Пет знака, че търговията на дребно ще се възстанови и ще просъществува (I част)

Пет знака, че търговията на дребно ще се възстанови и ще просъществува (I част)

Миналата година беше предизвикателство като никое друго за търговията на дребно. COVID-19 възпрепятства съществуването на хората по целия свят, заплашвайки човешкия живот и подкопавайки световната икономика.

Загубите на работа и заплати взеха много. Дори тези, които могат да останат здрави и финансово осигурени, се сблъскаха с прекъсвания в ежедневието, разстройство на работата, училището и други рутини, пише онлайн изданието Retail Dive.

Всичко това има последици за търговците на дребно. Специализираните търговци на дребно и универсалните магазини бяха принудени да затворят в продължение на месеци, а бакалиите и масовите търговци имаха право да останат отворени, ако търгуват със стоки от първа необходимост.

Междувременно изнервените потребители очакват магазините да са чисти и безопасни или да предлагат услуги за електронна търговия и вземане, дори ако не са го правили преди.

Предизвикателствата пред търговците са много. Има обаче и пет силни индикатора, че търговията на дребно ще се оправи и ще просъществува.

Продажбите на дребно растат през по-голямата част от пандемията

С изключение на март и април миналата година, когато през по-голямата част от тези седмици търговците на дребно бяха затворени заради опита за спиране разпространението на коронавируса, продажбите на дребно през 2020 г., проследявани от Retail Dive, нарастват всеки месец спрямо 2019 г.

През 2021 г., дори в ранните месеци, ръстът е още по-силен - 13% през януари, 7,8% през февруари и 28,5% през март, което отразява отскока от минимумите преди година, когато магазините бяха затворени, и това, което много икономисти се осмеляват да нарекат ново възстановяване на търговията на дребно.

Тези данни предвещават хубави неща за останалата част от годината, при условие че пандемията наистина отстъпи.

Нова ера за продажбите на дрехи

Всички видове търговци на дрехи - универсални магазини, специализирани търговски центрове и други магазини, наблюдаваха рязък спад на продажбите по време на пандемията. Все пак хората си стояха вкъщи и не си обновяваха гардероба.

Търговците на дребно бързо превключиха към удобни облекла и обувки и екипировка за време на открито, единствените сегменти, които изглеждаха много привлекателни. Продажбите на дрехи и аксесоари спаднаха с почти 90% преди година през май на някои места.

Това изглежда се променя в голяма степен. Анализаторите от Wells Fargo наскоро установиха, че трафикът в магазините се увеличава, запасите се увеличават, както и маржовете.

Повече магазини отварят, отколкото затварят

Миналата година беше рекордна по отношение на фалитите и затворените магазини. Тази година обаче нещата са различни. Американските търговци на дребно например са планирали 3 344 нови магазина от март тази година, според Coresight, с 39,5% повече в сравнение със същия момент миналата година. Същевременно се очаква 2 649 обекта да бъдат затворени.

Разширяването отразява финансовия натиск, почувстван от потребителя в САЩ, защото планираните магазини са най-вече на дискаунтъри.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.