Новата авиолиния Варна - Истанбул ще стимулира туризма и икономиката в морския град

TC-JDK-Turkish-Airlines-Airbus-A340-300_PlanespottersNet_306416

„Новата авиолиния е голяма подкрепа за туристическия бранш и икономиката на региона. Затова оценявам и благодаря на ръководството на „Turkish Airlines” и на ръководството на летище Варна за тази наистина съществена крачка. Желая на добър час!”. Това каза кметът на Варна Иван Портних, който участва в официалната церемония по откриване на новата въздушна линия Варна-Истанбул на "Turkish Airlines".

Новата авиолиния между Варна и Истанбул свързва два велики и жизнени града, което ще доведе до повишаване на туристопотока и на търговския обмен, каза в крайморския град генералният секретар на Световната организация по туризъм към ООН Талеб Рифаи, цитиран от dir.bg.

Полетите Варна – Истанбул ще бъдат 4 пъти седмично - във вторник, сряда, петък и неделя, като продължителността на пътуването е 45 минути.

В световен мащаб 54 процента от пътуващите достигат до своите дестинации със самолет, посочи Рифаи. По думите му днес светът се отваря за Варна, защото през Истанбул пасажерите могат да направят връзка до повече от 240 точки по Земята. Авиокомпанията също печели, защото прибавя перлата на Черноморието в своята корона, допълни Рифаи.

Посланикът на Турция в България Сюлейман Гьокче изрази надежда, че откриването на линията ще допринесе за още по-сериозни успехи в развитието на отношенията между двете страни. Той посочи, че тя ще бъде от полза не само за Варна, но и за цяла Североизточна България.

Позицията му подкрепи и директорът "Инвестиции и технологии" в авиокомпанията Ахмед Булат. Той посочи, че за тях Варна е от изключително значение, тъй като е най-важният туристически град в България. Освен това градът е студентски център и авиокомпанията улеснява и младите хора, допълни Булат.

След официалните приветствия Талеб Рифаи посочи, че Варна има много голям потенциал, който трябва да се развие още. По думите му страната ни трябва да предприеме стъпки и да премине на следващо ниво, за да може и останалите райони, където също има интересни места, да догонят крайморския град.

Вашият проблем е, че имате прекалено много потенциал във всички сфери на туризма, каза Рифаи. Според него задачата на министерството на икономиката е да направи избор и да очертае маршрути, които да развива и да привлича чуждестранни туристи.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.