Как да задържите потребителите по-дълго в уебсайта ви?

webinar-online-ebusiness-370x229

Когато посетител дойде на сайта ви, той може и да не иска да изчете всичко на дадена страница. Най-вероятно той ще потърси няколко абзаца, от които да почерпи информация за нуждите си. Много потребители сканират уеб страниците, за да определят дали си струва да продължат да четат нататък и да намерят информацията, която търсят.

В тази връзка, за да задържите потребителите максимално дълго на сайта си, внимателно изработено съдържание не е достатъчно. Има някои тайни за доброто представяне и усвояването на информацията.

Онлайн изданието еntrepreneur.com представя пет изпитани начина да задържите по-дълго потребителите на сайта си.

Списъци

Както читателите, така и търсачките обичат списъците. Често виждате богати фрагменти от списъци, които се показват в челните позиции в търсачките. Списъците могат да бъдат номерирани или маркирани. Номерираните списъци помагат на читателите бързо да разберат съдържанието, което представяте, като „най-добро до най-лошо“ или „първо – последно“.

Графики и диаграми

Създайте графики и диаграми, за да  подчертаете най-критичните статистически данни, предоставени във вашето съдържание. Графиките и диаграмите са от съществено значение при сравняване на нещата концептуално или през времеви рамки.

Използвайте цвят, за да изпъкват. Освен това, не забравяйте да заявите себе си като източник, така че когато други сайтове ги използват, ще можете да изпъкнете.

Таблици

Разбиването на съдържанието  в таблица помага на читателите да разберат сложна информация само с един поглед. Таблиците обаче са трудни за четене на мобилни устройства, така че може да се наложи да ги адаптирате. Можете или да включите по-малко колони (четири или по-малко), така че цялата таблица да се показва в отзивчив режим, или да изберете хоризонтално превъртане на съдържанието на таблицата.

Съвместимост с мобилни устройства

Ако редовно проверявате Google Analytics или друга услуга за статистика на уебсайта ви,несъмнено сте забелязали, че все повече и повече хора посещават уебсайта ви от мобилно устройство. От миналата година всъщност получаваме повече трафик от мобилни телефони, отколкото от настолни компютри. Въпреки това много уебсайтове все още имат сериозни недостатъци, когато се показват на мобилни устройства.

Чувствителният уебсайт ще открие размера на екрана, на който е гледан, и съответно ще коригира стила на страницата. Това гарантира, че по-голямата част от вашия уебсайт ще изглежда добре на мобилни устройства без да се налага да правите никакви корекции.

Секции

Без подходящи секции информацията може да бъде погребана и вие ще загубите посетителите преди да са прочели повече от два реда съдържание.

Когато създавате страница или публикация в блога, която предлага голям обем информация за определена тема, ще искате да разделите тази информация с помощта на междинни заглавия, интервали и секции, които гарантират, че вашата уеб страница е лесна за сканиране.

Заглавията са фактор за класиране на страницата в органичните резултати от търсенето. Те са от помощ на търсачките и на читателите за разбирането на съдържанието. Ако не използвате междинни заглавия или ги използвате неправилно, ще видите, че имате по-голяма степен на отпадане (дял на посетителите, които са се оттеглили от сайта ви малко след пристигането си на него).

Когато създавате уеб съдържание, поставете се в обувките на читателя. Инвестирайте допълнително време, за да гарантирате, че съдържанието ви е четимо и разделено на секции. Страхотното съдържание отговаря на въпроси и обучава читателя бързо.

Споделете:

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.