Ваксините срещу Covid-19 носят надежда за скорошен край на пандемията, която опустоши икономиката и трансформира бизнес моделите по света. Много от служителите обаче ще продължат да работят дистанционно.
В неотдавнашно проучване на McKinsey & Company се предполага, че една трета от големите европейски икономики биха могли да продължат отдалечената си работа. Затова е време маркетолозите да обмислят въвеждането на омничанъл подход, пише онлайн изданието Entrepreneur.com.
Някои шефове не са склонни да продължат с дистанционната работа и ще искат служителите им обратно в офисите, когато стане достатъчно безопасно. Много работодатели обаче виждат и оценяват подобрението на производителността на персонала при отдалечената работа.
Това означава, че бизнесът и най-вече търговците ще трябва да привличат повече публика чрез различните цифрови платформи, които хората използват. Омничанъл маркетингът има за цел да направи възможно най-безпроблемно изживяването при пазаруване - онлайн, мобилно, по телефона и лично.
Маркетинг по време на възхода на дистанционната работа
Поради развитието на отдалечени технологии и комуникации тенденцията за преобладаваща отдалечена работа може никога да не се обърне. Според европейско проучване сред работодатели близо 70 процента от европейските работодатели планират да продължат отдалечена работа за служителите, освен ако работните им места не изискват те да бъдат на работното място. Данните сочат още, че 80% от анкетираните обмислят да наемат повече служители дистанционно.
Респондентите казват, че обмислят тези промени, за да постигнат по-голяма производителност (41 процента), да се справят с трудността и цената на въвеждането на нови мерки за безопасност (38 процента) и да позволят затварянето на офиси (25 процента). Това може да означава, че бъдещето на офис площите може да се промени - от място, където се работи, те ще се превърнат в място за срещи.
Последиците от затварянето на офиси и по-малкото възможности на служителите да напускат домовете си ще имат огромни последици за други индустрии и търговците ще трябва бързо да се адаптират, като създадат по-добри възможности за ангажиране на потребителите в местата, на които е най-вероятно да консумират медии.
Разбиране на промяната
Първото нещо, което маркетолозите ще трябва да разберат, за да адаптират своите постпандемични кампании, е как се променя пътуването на клиентите. Традиционния клиентски опит се въртеше основно около посещенията на физически магазини и базираната на платформи електронна търговия. Този модел се разнообразява с напълно интегрирана електронна търговия, социални медии, излъчване на живо, инфлуенсъри, вертикално интегрирани платформи, официални уебсайтове на марки и частен трафик.
Обхватът на търговците изглежда ще се промени, за да се съсредоточи силно върху социалните медии и дигиталните развлечения, да се адаптира към повече цифрови платформи, за да стигат до клиентите.
Къде е аудиторията
От жизненоважно значение е да придобиете проницателна представа за клиентите си, да знаете какво харесват и не харесват, както и техните навици за покупка, предпочитания и как се държат във всички канали. Тези данни могат да ви помогнат да създадете по-добро изживяване.
Чрез събиране и анализ на съответните клиентски данни можете да установите коя е вашата целева аудитория. Това ще ви помогне да използвате правилните инструменти и технологии в точното време в цикъла на закупуване.
Като научите повече за социалните мрежи, които вашите клиенти използват, и вида на развлекателните платформи, които използват, е много по-лесно да създавате кампании, които не само отговарят на техния вкус, но и да се появяват там, където е най-вероятно да ги видят.
Съдържание
Както при всички кампании, вашето съдържание ще бъде основата на вашите омничанъл усилия. Можете да започнете, като изследвате съществуващото си съдържание, за да съберете активи, които да съответстват на нуждите и интересите на вашата целева аудитория в различни фази от пътуването на купувача.
Важно е да знаете, че най-доброто съдържание винаги привлича, информира и ангажира вашата аудитория, като същевременно популяризира вашата марка.
Не забравяйте да коригирате формата и представянето на вашето съдържание, така че да съответстват на контекста на всеки канал, в който работите. Всяко съдържание трябва да остане релевантно на канала, в който се появява, като същевременно поддържа последователно изживяване между каналите. Това ще помогне да се изглади опитът за потребителите в различни канали и устройства.
Дигитален анализ
Анализите са жизнено важни, за да откривате проблемните точки и да правите корекции. Ако някои канали създават по-малък обем посещения, важно е да преразгледате подхода си или типа съдържание, което създавате, или дори да проверите дали наистина имате толкова голяма аудитория, с която да се свържете чрез тази форма на маркетинг.