Три начина да постигнете растеж в трудна среда

Три начина да постигнете растеж в трудна среда

Има ли начин не само да оцелеем в лоша ситуация, но и да я превърнем в добра? Абсолютно има - много организации вече го правят. Насочването към експанзия по време на забавяне на икономиката не следва точно общоприетата мъдрост, но е точно това, което най-успешните компании в света са се научили да правят.

Някои бизнеси, като Amazon, DoorDash и Zoom, имаха късмета да бъдат готови по естествен начин да се възползват от настоящата, управлявана от пандемия рецесия. Други, като Spotify, успяват да го постигнат с бърза адаптация, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Въпреки че всички искаме да се появи малко нормалност на хоризонта, несигурността, с която се сблъскваме, не означава, че все още не можем да развиваме бизнеса си. За лидерите - независимо дали корпоративни мениджъри, или собственици на стартиращи фирми, този растеж трябва да започне с постоянство.

Дори повече, отколкото в "нормални" времена, трябва да искате лентата да се движи и да сте готови за предизвикателствата. Ако имате апетит за растеж, но се чудите откъде да започнете, ето три двигателя на растежа, върху които да помислите.

Клиентите на фокус

Не само бизнесът се бори в момента, това важи и за хората. Малко съпричастност към клиентите ви може да ви даде възможност да разберете предизвикателствата, пред които са изправени те. Задълбочаването в данните ще ви покаже как техните нужди се развиват в тези условия. Например, хората се хранят по-малко навън, но пазаруват повече за вкъщи. Когато пазаруват онлайн, те го правят по-рядко, но пък купуват повече продукти наведнъж.

Това са само някои от начините, по които потребителското поведение се променя. Да останете в крак с подобни промени и да комбинирате критичното си наблюдение с емпатия ще ви позволи да обмислите как би могло да бъде възможно да конфигурирате вашата гама от продукти или услуги по начин, който да стимулира продажбите.

По-лесен достъп

Достъпът е двупосочна улица. От решаващо значение е да помислите не само за това какъв е достъпът до вашия бизнес, но и как можете да осъществите достъп до своите клиенти (или потенциални клиенти). В първия случай "цифровата трансформация" е в основата на играта. Активна ли е вашата компания в дигиталната сфера и способна ли е да прави бизнес онлайн? Ако сте отложили изграждането на профили в социалните медии за вашата марка или да се възползвате от възможностите за електронна търговия, то сега е най-важното време, в което да го направите.

Достъпът до вашия клиент е често пренебрегваният обрат на дигиталната парадигма. Колко ви струва да доставите своя продукт или услуга днес? Анализирайте икономиката на вашия бизнес и вижте дали бихте могли да търгувате някакъв марж, за да увеличите маркетинговите си разходи. Ако вашата услуга отговаря на нуждите на клиентите по-добре от действащия доставчик (и ако тези доставчици не са се развили), сега може би е подходящо време да преминете в офанзива и да откраднете пазарен дял.

Що се отнася до физическите стоки, подобряването на достъпа на клиентите може да бъде толкова просто, колкото намирането на партньори за дистрибуция, които са по-близо до вашите клиенти, и оттам изграждането на дистрибуторска мрежа, която значително намалява разходите.

Смела тактика в странен свят

Вниманието е едно от най-трудните неща, които трябва да спечелите в момента. Поради тази причина растежът изисква изхвърляне на страха от заемане на различна позиция. Различното не винаги трябва да означава уникално и един от начините да се намери такъв ъгъл е да се погледне какво работи за други компании, може би дори в други индустрии. Може да работи и за вас.

Някои търговци на дребно предлагат часове, в които обслужват само възрастни хора например или рискови групи за заразяване с коронавируса. Редица компании предлагат безпрецедентни безплатни пробни версии и други промоции. Дистрибутори на храни, работили с ресторанти, се насочват към безконтактни доставки до потребители.

Растежът по природа е борба. Горните идеи могат да помогнат за облекчаване на нарастващите проблеми и да доведат до изобретяването и на други успешни тактики.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.