Добри практики за мащабиране на корпоративния инфлуенсър маркетинг (I част)

Добри практики за мащабиране на корпоративния инфлуенсър маркетинг (I част)

Всички бизнеси могат да използват инфлуенсър маркетинг - от малки фирми, през самостоятелни предприемачи, до най-големите корпорации и юридически лица. Чисто технически процесът е един и същи, независимо от размера на компанията.

Мащабирането на инфлуенсър маркетинга не е просто харчене на повече пари за кампании с инфлуенсъри. Ако сте десет пъти по-големи от конкурент, това не означава, че трябва да разпределите маркетингов бюджет за инфлуенсъри десет пъти повече от този на конкурента си. Нито пък означава, че трябва да работите само с популярни макро- и мегаинфлуенсъри само защото можете да си позволите хонорарите им, пише influencermarketinghub.com.

Как да използваме ефективно инфлуенсърите, за да ни носят печалба ще говорим повече на 26.01.2023 по време на Influencer Marketing Conference

Вместо това трябва внимателно да обмислите кои да са влиятелните лица, които да използвате за вашите кампании и които ще работят най-добре с вашия целеви пазар. Ако това означава да работите с повече микро- и дори наноинфлуенсъри, ще трябва да разработите стабилни политики, за да се справите с необходимата администрация.

Максимализмът не винаги работи при инфлуенсър маркетинга

На повърхността изглежда просто. Можете да изберете почти всеки да представлява вашата марка, ако имате дълбоки джобове. Следователно колкото по-дълбоки са джобовете, толкова по-известни лица можете да изберете.

Уви, инфлуенсър маркетингът не работи така. Може да сте голям, но сте просто голяма марка за потребителите, докато сканират своите емисии в Instagram, прелистват видеоклипове в TikTok и четат публикации в блогове на любимите си теми. Вероятно вече знаят кой сте и имат предварително изградени мнения за вашия продукт. И само защото известен модел, спортист или актьор предлага на своите последователи да си купят ваш продукт в публикация в социалните медии, не означава, че те ще се втурнат на тълпи да купуват.

Влиянието в социалните медии не е свързано със слава и популярност. Инфлуенсър маркетингът се базира на това, че хората се вслушват във възгледите на лидерите на мисълта, които уважават, или поне забелязват препоръките, които тези онлайн суперзвезди правят в своите публикации, изображения и видеоклипове.

Понякога най-добрият подход за мащабиране на инфлуенсър маркетинга не е в инвестицията в работата с популярни лица. По-малките кампании може да се окажат по-подходящи, с по-подбрани инфлуенсъри, така че да опознаете техните аудитории, а след това постепенно да разширявате обхвата.

Всичко зависи от целевата аудитория

Абсолютно всяка кампания има заложени цели. Трябва да намерите най-добрата комбинация от инфлуенсъри, които могат да ви помогнат да постигнете тези цели.

Ако например целите да увеличите продажбите на конкретен продукт с 10%, ще трябва да работите с достатъчно инфлуенсъри (или достатъчно популярни инфлуенсъри), които имат достатъчно голяма комбинирана аудитория от подходящи, заинтересовани последователи, които вероятно ще изпробват вашия продукт.

Бихте могли да изберете да работите със знаменитости и мегаинфлуенсъри с огромни аудитории с надеждата, че тяхната промоция ще повлияе на хората. Ако те обаче не са правилните лица за вашия продукт, с публика, която е малко вероятно да се интересува от това, което продавате, тези огромни аудитории са крайно неуместни.

От съществено значение е също така публиката да вярва, че инфлуенсърите също вярват в това, което популяризират, а не просто "взимат парите" или се възползват от славата.

Работете с инфлуенсъри на всички етапи от фунията за покупки

Едно предимство на наличието на по-голям бюджет за инфлуенсър маркетинг е, че можете да управлявате множество кампании, насочени към различни етапи от фунията за покупки. Бихте могли например едновременно да си партнирате с група влиятелни лица, за да повишите осведомеността за вашата марка, с друга група да изградите предпочитание към вашите продукти, а с трета - да прокарате продажбите на конкретни стокови артикули.

Ще трябва да рационализирате логистиката си, докато мащабирате

Малък бизнес, който работи с няколко влиятелни лица, може относително лесно да им изпрати мостри от продукти, особено ако живеят наблизо. При мащабиране на кампаниите обаче и включване на повече инфлуенсъри - може би дори и глобално базирани, ще трябва да подобрите системите си за логистика и изпращане на продукти.

Използвайте инструменти за инфлуенсър маркетинг, за да опростите процеса

Тези платформи дават стойност, защото предлагат начини за рационализиране на процесите по работа с инфлуенсъри, вкл. съпоставяне на данни за инфлуенсъри с анализ на тяхната аудитория. Можете да използвате тези платформи, за да търсите инфлуенсъри въз основа на характеристиките на вашата целева аудитория.

Тези платформи имат доста обширни функционалности. В допълнение към търсенето и откриването ще намерите инструменти за подпомагане на разширяването на съдържанието, управление на жизнения цикъл на инфлуенсърите, управление на взаимоотношенията, отчитане на кампании, подаряване на продукти и др.

Втора част на материала четете тук

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.