Миналата година беше предизвикателство като никое друго за търговията на дребно. COVID-19 възпрепятства съществуването на хората по целия свят, заплашвайки човешкия живот и подкопавайки световната икономика.
Загубите на работа и заплати взеха много. Дори тези, които могат да останат здрави и финансово осигурени, се сблъскаха с прекъсвания в ежедневието, разстройство на работата, училището и други рутини, пише онлайн изданието Retail Dive.
Всичко това има последици за търговците на дребно. Специализираните търговци на дребно и универсалните магазини бяха принудени да затворят в продължение на месеци, а бакалиите и масовите търговци имаха право да останат отворени, ако търгуват със стоки от първа необходимост.
Междувременно изнервените потребители очакват магазините да са чисти и безопасни или да предлагат услуги за електронна търговия и вземане, дори ако не са го правили преди.
Предизвикателствата пред търговците са много. Има обаче и пет силни индикатора, че търговията на дребно ще се оправи и ще просъществува.
Първа част на материала можете да прочетете тук!
Възстановяването на индустрията е широкообхватно
Moody's Investors Service наскоро подобри перспективите за търговията на дребно благодарение на засилването на икономиката на САЩ и ефекта от разширяването на обхвата на ваксините срещу коронавируса. И двете ще подкрепят икономиките и разходите на потребителите.
Анализаторите очакват, че оперативната печалба на търговците на дребно ще нарасне със "стабилните" 10% до 12% тази година.
Тази година обаче си остава изпълнена с множество неизвестни, тъй като има огромна несигурност как и с колко ще растат икономиките по света.
Търговците на дребно се развиват
Повечето бизнеси и потребители искат да се върнат към нормалното. Много търговци на дребно обаче могат да се възползват по-дълго от промените, наложени от пандемията. Много наемодатели например сега са отворени за по-изгодни условия за наем, а в някои райони наемите падат.
Много промени, които търговците на дребно са направили, също ще просъществуват и след пандемията.
Много от тях преосмислят флагманите, преминавайки към концепции, базирани на квартали, с потенциал да създадат по-значими връзки с клиентите и техните общности. Като цяло кварталите за пазаруване се очертаха като оптимални места за магазините.
Повече търговци на дребно, дори по-малки местни фирми, намериха начини да продават онлайн и да изпълняват поръчки чрез доставка или вземане. Тези инвестиции ще се отплатят и след приключването на пандемията.