Четири ключови тенденции в модела "купи сега, плати по-късно" и как ще променят индустрията

Четири ключови тенденции в модела "купи сега, плати по-късно" и как ще променят индустрията

Купете сега, платете по-късно (BNPL) е една от тенденциите в онлайн търговията, които процъфтяват, защото съчетава гъвкавостта на кредита с кратки срокове на погасяване и опростено потребителско изживяване.

Потребителското проникване ще надхвърли 40% от дигиталните купувачи в САЩ за първи път през 2023 г., като растежът идва предимно от по-млади потребители, според данни на Insider Intelligence. Разходите ще достигнат 94,87 милиарда долара, което е ръст от 25,5% на годишна база - рязко забавяне спрямо 2022 г., но повече от два пъти ръст на потребителите.

Увеличаване на проникването

Потребителите все по-често се обръщат към BNPL заради кризата с разходите за живот. Нарастващото приемане от търговци дава на потребителите повече възможности да купуват.

BNPL се насочва към нови сектори, като хранителни стоки, здравеопазване, правни услуги и пътувания. Големи търговски партньори като Amazon също възприемат този тип плащания.

Увеличава се и проникването в магазините благодарение на растежа на физическите и виртуалните карти. Новите участници на пазара биха могли да подобрят достъпността.

BNPL заплашва кредитните карти

Четиридесет и четири процента от клиентите на кредитни карти в САЩ биха обмислили други методи за финансиране - най-вече BNPL - за различни покупки, според данни на J.D. Power. Пет от основните седем причини, поради които възрастните в САЩ използват BNPL, са пряко свързани с притесненията относно кредитните карти, според проучване на The Ascent от юни 2022 г.

Въпреки че кредитните карти могат да се похвалят с много по-широко приемане от BNPL като цяло, популярността им може да затрудни емитентите да привличат по-млади клиенти и да ускори развитието на собствените инициативи за гъвкавост на плащанията.

Над 70% от потребителите на BNPL в САЩ казват, че биха били по-заинтересовани от използването на подкрепени от банки продукти от типа на BNPL, отколкото алтернативи на финтех, според проучване на PYMNTS.com, публикувано през януари 2022 г.

Повишеният риск засилва регулаторния натиск

Тъй като повечето BNPL плащания не се отчитат от кредитните бюра, потребителите могат да вземат множество заеми от различни доставчици. Някои от тях може и да прекалят. Над 40% от анкетираните американци казват, че са забавили плащане по BNPL схема, според проучване от LendingTree през март 2022 г.

В тази връзка регулаторите се подготвят да изискат от доставчиците на BNPL да спазват правилата на Конгреса и Федералната търговска комисия, които регулират други доставчици на финансови услуги, за да се повиши сигурността.

Регламентът може да добави стъпки към процеса на плащане, които да усложнят достъпа до BNPL. Прозрачността обаче може да увеличи доверието на потребители, които са имали опасения за този платежен метод, което ще генерира дългосрочни ползи.

BNPL доставчиците променят бизнес модела

Affirm и Klarna, едни от доставчиците на BNPL, все още не са реализирали печалба, а потъването на оценките допълнително навреди на представянето им. Zip направи значителни съкращения на разходите миналата година, за да остане на повърхността, включително напусна някои пазари и затвори приложението за управление на пари.

BNPL доставчиците ще направят две промени, когато индустрията премине към BNPL 2.0. Първо, те ще се опитат да създадат супер приложения, насочени и към други услуги, включително програми за награди, физически карти, опции за плащане без вноски и проследяване на цените. Превръщането на тези приложения в дестинация за пазаруване и финансово управление може да увеличи ангажираността и да въведе нови потоци от приходи.

Второ, доставчиците могат да ускорят усилията за консолидация. Комбинирането на предложения може да разшири техния обхват и да подобри услугите. Например Affirm и Splitit в момента търсят технологични активи. Изпадналите в затруднение фирми може също да се продадат на по-големи корпорации.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.