 2021 г. заложете на автоматизираните поредици от имейли. Както подсказва името, автоматизираната имейл поредица е поредица от имейли, които се изпращат чрез задействане по зададен от търговеца критерий. Например, когато потенциалните клиенти се включат в имейл списъка на вашия бизнес, можете да им изпращате писма.

Ето и няколко идеи.

Изпратете имейл за добре дошли с промоционален код за безплатна доставка при първата поръчка в рамките на минути след като клиент се регистрира за вашия списък. Изпратете имейл с някаква "котва", например ръководство или друг ресурс, една седмица след регистрация на клиент, който още не е направил покупка.

Привлечете клиенти с 48-часов промо код, който е валиден само за нови клиенти, които не са направили покупка в рамките на две седмици след абонамента. Без автоматизация на имейлите изпращането на имейли в точното време на точните хора може да бъде отнемаща време задача с малко място за грешки.

Друга тенденция са анимираните имейли. За това не ви е необходим голям бюджет; можете да използвате безплатен инструмент за проектиране, като Canva, за да включите интерактивен елемент във вашите имейл кампании. Въпреки че не можете да разчитате на изображения, за да предадете пълното си съобщение, защото изображенията могат да бъдат блокирани или да не се зареждат правилно на мобилни устройства, можете да смесвате анимации със стандартен текст.

Инвестирайте повече, правилно и умно в имейл маркетинг през 2021 г. Ако не смятате, че разполагате с бюджет, помислете за намаляване на разходите в други области, тъй като имейл маркетингът е от решаващо значение за ангажирането на вашата аудитория и изграждането на лоялност към марката.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.