Digital Annual Summit 2021: Как да печелим от дигиталните канали

Digital Annual Summit 2021: Как да печелим от дигиталните канали

На 16 ноември 2021 г. се проведе форума Digital Annual Summit 2021 г., организиран от сп. Enterprise, в онлайн формат.

Водещи експерти от сферата на рекламата, маркетинга и технологиите коментираха тенденциите в дигитализацията и възможностите, които тя дава на бизнесите и брандовете, да изградят не просто присъствие и аудитория, а екосистема от лоялни клиенти чрез активна комуникация и добри маркетингови практики.

Калоян Антонов, криейтив директор, together, коментира методите на комуникация, които може и да са се променили през вековете, но не и основните ѝ принципи. Важното е да се измисли добра история, която да се сподели в дигиталното пространство, като се представи така, че да резонира с хората, които ще я консумират, посочи той.

Не се опитвайте да говорите на езика на хората, а говорете точно, ясно и директно, така че хората да ви разберат, съветва той. Запознайте се добре с данните и прилагайте добрите практики, които работят, посъветва той.

Александър Кръстев, основател и маркетинг консултант за LinkedIn, BookMark, говори за това как да оптимизираме B2B продажбите си онлайн, като използваме LinkedIn. Ако още не сте фокусирали вниманието си върху тази платформа, трябва да знаете, е си струва, не само за вас, но и за компаниите, за които управлявате съдържание в социалните мрежи, коментира той.

Александър Кръстев каза, че платформата обединява над 800 млн. професионалисти, което я превръща в прецизен инструмент за B2B маркетинг, като се ползва с най-голямо доверие сред социалните мрежи.

Основата в LinkedIn са личните профили и личните контакти със съществуващи и потенциални клиенти, с взимащите решения за бизнеса. В LinkedIn имаме възможност да търсим правилните хора, да печелим доверието им и да изграждаме отношения, каза още Александър Кръстев.

Христо Топузов, Client Partner, dentsu, коментира ролята на аудиото в маркетинга. По думите му гласът е навсякъде и практически всеки потребител може да ползва voice технология. Единственото ограничение пред тези технологии е езикът, допълни той-

Пандемията допълнително насърчи voice технологиите, каза Христо Топузов. Все повече потребители откриват и прилагат технологията, а дигиталното аудио става все по-популярно и в рекламата, вкл. аудио логата. YouTube въведе аудио, нещо като радио спот, който потребителите да слушат.

Гласовото търсене все повече навлиза сред потребителите - през 2023 г. се очаква хората в Европа да имат по 8 свързани устройства у дома си и бизнесът да достигне 8 млрд. евро, цитира данни Христо Топузов. Маркетолозите трябва да обърнат внимание на това, посочи той. Смартфоните са най-често използвани от потребителите за voice search, а гласовите устройства са сред най-желаните за покупка на Черния петък, каза той.

Гласовите асистенти се използват най-често за проверка на прогнозата за времето, за слушане на музика, новини, за забавление, коментира Христо Топузов. Американците често използват такива устройства и за пазаруване, особено потребителите 18-34 години (6% ползват тази услуга редовно за пазаруване).

През следващите години гласът на гласовите устройства ще започне да звучи все по-естествено и човешки, а самите устройства ще могат да разпознават какво бихте искали да направите в момента, коментира Христо Топузов.

Мариан Найденов, управител на Prodesign, говори за автоматизацията на маркетинга. Автоматизацията освобождава човешкия ресурс и същевременно спомага за развитието на бизнеса чрез разширяване и ангажиране на аудитории, "улавяне" на клиенти в потребителската фуния на компанията, насочване на комуникацията, коментира той.

В центъра на маркетинговата автоматизация е базата данни на бизнеса, подчерта той.

Инструментариумът на автоматизацията обхваща аудитории, имейл, лендинг страници, потребителска фуния, съдържание и други, посочи Мариан Найденов.

Мариан Найденов даде и примери за автоматизация на маркетинга и сегментиране на аудитории с цел по-добро насочване на реклами. Той посочи, че е изключително важно бизнесът да е наясно какви цели иска да постигне с кампаниите си онлайн, за да може да подбере точния инструментариум.

Никола Минков, CEO, Derpact, коментира за оптимизацията за търсачки (SEO), базирана на данни. По думите му данните са в основата на всяка SEO стратегия.

Той подчерта, че над 50% от търсенията за 2019 г. са без клик. С клик са около 45% в органични резултати въпреки всичките промени. За 2020 г. резултатите без клик се увеличават, намалява дела на кликванията при органично търсене.

В резултат загубата на агенции в световен план е поголовна, SEO не е това, което беше и поскъпва, защото изисква все повече познания, каза той. SEO обаче няма да умре, защото вече е измерим канал. SEO не трябва да се базира на такса, а на определени действия или на базата на представяне. Това е стратегия, която изисква търпение, посочи Никола Минков.

Васил Петраков, Creative Director, guts&brainsDDB, говори за релевантността на съдържанието в дигиталната среда и как потребителите да станат част от екосистемата на компанията, а не просто клиенти.

Първата работа на една реклама е да е интересна, а втората - да е релевантна, за да вкара клиента в екосистемата на бранда. Релевантната реклама е за хората, които знаят какво им трябва. Интересната е за тези, които не знаят, че нещо им трябва, коментира той.

Линда Иванов, бизнес мениджър, Eskimi, закри форума с коментар за макропромените в маркетинга и динамиката в отношението на потребителите и марките.

Потребителите все повече се ангажират с брандове, които имат ясна социална позиция, коментира тя. Хората са готови да променят предпочитаните си брандове, ако те не отговарят на техните очаквания и ценности, посочи тя. Това означава, че лоялността намалява.

Тя цитира проучване на McKinsey, според което 75% от хората са променили предпочитана марка в последната година, много често заради поведение на бранда, социална отговорност, позиция, както и заради удобство, стойност и т.н.

Линда Иванов посочи, че пандемията подкрепи напредъка на технологиите и светът се дигитализира още повече. Технологиите вече не са отделна индустрия, те вече са част от всяка една индустрия, каза тя.

Тя посочи, че правилният човек, правилното място, правилният момент са нещата, които никога няма да се променят в маркетинга. При подготвянето на маркетинговата стратегия е важно да се мисли за тези три момента. Правилният човек няма да бъде намерен с демографско таргетиране, а с данни и технологии, коментира тя. Правилното място е навсякъде, където са нашите потребители, а правилният момент е този, в който те са активни там, в комбинация с правилните технологии.

Официален партньор на събитието: Eskimi

Партньори на събитието: Spetema кафе, Девин, Interpred Sofia, EventsPro

Дигитални маркетинг партньори на събитието: Stellary, Etarget

Дигитален партньор на събитието: Netpeak

Форумът Digital Annual Summit 2021 е част от поредицата за успешни практики в различни бизнес сектори MySuccess.bg на сп. ENTERPRISE.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.