Данните от първа страна са двигател на бъдещето на електронната търговия и търговията на дребно

Данните от първа страна са двигател на бъдещето на електронната търговия и търговията на дребно

Електронната търговия и търговските площи са сред най-засегнатите от дигиталната трансформация индустрии. И докато всички, от малки магазини до глобални вериги и онлайн платформи, се ориентират в тенденции като проблеми с веригата на доставки, купи сега-плати по-късно, поръчай и вземи и др., една тенденция взема връх: персонализирането.

Клиентите очакват персонализирано изживяване и търговците, които им го предоставят, ще са тези, които ще се развиват добре, пише Forbes.

Традиционно най-добрият начин за компаниите да подготвят персонализирани изживявания е чрез данни на трети страни. Това обаче се променя.

Според проучване, проведено от Internet Society и Consumers International, 69% от потребителите са загрижени за това как се събират лични данни в мобилните приложения. Междувременно разпоредбите за поверителност като GDPR, CCPA и други, заедно с блокирането на бисквитки на трети страни, отправят сериозно предизвикателство към търговците да събират и използват данни от трети страни, на които традиционно са разчитали, за да персонализират преживяванията за своите клиенти.

Компаниите разчитаха на данни от трети страни или външни данни, събрани чрез бисквитки, сърфиране в мрежата и рекламиране, за да разберат по-добре клиентите. Според скорошно проучване на Twilio 81% от компаниите все още зависят от данните на трети страни.

Компании като Apple и Google обявиха своите намерения и планове за постепенно премахване на бисквитките за проследяване на трети страни в техните браузъри Safari и Chrome. С наближаването на ерата без бисквитки търговците на дребно трябва бързо да променят своите стратегии, тъй като надеждността и точността на данните от трети страни ще продължат да намаляват.

Данни от първа страна

Данните от първа страна са данни, които събирате от вашата клиентска екосистема. Това може да включва имейли, профили в социалните медии, използване на приложения, трафик на уебсайтове и т.н. Тези данни клиентите сами решават да предоставят.

Това са данни, събрани директно от вашите потребители или клиенти, предоставящи директни прозрения и настроения от тези, които са най-близо до вашите продукти или услуги.

Консенсусът на мнозина в индустрията е, че данните от първа страна са основен източник на данни и такъв, който става все по-важен в резултат на по-строгите разпоредби и настроения за поверителност на данните. Според eMarketer 85% от респондентите в САЩ и 75% от западноевропейските респонденти виждат използването на данни от първа страна като висок приоритет.

Реалността е, че повечето компании притежават цяла съкровищница от данни от първа страна, но не могат или не знаят как да я пуснат в действие.

Достъп до висококачествени данни

Не всички данни са създадени еднакви и за много търговци на дребно може да бъде невероятно разочароващо, когато значителни инвестиции в източници на данни от трети страни не се изплатят. Една от основните причини за това е, че купуват обобщени данни от клиенти, вместо да отиват директно при настоящите си клиенти.

Данните от първа страна идват от един ясен източник: вашите клиенти. Просто помислете за всичко, което можете да правите с богати комуникационни данни, като потвърждения на поръчки, известия за доставка, обмен на имейли и разговори за обслужване на клиенти.

Достъп до данни в реално време

Данните от трети страни обикновено се събират за продължителен период от време, което означава, че навременният и ценен контекст може лесно да се изгуби. Тъй като стойността, която се отдава на персонализирания клиентски опит, продължава да расте, данните за настроенията и ситуационния анализ стават също толкова важни, колкото демографската информация.

Използването на клиентски данни от първа страна не само позволява на търговците на дребно да разберат по-добре поведението и тенденциите на клиентите, но също така ускорява сроковете на вашите данни. След като клиентите са се удостоверили и са се включили, данните от първа страна могат лесно да бъдат анализирани и синхронизирани, което гарантира, че организациите имат несравним достъп в реално време до богати прозрения и информация.

Достъпът и използването на източници на данни от първа страна, като имейл и чат комуникации, са бърз и надежден начин за компаниите да разберат по-добре своите клиенти, да анализират поведението и тенденциите и да предоставят въздействащи съобщения и преживявания през целия жизнен цикъл на клиентите и комуникациите. Остава само въпросът откъде и как да започнете.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.