Автор: Serpact
Стартирала през 2016 г., агенция Serpact вече се утвърди със своята експертна дейност и резултати. Serpact е единствената българска компания, представила свой проект пред инженерите на Google в централата на корпорацията в Цюрих през 2018 г. През 2019 г. компанията спечели European Search Awards и изпревари големи дигитални екипи от Германия, Великобритания и Русия. През следващата година Serpact грабна и Global Search Awards 2020, които се проведоха на онлайн церемония от Ню Йорк, САЩ.
Мобилни времена
Интернет гигантът Google притежава най-добре развитата екосистема за търсене, която интегрира в себе си данни за валути, времето, самолетни полети, хотели, локални обекти и много друга фактическа информация.
Търсачката на Google още преди години имаше изискване вашият сайт да е с максимално олекотен код, за да може Googlebot да намери същинската информация и да разбере смисъла на съдържанието. Затова множеството CSS и JavaScript бяха значителен проблем. Но в далечната 2015 г. от Google обявиха нова актуализация, наречена по-късно неофициално Mobilegeddon, която показа, че се преминава към оценка на сайтовете от гледна точка на мобилен телефон.
Това беше наложено от растящата употреба на интернет през преносими устройства. В днешни дни вече мобилният трафик на повечето сайтове е от порядъка на 65 - 75%. Оставащите проценти са за десктоп трафика.
В тази връзка от Google въведоха поетапно нови указания и правила за уеб страниците, за да са те максимално адаптирани към новата среда - а именно - работа по екрана само с пръсти, променлива интернет връзка и разнообразни атмосферни условия.
Така например бяха изведени препоръките за по-едър шрифт /минимум 16 px/, по-голямо разстояние между елементите, по-добър контраст между текста и фона и подобряване на скоростта на целия сайт за по-бързо зареждане на мобилно устройство.
През 2019 година Google обявиха, че минават към мобайл индексиране на целия интернет. Въведеният от тях т. нар. Mobile First Index наложи доста нови технически норми.
Ето някои важни пунктове, които трябва да имате предвид:
Сайтът се гледа през персонално устройство - потребителят е почти постоянно логнат в социалния си акаунт и използва Facebook Login или Google Login - това улеснява употребата на сайтовете, увеличава поръчките, защото почти не се изисква да се попълват данни за регистрация. Тази персонализация на устройството води и до по-добра интеракция на потребителя със сайта ви - той може да "хареса" ваша статия, да сподели продукт или ревю в социалните мрежи и така да взаимодейства по-добре с вашата интернет страница.
Сайтът се използва с една или две ръце, и писането е само с два пръста. Това е важно да се осъзнае, за да опростите местата където има въвеждане на данни от клиента - формуляри за запитване, форми за поръчка или други подобни. Установено е, че многото полета за попълване отказват потребителя да продължи нататък. И обратно - ако опростите формуляра за въвеждане на лични данни и адрес в онлайн магазина - това води до повече поръчки.
Сайтът се използва при всякакви метеорологични условия, в условия на силна слънчева светлина или сумрак. Тук е важно да обърнете внимание на размера на шрифта, и на контраста фон/текст - дали съдържанието се чете лесно. Направете реален тест с телефона ви, вън, на открито - при ярко слънце.
Сайтът може да зарежда по-бавно от обикновено, ако потребителят използва мрежа на оператора или Wi-Fi /има и варианти сайтът да не зареди в места с липса или нестабилно мобилно покритие/. Ето защо всеки байт, който можете да спестите, и всяка секунда намалена от времето за зареждане, е огромен плюс за вас. Препоръките са сайтът ви да зарежда под 3 секунди, като ние ви препоръчваме да се опитате да постигнете възможно най-доброто време за това. Бавното зареждане кара хората да затварят сайта ви, а ако сте онлайн магазин - намалява поръчките и приходите ви.
Екранът е доста по-малък
Това трябва да се има предвид при публикуването на изображения и при планирането на целият дизайн на сайта ви. Той трябва да е по-опростен и да може с един поглед да бъде обхванат.
Престоят в един мобилен сайт е по-кратък, потребителят чете и разглежда по-набързо, той "сканира" съдържанието. От тази гледна точка е силно препоръчително текстът да бъде разделен на отделни абзаци, които имат повече разстояние помежду си. Добра практика е и всеки по важен раздел да има свое собствено подзаглавие.
Това са основните препоръки, които е добре да интегрирате, след като интернет бизнеса преминава към мобайл състояние. Ако желаете да анализирате вашия сайт по-задълбочено и да го подобрите, е добре да потърсите SEO агенция, която има съответните специалисти.