ESG е областта, в която се очакват най-много инвестиции през 2024 г., докато владеенето на AI инструменти е най-важното умение за бъдещето, според новия световен PR доклад на ICCO за 2023-2024 г.
Изготвян всяка година, световният PR доклад се базира на проучване сред PR лидери и директори, предоставящо поглед върху растежа, инвестициите, технологиите, етиката, психичното здраве, разнообразието, измерването и социалните медии, с разбивка по седем географски региона (Обединеното кралство, Източна Европа, Западна Европа, Африка, Близкия изток, Азиатско-тихоокеанския регион, Северна Америка и Южна Америка).
Промяната в настроенията към въздействието на изкуствения интелект се забелязва в класацията на трите най-добри технологии за бъдещето. Общо 86% от анкетираните класират изкуствения интелект в техните челни три технологии на бъдещето в сравнение с 40% през 2022 г.
Науката за данните излиза на второ място с 41%.
Според анкетата най-доброто умение за бъдещето е "овладяване на AI инструменти", като 45% от участниците в проучването класират това в техните топ три умения. Стратегическото консултиране е на второ място с 42%.
Най-доброто приложение на новата технология е "по-ефективно функциониране" - това посочват 55% от анкетираните PR експерти. Изграждането на онлайн общности е на второ място с 47%, а подобрената ангажираност на служителите е на трето място с 38%.
ESG (Environmental, Social, Governance) е областта, в която агенциите очакват най-много инвестиции (49% спрямо 44% през 2022 г. и 32% през 2021 г.).
Инфлуенсър комуникации и стратегическо консултиране допълват челната тройка за втора поредна година. Най-важният социален проблем, на който клиентите вероятно ще дадат приоритет, отново е устойчивостта и околната среда (69%). За първа година това е топ социалният проблем за клиентите във всичките седем региона.
Като най-голямо предизвикателство 42% от PR лидерите класират икономическите условия и клиентите, които не отделят достатъчно средства за дейности със също 42%.
Въпреки това 96% от глобалните PR организации очакват растеж през следващите пет години. Като цяло възприятията на PR лидерите за растеж и рентабилност остават положителни, със средна оценка от 7 и съгласие, че PR пазарът ще продължи да расте през 2024 г.
В доклада е представена и класация на 250-те най-големи PR компании в света. Лидер е американската група Edelman с близо 1,1 млрд. долара приходи за 2023 г. и над 6400 служители. На второ и трето място са други американски компании - съответно Weber Shandwick и BCW.
Топ 10 се допълва от FleishmanHillard, Ketchum, Real Chemistry, Vector Inc., Brunswick, MSL и FGS Global.