Виртуалните събития откриват много възможности пред софтуерните разработчици

virtual-event-virtual-meeting-Pixabay

Кога ще е следващият път, когато ще отидете на концерт, търговско изложение или конференция? Никой не знае. За повечето от нас изглежда, че ограниченията ще продължат поне до края на следващата година, когато вече ще има широко достъпна ваксина за коронавируса.

Шокът от тази пандемия накара много от нас да работим от вкъщи и да правим срещи в Zoom. Големите събития с лично присъствие са или отменени, или отложени, или се проведоха в хибриден вариант, или пък напълно се трансформираха в свои онлайн версии, пише онлайн изданието entrepreneur.com.

Шоуто обаче трябва да продължи. Буквално. Трябва да направим виртуалните събития интересни, мащабируеми, въздействащи и ангажиращи.

Като се има предвид, че може да мине повече от година, докато истинските, живи събития станат безопасни, имаме нужда от нови решения, за да правим интересни виртуални събития. Това отваря някои възможности на разработчиците на софтуер, които трябва да намерят начин да надхвърлят съществуващите решения.

Виртуалните събития в момента

Има примери на много успешни онлайн събития, но и на не чак толкова. Повечето хора бързо се адаптират към Zoom за виртуални срещи с малки групи колеги или приятели, но този инструмент не е създаден да хоства големи групи. И как би могло да бъде по друг начин, като никой не е мислел, че ще се стигне до тук.

Съществуващите инструменти за онлайн срещи не позволяват провеждането на качествен, нормален разговор при участие на повече от 6 човека. Ако сте присъствали на по-мащабно събитие, проведено в Zoom или друга платформа, със сигурност сте забелязали това. Освен това няма шанс за непринудени странични разговори.

Друга платформа – Remo, е забавна и позволява определено ниво на ангажираност, но при по-мащабни събития се затормозява. High Fidelity пък позволява пространствен звук и имитира ефектно зала за събития.

Както всяка нова тенденция, всички се стремят да бъдат следващата най-добра платформа и да атакуват този новосъздаден пазар. Много компании се стремят да разработят продукти за провеждане на събития в различни форми. Проблемът е, че всеки търси универсално решение.

Събитията са свързани преди всичко с преживяване. В зависимост от темата и кой присъства там трябва да има различни модели за взаимодействие. Преди това това беше отговорност единствено на организаторите на събития.

Какво трябва да се случи, за да преуспеят виртуалните събития

Големите събития винаги са били специални и вдъхновяващи, стига да са добре организирани. Хората могат да вървят със свое собствено темпо, има различни неща за откриване и правене въз основа на техните интереси и какъв тип взаимодействия биха искали да имат. Една такава платформа, която да позволява непринудени взаимодействия, би имала добър успех.

Друг пример са виртуалните клубове на Североизточния университет в САЩ, където студентите управляват аватар и се придвижват между различните стаи и сгради на кампуса със свое собствено темпо.

Няма да има само една или две платформи, които да завладеят този пазар.

Традиционно компаниите харчат стотици хиляди долари за организиране на събития. Ще започнем да виждаме как тези бюджети се превръщат в персонализирани онлайн решения и именно там има огромни възможности за разработчиците на софтуер да създадат невероятно изживяване.

Без значение какво се случва по света, онлайн събитията ще останат като тенденция. Много събития ще продължат да предлагат виртуален компонент, защото това отваря вратите на повече участници. Може би след година ще станем много по-добри в хостването им. Хората ще са създали някои наистина невероятни модели на взаимодействие.

През следващата година вероятно ще видим много иновации що се отнася до онлайн събитията, повече персонализирани преживявания за концерти, търговски изложения, конференции, семинари.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.