Деинфлуенсър тенденцията като друг вид влияние

Деинфлуенсър тенденцията като друг вид влияние

Инфлуенсърите, които използват социалните медии, за да популяризират продукти, могат да правят и обратното - да казват на публиката какво да не купува.

Т.нар. деинфлуенсър видеоклипове са натрупали приблизително 208 милиона гледания в TikTok към 21 февруари, пише insiderintelligence.com.

Трудно е да не се види #deinfluencing като отговор на #TikTokMadeMeBuyIt - тенденция, която насърчава потребителите да купуват импулсивно стоки, представени във видеоклипове на вирусни създатели на съдържание.

Поколението Z, поне на теория, вече изтъргува свръхконсумацията за по-устойчиви навици за пазаруване.

Създателка на съдържание в TikTok наскоро беше критикувана, че носи изкуствени мигли във видео, с което рекламира спирала L"Oreal. Междувременно пищно събитие в Дубай на козметична линия през януари предизвика полемика, като много зрители го определиха като "глухо".

В основата на почти всички тези причини е простият факт, че кесиите на потребителите са затегнати. Много от потребителите, които не са толкова засегнати от кризата с разходите за живот и могат да си позволят да харчат както преди, не искат да изглеждат безчувствени към днешната тежка икономическа реалност.

Деинфлуенсър тенденцията обаче пак е вид влияние, което е адаптирано, за да резонира с потребителите по време на икономически спад.

Освен това публикуването на критични отзиви може да помогне на създателите да се дистанцират от противоречията, които подкопават доверието в индустрията на инфлуенсърите.

Инфлуенсърите могат да се опитват да помогнат на своите последователи да пестят и рационализират разходите си, но също така знаят, че един от най-добрите начини за ангажиране на публиката е да се свържат с нея на лично ниво.

Гледанията на видеоклипове в TikTok, маркирани с #deinfluencing, са се увеличили от 23,1 милиона до 164,6 милиона от 26 януари до 15 февруари, според данни на Trendpop.

Ръстът в гледанията на видеоклипове в TikTok, маркирани с #TikTokMadeMeBuyIt, се забавя, но се увеличава с поне 100 милиона на ден през същия период, достигайки 42,3 милиарда към 15 февруари.

Защо това има значение: Създателите на съдържание се превърнаха в опора в стратегиите за социална търговия на марките, особено тези, насочени към поколението Z и милениалите. TikTok е основен двигател както на социалните продажби, така и на увеличението при купувачите.

Продажбите от социална търговия в САЩ ще нараснат над три пъти по-бързо в сравнение с ръста на общите електронни продажби и ще достигнат 68,92 милиарда долара. TikTok ще представлява повечето от 5-те милиона нови социални купувачи в САЩ през 2023 г.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.