Как пандемията промени веригата за доставки?

Как пандемията промени веригата за доставки?

В началото на пандемията стана ясно, че електронната търговия ще изгрее ярко на небосклона. Заради необходимостта да си останат вкъщи потребителите често избират една от двете възможности, когато имат нужда от нещо: консолидиране на пътувания за пазаруване, като отиват при big box търговците за всички свои нужди, или да купуват онлайн.

В резултат на това търговците на дребно бяха изправени пред приток на онлайн купувачи, което означаваше преоценка на услуги и обновяване на онлайн операциите, за да се осигури безпроблемно изживяване.

Пандемията драстично увеличи приемането на алтернативни методи за доставка и промени начина, по който търговците на дребно мислят за своите вериги за доставки като цяло, пише онлайн изданието Retail Dive.

От въздействието на околната среда от скока на онлайн пазаруването до разходите за внедряване на по-бързи опции за доставка и вземане, ето някои от начините, по които веригите за доставка на дребно бяха повлияни от пандемията.

Бум на електронните продажби

Когато магазините се затварят и клиентите се придвижват онлайн, търговците търсят начин да придвижат инвентара в магазина. Изпълнението на онлайн продажбите от търговски обекти беше очевидно решение.

Някои компании бяха в по-добра позиция да се справят с това.

Търговците, които до голяма степен разчитат на продажбите от физически магазини, рябваше бързо да изградят инфраструктура, за да могат да се справят с електронната търговия и да доставят от магазина.

Клиентите все по-често взимат доставките си от магазини

Това също се превърна в предпочитана опция за клиентите, които ограничават социалните си контакти. Това опростява веригата на доставки за търговеца на дребно в сравнение с доставката от магазина и е по-евтино за търговеца.

Изключителен успех тази опция пожъна при продажбите на хранителни стоки.

Дори Amazon изоставаше

Увеличените срокове за доставка подчертават някои от предизвикателствата, с които дори пионерът в електронната търговия Amazon трябваше да се справи в началото на блокирането заради пандемията. Компанията трябваше бързо да наеме стотици хиляди работници, за да укрепи редиците си.

Междувременно много от работниците на компанията се разболяха заради вируса.

Забавянето в мрежата на Amazon доведе до нарастване на закъснелите доставки, но търговецът видя, че в голяма степен вече се възстановява от това. В някои райони вече се наблюдава връщането на еднодневната доставка.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.