Седем тенденции в маркетинга, които ще доминират през 2021 г. (I част)

Marketing-Lab

Няма две мнения по въпроса – 2020 г. беше необичайна година. Сред хаоса и лудостта, породени от големите промени в нашето общество, много индустрии - включително маркетингът, трябваше да се развият и адаптират, за да се впишат в новото нормално.

Глобална криза или не, всички знаят, че маркетинговите тенденции се променят със скоростта на светлината, пише envato.com. Нови статистически данни и технологии се появяват всеки ден, начинът, по който привличаме, свързваме се и предлагаме продуктите си на нашата аудитория, също непрекъснато се променя. Толкова много, че понякога може да е трудно да се справиш!

За да успеете в тази забързана индустрия, трябва да направите нещо повече от това просто да следите тенденциите в маркетинга - трябва да мислите една стъпка напред в тази игра. Сега, към края на една от най-непредсказуемите години в историята, започнаха да се появяват някои големи и вълнуващи нови маркетингови тенденции.

Изданието предлага седем тенденции, с които да ви помогне да се ориентирате в динамиката на маркетинга от бъдещето и да осъществите маркетинговата си магия.

Генерирано от потребителите съдържание

Генерираното от потребителите съдържание е всяко съдържание - видеоклипове, изображения, рецензии, създадено от ваши клиенти и потребители, а не от вас като бранд. Като една от най-автентичните форми на дигитален маркетинг от уста на уста, генерираното от потребителите съдържание е чудесен начин марките да станат по-достъпни и свързани с аудиторията си.

Генерираното от потребителите съдържание се превърна в крайъгълния камък на маркетинговите стратегии на много брандове. То доказано превъзхожда създаденото от марката съдържание. То не е нова тенденция, но поради блокадите и ограниченията в социалните взаимодействия все повече бизнеси се адаптират към цифровия пейзаж.

Основната привлекателност на генерираното от потребителите съдържание е повишеното ниво на автентичност и относимост, които то представя. Тъй като социалните медии бързо се превръщат в безкраен поток от плоски игри, спонсорирани публикации и непостижим начин на живот, възниква апетит за по-автентично представяне на обикновените хора, начин на живот и опит - особено през тази година на криза и социални промени.

За брандовете това съдържание е ценно, защото овластява потребителя, показва доверие и автентичност, хуманизира марката.

Брандирано съдържание

Във възход е и висококачественото брандирано съдържание. Разширявайки сферите на видео маркетинга, изкуствения интелект и интерактивното съдържание, целта на висококачественото съдържание не е просто да продадете продукт или да пуснете на пазара вашата марка - това е създаването на уникално и незабравимо изживяване за вашите клиенти. В наши дни, когато качеството и количеството на маркетинговото съдържание нарастват експоненциално, е толкова важно да се издигнете над тълпата.

Още през юли Apple пусна висококачествен, развлекателен видеоклип, с който показва как продуктите на компанията могат да се използват вкъщи. Estee Lauder излязоха с онлайн интерактивна игра, наречена ‘THE ANRCADE’ - футуристична игра, фокусирана върху печеленето на „генериращи младост точки“, за да популяризират свой нощен крем.

Независимо какъв подход изберете, висококачественото марково съдържание е свързано с привличането на вниманието на вашата аудитория и открояването на вашата марка.

Социална търговия

Не е тайна, че социалните медии сега са най-голямата и най-полезна платформа за онлайн маркетинг. С въвеждането на магазини във Facebook, магазини в Instagram и реклами и каталози за пазаруване в Pinterest социалната търговия ще се превърне в една от най-големите тенденции за маркетинг и електронна търговия през следващата година.

Общо 55% от онлайн купувачите правят покупки чрез социални медийни канали като Facebook, Instagram или Pinterest, а 71% от потребителите се обръщат към социалните медии за вдъхновение за пазаруване. Затова сега е по-важно от всякога да направите марката, продуктите и услугите си подходящи за социално пазаруване, особено когато все повече фирми преминават към дигитална среда, за да се адаптират към кризата с COVID-19.

Публикациите, които позволяват директно пазаруване, са бъдещето. С проучвания, които показват, че клиентите са по-склонни да купуват, когато им се предлага рационализирано пазаруване, социалната търговия дава на марките възможност да оптимизират пазаруването през множество канали и платформи, позволявайки на своите клиенти да купуват продукти на всяка крачка.

Втора част на материала можете да прочетете тук!

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.