Ако се опитвате да подобрите своето SEO класиране, има един фактор, който не можете да пренебрегнете: доколко вашият уебсайт е удобен за мобилни устройства.
Мобилните устройства представляват повече от половината от всички онлайн търсения, а удобните за мобилни устройства сайтове се класират по-високо от тези, които са оптимизирани само за десктоп, пише business.com.
Никой обаче няма време да създава различни уебсайтове за различни устройства, поради което адаптивният уеб дизайн е толкова важен.
Отзивчивият уеб дизайн се фокусира върху изграждането на уеб страници, които изглеждат добре естетически, имат удобна за потребителя навигация и функционират оптимално на всяко устройство. Фирмен уебсайт с адаптивен уеб дизайн означава, че клиентите и потенциалните клиенти трябва да имат приятно изживяване на вашия уебсайт, независимо дали го разглеждат на своя смартфон, или лаптоп.
Изображенията, текстът и всички други HTML елементи на сайта автоматично се преоразмеряват, за да паснат на размера на използвания браузър.
В миналото много сайтове, които изглеждаха напълно нормални на лаптоп или друг монитор, бяха трудни за навигиране на мобилно устройство. Адаптивният уеб дизайн гарантира на посетителите постоянно изживяване, независимо от тяхното устройство. Това е не само важно за доброто обслужване на клиентите, но и улеснява управлението на бизнеса, защото се създава и актуализира само един сайт.
Как адаптивният уеб дизайн ви помага да получите повече реализации?
Когато някой посети уебсайта на вашия бизнес, той очаква да намери това, което търси, веднага. Според Google почти половината от всички посетители на уебсайтове ще напуснат, ако сайтът не се зареди до 3 секунди. Ако вашият уебсайт се зарежда дълго време или е труден за навигация, вероятно ще загубите много потенциални клиенти.
Като се има предвид, че имате изключително малък прозорец от време, за да превърнете посетителя на уебсайт в клиент, трябва да осигурите сайт, който функционира гладко на всички устройства. Сайт с адаптивен уеб дизайн не се нуждае от отнемащи време пренасочвания. Той ясно, лесно и бързо води браузърите до продукта или услугата, която търсят. В резултат на предоставянето на това безпроблемно потребителско изживяване шансовете посетител на сайта да се превърне в клиент са значително по-високи.
Не е тайна, че мобилните търсения превъзхождат тези, които се извършват на настолни устройства. Това означава, че усилията на вашата компания за мобилен маркетинг ще бъдат по-ефективни, ако уебсайтът е удобен за мобилни устройства и има адаптивен уеб дизайн.
Освен реализациите, адаптивният дизайн носи и някои други предимства.
Благосклонност на Google
Google, най-доминиращата търсачка и огромен източник на трафик към уебсайтове, предпочита адаптивния дизайн на уебсайтове, защото не създава две копия на един и същ уебсайт: мобилна версия и версия за настолен компютър. С адаптивния уеб дизайн имате един сайт с един и същи URL адрес и HTML, който може да се адаптира, напасва и прибира, за да се визуализира на различни устройства.
Google харесва този тип уебсайтове поради редица причини. На първо място е оптималното изживяване на потребителите. Освен това адаптивният уеб дизайн е по-ефективен за Google, тъй като не изисква от ботовете да обхождат множество сайтове на един бранд, за да присвоят точни свойства за индексиране. Така сайтът с адаптивен дизайн се класира по-високо в търсенията.
Повишена ефективност
Управлението на два уебсайта - както за настолни компютри, така и за мобилни версии - е по-малко ефективно и по-скъпо, отколкото да имате един сайт. При два сайта за различни устройства ще трябва да правите всичко два пъти - от кампании с плащане на клик до рутинна поддръжка на сайтовете.
По отношение на мобилния маркетинг адаптивният уеб дизайн също е по-рентабилен. Плюс това, за допълнително спестяване на време, по-малките компании могат да се възползват от предварително изградени адаптивни шаблони.
Има няколко варианта за внедряване на адаптивен уеб дизайн.
Надстройване на съществуващ сайт
Надграждането на съществуващия ви уебсайт не означава, че трябва да похарчите хиляди долари за редизайн. WordPress е добър вариант, защото е с отворен код. Има и безплатни опции за дизайн, както и такива от висок клас, които могат да бъдат закупени.
Тестване на сайта
Можете да използвате инструменти като Google PageSpeed Insights и GTmetrix, за да тествате ефективността на вашия нов уебсайт и да видите колко бързо се зарежда. Google ще ви предостави достатъчно информация, за да можете да коригирате определени елементи от сайта си, за да сте сигурни, че е бърз и отзивчив.
GTmetrix е за по-напреднали потребители. Предоставя резултати за това кои точно елементи на вашата страница причиняват проблеми, ако има такива, и може да е по-трудно за разбиране от по-слабо технически ориентирани хора.