През годините SEO оптимизаторите се научиха да следят за основните актуализации на алгоритмите, да надграждат съдържателната си игра и да се ориентират въ все по-конкурентния SERP пейзаж.
Фокусът на Google върху потребителското преживяване остава непроменен и обикновено това е движещата сила зад големите промени в хоризонта. Точно така, SERP се променя отново и както можете да си представите, органичният маркетинг няма да стане по-лесен, пише онлайн изданието business2community.com.
Изданието разглежда трите най-големи промени, идващи за SEO, и представя начини как да се подготвим за тях.
Актуализацията Google Core Web Vitals
Както споменахме, Google се ангажира да създаде страхотно изживяване за своите потребители. Всяка актуализация има за цел да осигури по-бързи и по-подходящи резултати.
През май Google обяви нова програма, наречена инициатива Web Vitals, която има за цел да даде на собствениците на уебсайтове, търговците и разработчиците унифициран набор от показатели за количествено определяне на преживяването на сайта. Според web.dev Web Vitals адресира преобладаващия брой инструменти, платформи и показатели, които често са противоречиви или объркващи. Целта е да се осигурят унифицирани насоки и акцент върху три основни елемента, които могат да направят или нарушат потребителското изживяване.
Ето бърза разбивка на това, което е включено в ядрото и показателите – време на зареждане на сайта (видеалния случай посетителите не трябва да чакат повече от 2,5 секунди от момента, в който започне да се зарежда), визуална стабилност, интерактивност и други.
Core Web Vitals е са подмножество в рамките на по-големия проект Vitals и са от значение за всеки уебсайт в индекса, тъй като те представляват три фактора на ефективност, които могат да направят или нарушат потребителското изживяване.
Google препоръчва редовно да проследявате тези показатели и сега позволява на потребителите да ги проверяват от всеки инструмент (PageSpeed Insights, Google Search Console, Google Data Studio и т.н.).
Google казва, че Core Web Vitals няма да бъде фактор за класиране до 2021 г. и планира ежегодно да актуализира показателите, така че да са в крак с развиващите се очаквания и технологии на клиентите. Компанията намеква за някои възможни нови показатели, които измерват поверителност и подобни фактори.
Търсене по намерение
Преди актуализацията от 2013 г. оптимизирането за тромави низове от ключови думи беше най-добрият шанс за достигане пред целевата аудитория. Маркетолозите обаче често трябваше да оптимизират фрази с точно съвпадение, които нямаха смисъл. От страна на потребителя нямаше начин да се филтрират неподходящи резултати, които на моменти създаваха разочароващо изживяване.
След промените Google направи постепенни подобрения на алгоритъма, осигуряващи по-подходящи резултати. След това през 2019 г. BERT внедри Natural Language Processing (NLP), с което се анализират заявките за търсене и се предоставя съдържание въз основа на контекстуални улики.
NLP или не, SEO не е само съвпадение на ключови думи и заявки. Днес се изисква широк подход, ключови думи с дълги опашки, семантично свързани думи за търсене и дълбоко разбиране на това, което хората търсят.
Необходима е и оптимизация за гласово търсене.
Сила на бранда и споменавания онлайн
Въпреки че страхотното SEO съдържание може да повиши осведомеността, трудно е да направите големия удар без добра марка. Любовта на Google към „силните марки“ само се засилва. Ако погледнете стандартите, брандовете с по-голяма разпознаваемост и ресурси са склонни да бъдат продуктите и услугите, на които хората имат доверие.
И макар че тази структура често означава, че гигантът предпочита предпочитаните имена, това не означава, че малките марки са напълно без късмет. По-малките марки и микроинфлуенсърите могат да стимулират много ангажираност, ако наистина разбират своята ниша.
С изграждането на повече разпознаваемост ще започнете да се изкачвате по-високо в класацията, достигайки до повече хора с органично съдържание.
На повърхността тези актуализации сигнализират за някои доста големи промени. В дълбочина обаче се вижда, че голяма част от тези неща се приравняват с най-добрите практики, които постепенно възприемаме през последните няколко години.
Въпреки че вашата SEO стратегия може да се нуждае от опресняване, тези промени могат да улеснят нещата за търговците.