Адаптивна търговия на дребно, или как да срещнете потребителите там, където те искат да пазаруват

Адаптивна търговия на дребно, или как да срещнете потребителите там, където те искат да пазаруват

Пътят към покупката еволюира. Магазинът остава жизненоважен център, но броят на дигиталните канали, които потребителите използват, за да откриват и оценяват брандове, се увеличава.

За да продължат да достигат до потребителите навсякъде и по всяко време, по което те искат да пазаруват, търговците трябва да използват адаптивни стратегии за търговия на дребно.

Разработена форма на омниканална търговия на дребно, адаптивната търговия на дребно приспособява пазаруването, за да отговори на специфичните желания и нужди на всеки клиент, като предлага удобство и персонализиране.

Лекотата на абонаментните услуги с личното удобство

Какво казват данните: 44% от родителите в САЩ имат интерес към абонаменти за редовни покупки на основни храни и нехранителни стоки чрез автоматична доставка, според доклада Adaptive Retail Report 2024 на Walmart.

Адаптивната търговия на дребно се фокусира върху това да даде на потребителите това, от което имат нужда и което искат, чрез автоматични доставки в точно време. Абонаментните продажби в САЩ например се очаква да достигнат 41,25 милиарда долара до 2025 г., според прогноза на Emarketer.

Маркетолозите трябва да демонстрират лекотата на персонализираните абонаментни услуги в своите маркетингови кампании. Използването на тази тенденция може да подобри задържането на клиентите, да изгради дългосрочни взаимоотношения и да поддържа уместността на брандовете на конкурентния пазар.

Потребителите искат да пазаруват по всяко време и навсякъде

Какво казват данните: 56% от потребителите са направили покупка, докато са гледали телевизия през последните шест месеца, според същото проучване на Walmart.

Пазаруването вече не е фокусирана, самостоятелна дейност. Близо 8 от 10 купувачи са направили покупка, докато са изпълнявали няколко задачи едновременно, според Walmart. Потребителите вече правят покупки, докато сърфират в социалните медии (38%), хранят се у дома (24%) или по време на ежедневното си пътуване (8%).

Адаптивната търговия на дребно отговаря на търсенето за незабавно удовлетворение, като позволява покупки в рамките на секунди, след като потребителят е видял артикул, без да му се налага да превключва канали.

Маркетолозите трябва да интегрират пазаруването в социалните медии, свързаната телевизия и други дейности и да проектират многоканални кампании, за да се възползват от тези моменти.

Представителите на поколението Z са социални купувачи

Какво казват данните: 55% от представителите на поколението Z в САЩ са направили покупка, докато сърфират в социалните медии през последните шест месеца, а 38% пазаруват от социалните медии, пак според Walmart.

Социалните медии вече са ключови платформи за откриване на продукти. Според данни от IZEA от март 2024 г. около 67% от потребителите на социалните медии в САЩ вероятно ще използват социално търсене по време на покупката си.

Социалната търговия също расте, като 33% от възрастните само в САЩ на възраст от 18 до 34 години правят покупки в социални платформи като Instagram и TikTok, според проучване на Emarketer.

Социалните медии са задължителни за достигане до по-младите потребители. Чрез интегриране на съдържание за пазаруване в социалните канали търговците могат да се свържат с поколението Z там, където те прекарват времето си.

Търсене на незабавно удовлетворение

Какво казват данните: Близо половината (48%) от потребителите искат възможността да получат артикула си веднага, когато пазаруват онлайн, а 42% искат опцията да направят покупка в магазина 24/7, според доклада на Walmart.

Адаптивната стратегия за търговия на дребно съчетава онлайн пазаруването и пазаруването в магазина в едно преживяване, като предоставя на клиентите удобството на онлайн пазаруването с незабавното посещение в магазина.

За да се случи това, купувачите искат ефективни технологични решения. Около половината (48%) от потребителите в САЩ искат да купуват артикули незабавно само с няколко кликвания, а 50% се интересуват от плащане с телефона в магазините. Освен това 64% искат услуга, която доставя поръчки за 30 минути без допълнителни разходи за бърза доставка.

Чрез въвеждането на технологични решения, които опростяват пазаруването и позволяват бърза доставка, търговците могат да отговорят на изискванията на потребителите за удобство и бързина.

Потребителите се ръководят от стойността, а не от канала

Какво казват данните: Повече от половината от поколението Z купуват храната си изцяло онлайн (54%) или използват комбинация от онлайн пазаруване и пазаруване в магазина (58%), според Walmart.

Продажбите на дребно на хранителни стоки се очаква да достигнат 1,569 трилиона долара в САЩ тази година, като 204,61 милиарда долара идват от онлайн покупки, според прогнозата на Emarketer.

Тъй като потребителите се чувстват по-комфортно с пазаруването онлайн, те избират къде и как да пазаруват въз основа на конкурентността на цените, наличието на висококачествени артикули и сигурността на данните.

За търговците да подчертават конкурентните цени, качеството и сигурността във всички канали може да привлече и задържи клиенти, независимо дали пазаруват онлайн, в магазина или комбинация от двете.

Най-интересното за електронната търговия, маркетинга и продажбите можете да научите на eCommerce Annual Summit. Вижте повече за събитието: https://ecommsummit.enterprise.bg/

За да взимате решения за онлайн бизнеса си, основани на данни, вижте повече за най-голямото e-commerce потребителско проучване в България "Пулсът на онлайн потреблението в България 2024", осъществено от сп. Enterprise и MarketLinks!

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.