Бизнесът за е-търговия трябва да преосмисли стратегията си за каналите за продабжи

Бизнесът за е-търговия трябва да преосмисли стратегията си за каналите за продабжи

Още през 2014 г. компаниите откриха ползите от свързването с потребителите по множество канали, включително повече повторни пазарувания и препоръки. Сега, с нарастването на електронната търговия, потребителите очакват омниканалното изживяване да бъде още по-добро.

За малките предприятия на днешния конкурентен пазар, удовлетворяването на тези очаквания за безпроблемни омниканални услуги може да донесе страхотни ползи - по-висока ангажираност на клиентите, задържане и проценти на покупка, пише entrepreneur.com.

За да диверсифицирате източниците си на трафик и да продавате по множество канали, добрата стратегия за каналите е от съществено значение за всеки бизнес за електронна търговия.

Защо е необходима стратегия за каналите за продажби

Шепа мощни компании доминират в интернет днес. Докато предлагат достъп до огромна аудитория, търговците трябва да диверсифицират, за да не бъдат напълно обвързани и зависими от само една платформа.

Между тяхната постоянна битка за интернет контрол и тримесечното отчитане пред акционерите тези платформи могат да правят промени в политиката или алгоритъма, които да нарушат клиентското изживяване.

Amazon например има много причини, поради които да замрази сметките на продавача, да задържа пари на продавачи или да насърчи конкурент.

Миналата година, когато Apple направи промени в политиката си за поверителност за събиране на данни чрез приложения на новия си iPhone, рекламата във Facebook и магазините за електронна търговия, които зависеха от тези данни, се опитаха да намерят нови източници за трафик и продажби.

Изпълнението на стратегия за множество канали за продажби, от друга страна, прави компаниите по-устойчиви. Една добра такава стратегия търси нови канали за трафик или продажби за вашия бизнес с електронна търговия и ги усъвършенства.

Чрез множество канали достигате до повече хора, събирате свои собствени данни и запазвате пълен контрол върху клиентите си и тяхното преживяване. Можете да използвате тези данни, за да разработите имейл и комуникационна стратегия и да привлечете клиенти към уебсайта си за допълнителни покупки.

Иновации на малките предприятия

Борбата за собствено място на всяка от тези основни платформи води до огромен приток на нови предприемачи. За да се откроят от толкова много други, които правят същото, успешните фирми за електронна търговия се обръщат към креативни начини за рекламиране.

Рекламата, която изглежда знае какво искате и ви следва в целия интернет, е друг популярен подход, който компаниите използват в своите стратегии, за да бъдат забелязани сред тълпата.

Малките предприятия, от друга страна, са склонни да определят един любим метод и да се придържат към него. През 2021 г. 36% от малките предприятия все още не са имали уебсайт. Сред тези, които са имали уебсайт, 82% от тях не са имали акаунти в социалните медии. Мнозина все още нямат стабилното дигитално присъствие и маркетингова стратегия, необходими за привличане и ангажиране на днешната аудитория за електронна търговия.

Още по-рядко те прилагат стратегии за множество канали едновременно.

Откъде да започнете

Ако искате да проучите допълнителни опции в традиционните пазари за електронна търговия, най-добрият начин да започнете е като подобрите уменията и знанията си по най-ефективните начини за управление на всеки пазар. Колкото по-дълбоко разбирате предимствата, недостатъците и най-добрите практики на всеки канал, толкова по-голямо предимство имате пред конкуренцията. Повишаването на тези умения често може да бъде достатъчно, за да доминирате в един канал.

Въпреки че няма нищо лошо един канал да се превърне в основен източник на трафик и продажби, ако започне да произвежда над 50% от приходите ви, трябва да започнете да правите резервни планове. Ако имате емисии за продукти за Google, опитайте Facebook и Pinterest. Ако рекламите във Facebook са ви донесли известен успех, опитайте Snapchat или TikTok.

Използвайте стратегически избор на канали, за да разберете кои платформи ще бъдат най-полезни за достигане до вашата аудитория, като се борите с най-малко конкуренция, и тествайте нови пазари. Уверете се, че също така имате свой собствен домейн и уебсайт и прилагайте методи за събиране на ваши собствени клиентски данни.

Тенденциите се променят бързо. Една успешна стратегия днес може да се провали утре. Топ органичните класации на Google могат да изчезнат. Най-новите маркетингови стратегии може да работят за известно време, но този успех може да бъде краткотраен.

Колкото повече нови канали можете да въведете във вашия бизнес за електронна търговия и колкото по-добре можете да усъвършенствате всеки един, толкова по-големи са шансовете ви за успех във все по-конкурентна и бързо променяща се област.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.