Пет тенденции в SEO, които не можете да пренебрегвате през 2021 г.

SEO-online-marketing-Pixabay

Независимо дали се опитвате да продадете продукт, да увеличите разпознаваемостта на марката или да привлечете повече клиенти, SEO е ключов компонент във всяка маркетингова стратегия. Това ще увеличи видимостта на вашия сайт в страниците с резултати от търсене и ще донесе повече органичен трафик към вашия уебсайт.

Тенденциите в SEO обаче непрекъснато се променят. За да бъдете винаги на върха, трябва да сте добре запознати с най-новите тенденции и как да ги приложите, пише онлайн изданието rioseo.com.

Изданието обобщава пет тенденции, които не можете да пренебрегнете през 2021 г.

Изгледът на резултатите от търсенето (SERP) ще продължи да се променя

Начинът, по който SERP работи в наши дни, значително се промени и напредна с времето. Рекламните споделяния стават все по-популярни, полетата за отговори и представените фрагменти получават повече кликвания, а „Хората също питат“ (функция, въведена през 2018 г.) придобива все по-голямо значение.

Не само това, сега можете да видите видеоклипове да се появяват над някои от текстовите резултати от органично търсене. Освен това се наблюдава скок в броя на търсенията с нулев клик. Сега няма нужда да кликвате върху връзка и да посещавате уеб страница. Отговорите на търсещия могат да бъдат намерени точно там, на страницата с резултати от търсенето, което прави SEO по-трудно от всякога.

За да спечелите трафик към вашия сайт, ще трябва да разнообразите и внедрите комбинация от стратегии, включително многоканален маркетинг и сложни ключови думи.

Мобилната оптимизация е необходимост

Използването на мобилни устройства се увеличава непрекъснато през годините. Освен това мобилният телефон е най-предпочитаният инструмент, използван за достъп до интернет. Според проучване 60% от търсенията в Google се извършват чрез мобилни устройства. Ако искате да привлечете потребители на търсачките, вашият сайт трябва да бъде оптимизиран за мобилни устройства.

Увеличението на използването на мобилни устройства за достъп до интернет е една от основните причини, които подтикнаха гиганта на търсачките Google да обяви първо индексиране за мобилни устройства. С внедряването на първоначално индексиране за мобилни устройства Google индексира мобилната версия на вашия уеб сайт първо, преди десктоп версията.

Ако сайтът ви не е оптимизиран за мобилни устройства, Google няма да успее да класира страниците ви напред в резултатите.

Започнете с тестване на мобилната версия и колко е user-friendly. Има специализирани инструменти, които ще направят анализа. Те ще разкрият и евентуални проблеми.

Активирайте гласово търсене

Друга тенденция, която не можете да пренебрегнете, е гласовото търсене. Гласовото търсене не е ново, тъй като през 2016 г. то представляваше 1 от 5 търсения с Google на Android. Популярността му оттогава нараства и се очаква през 2021 г. гласовата търговия на дребно ще достигне колосалните 40 млрд. долара.

Една от основните причини за популярността му е точността на гласовата транскрипция. Системите за гласова транскрипция, създадени от Google и Microsoft, показват само 5,1% грешки.

Днес пускането на интелигентни високоговорители, като Google Home, Amazon Echo и Apple HomePod, направи гласовото търсене още по-популярно. Проучване показва, че в САЩ 1 от 6 възрастни притежава интелигентен високоговорител.

За да направите уебсайта си оптимизиран за гласово търсене, създайте разговорно съдържание, тъй като гласовите търсения обикновено са разговорни по своята същност и насочват към ключови думи с дълга опашка.

Създайте дългоформатно съдържание

Става все по-предизвикателно да се класираш в търсачките. Съдържанието и ключови думи няма да ви помогнат да постигнете успех в ефективността на търсенето, както преди. В днешно време съдържанието ви има най-добрия шанс да се класира добре, ако е дълго и подробно. Съгласно насоките за качество на търсенето с Google, вашето съдържание трябва да предлага правилната информация за заявките за търсене.

Съдържанието ви също трябва да показва високо ниво на експертиза, авторитетност и надеждност. Това означава, че авторът трябва да бъде експерт по темата и да притежава авторитет, както и да е надежден. За да приведат това в действие, авторите на съдържание трябва да отделят време, усилия, умения и опит в създаването на съдържанието.

Според проучване на Backlinko, което анализира 1 милион резултата от търсене, страницата, класирана на първо място, има средно 1 890 думи. От друго проучване, проведено от Backlinko и BuzzSumo, се вижда, че дългото, подробно, вечно съдържание има тенденция да получава повече социални споделяния и препратки.

Заложете на локално SEO

Привличането на потребители на търсачки, които живеят наблизо, е ключът към успеха на местния бизнес. Много търсения имат локално намерение. Според Google около 4 от 5 потребители извършват локални търсения в търсачките.

Освен това тези потребители действат бързо. 50% от потребителите, които извършват местно търсене на мобилните си телефони, и 34% от потребителите, които извършват търсенето си чрез таблет/компютър, посещават магазин в рамките на един ден от извършването на локално търсене.

За да подобрите класирането си при локални търсения, добавете данните за вашия бизнес към местните списъци в множество директории за търсене за всички ваши местоположения и приложете стратегия за управление на репутацията. Твърди се, че 85% от потребителите се доверяват на онлайн отзивите, колкото и на препоръките, дадени от хора, които познават.

Споделете:

Сходни статии

Присъединете се
към 12 257 читатели

ENTERPRISE е прецизно таргетирано B2B печатно издание за практически бизнес и интелигентно управление.