Около 88% от потребителите в световен мащаб казват, че липсата на доверие в дадена марка е това, което ги отблъсква от осъществяването на покупка на продукт или използване на услуга.
Изграждането на доверие не е лесно. Доверието изисква защита на потребителските данни, внимателно отношение към използването на платформи и партньорства с трети страни и рекламиране чрез правилните канали.
Emarketer обобщава пет ключови статистики, които търговците могат да използват, за да подобрят доверието на потребителите към техните марки.
Съсредоточете се върху правилните фактори
Защитата на клиентските данни е най-важният фактор, когато става въпрос за спечелване доверието на потребителите, според данни на PwC.
Брандовете отлично знаят, че се нуждаят от мерки за сигурност, за да избегнат пробиви на данни. Те трябва да се уверят също така, че когато използват потребителски данни за сегментиране и персонализиране, то това не се случва по начин, който плаши потребителите и ги кара да се чувстват, все едно са следени навсякъде.
Работете с платформи, на които потребителите се доверяват
От големите технологични компании Amazon е единствената, на която повече от половината възрастни в САЩ се доверяват както за лични данни (59%), така и за финансови данни (54%), според All About Cookies.
Това означава, че потребителите вероятно ще се доверят на реклами, показвани им в Amazon.
Други платформи, които се класират високо в доверието на потребителите, включват Google, Netflix и Microsoft. TikTok и X са на дъното.
Рекламата в социалните медии остава важна, защото потребителите прекарват почти една пета от времето си в такива платформи. Хората обаче стават по-подозрителни към рекламите, които им се показват чрез социалните медии.
Създаването на силно органично присъствие на марката в социалните медии или насърчаването на генерирано от потребителите съдържание може да помогне на потребителите да се чувстват по-комфортно да се ангажират с марка в социалните медии.
Използвайте видове маркетинг, на които потребителите се доверяват
Почти 62% от потребителите се доверяват на видеореклами, като форматът е по-предпочитан от спонсорираното съдържание, партньорските реклами, рекламните банери.
За рекламодателите е препоръчително да използват някаква комбинация от видове реклами и формати, за да изградят доверие.
Внимавайте с изкуствения интелект
Общо 36% от потребителите изобщо не се доверяват на генерираните от изкуствен интелект резултати от търсене, според данни на Emarketer и CivicScience. Марките, които обмислят да инвестират в реклами в резултатите от търсенето, генерирани от AI, трябва да вземат предвид недоверието на потребителите.