Когато търговците на дребно могат да предложат изживяване при доставка, което потребителят очаква, е по-малко вероятно потребителят да изостави количката си.
Повече от една трета (36%) от потребителите в САЩ са се отказали от поръчка през миналата година, защото разходите за доставка са били твърде високи за тях. Други 29% са го направили, защото артикулите им е нямало да пристигнат достатъчно бързо, според доклад на Digital Commerce 360.
Emarketer обобщава три често срещани предизвикателства при доставката, които могат да привлекат/отблъснат потребителите.
Очакванията на потребителите нарастват
Потребителите очакват безплатна доставка възможно най-бързо и това се превръща в норма. Все по-голям брой потребители по света казват, че цената и скоростта на доставката и гъвкавото връщане са важни, когато поръчват онлайн, според доклад от април 2024 г. на ShipStation.
Amazon продължава да вдига летвата по отношение на безплатна и бърза доставка. Почти три четвърти (72,7%) от американските домакинства са членове на Amazon Prime заради условията на доставка.
Разходите за доставка оказват влияние върху маржовете
Разходите за доставка се увеличават поради нарастващия брой доставки и поскъпването на горивата. Тези разходи се връщат върху търговеца на дребно, който след това ги прехвърля върху потребителя, за да поддържа маржовете.
Сложно и оскъпено връщане
Миналата година близо половината (49%) от мениджърите на дребно в САЩ казват, че връщането на закупени стоки е сериозен проблем за техния бизнес. Същевременно американските потребители се очаква да върнат стоки на стойност 264,12 милиарда долара тази година, което ще е с около 6% повече на годишна база.
Основното предизвикателство, свързано с връщането, са разходите, както и опитите за измама.
Прозренията на потребителите и задвижваното от изкуствен интелект (AI) прогнозиране на търсенето могат да помогнат на търговците на дребно да идентифицират кои артикули се продават и къде, за да изготвят по-добра стратегия с техните регионални центрове за изпълнение.
Търговците могат също така да експериментират с правилата за връщане, за да видят как периодите за връщане и таксите влияят на изоставянето на количката.