Мерките за социално дистанциране и затварянето на редица бизнеси значително нарушиха някои потребителски навици. Въпреки че това създаде период на несигурност за мнозина, електронната търговия вместо това се развива в положителна посока.
Навиците за покупка бързо се промениха и е малко вероятно внезапно да се върнат към това, което някога са били, дори и след като нещата „се върнат към нормалното“, пише онлайн изданието entrepreneur.com.
Поради това сега е моментът да заложите на електронната търговия, защото бъдещото и влияние ще бъде далеч по-голямо, отколкото е било досега.
Онлайн покупките се увеличават
Докато маркетолозите от години отбелязват растежа на електронната търговия, в действителност тя винаги е била малцинството от общите продажби на дребно. В глобален план Statista съобщава, че електронната търговия съставлява едва 14,1% от обема на общите продажби. В САЩ този дял е още по-нисък – 11,4% от общия обем продажби.
Блокирането на икономиката обаче и затварянето на всички магазини, които не продават стоки от първа необходимост, драматично промени тази картина. Бюрото за преброяване на САЩ съобщи, че за март 2020 г. продажбите на дребно са паднали с 6.2 процента спрямо година. Някои търговци на дребно, като магазините за дрехи, отчитат и над 50% спад на продажбите.
В същото време търговците на дребно със силна платформа за електронна търговия отчитат, че продажбите им в магазина са заменени от цифрови покупки. Digital Commerce 360 съобщава, че според Target дигиталните продажби нарастват с 275 процента от април, което спомага за постигането на най-доброто тримесечие за сектора от 2000 г. насам - дори при намаляване на покупките в магазините.
Тази промяна ще е трайна. Макар че някои смятат, че тези промени са само временни, проучвания сред потребители показват, че това преминаване към електронната търговия е тук, за да остане. Купувачите се наслаждават на удобството на онлайн пазаруването и мнозина няма да се върнат към старите си навици за пазаруване дори след премахването на ограниченията.
Търговците на дребно, които нямат изградена система за електронна търговия, могат да загубят значителни приходи през следващите години, тъй като навиците на купувачите стават все по-цифрово ориентирани.
Онлайн каналите за продажби се увеличават
Тъй като все повече марки преминават към дигитална стратегия в опит да овладеят дигиталната буря, онлайн каналите за покупки също се увеличават. MarketWatch съобщава, че общата реклама във Facebook се увеличава значително в страните, които изпитват значителни проблеми с коронавируса.
Това обаче не е задължително да е добра новина, тъй като се очаква гигантът да изгуби и пари от туристическите компании и други, които са оттеглили рекламните си бюджети. Това обаче създава възможности за други марки да навлязат на пазара и да пуснат своите продукти или услуги на по-широка онлайн аудитория.
Историята показва, че продължаването на рекламата по време на рецесия може да доведе до големи резултати. Силният маркетинг на цифрови платформи ще позволи на предприемачите да достигнат до аудитории, които в момента убиват времето си, и да изпъкнат по време на намалена конкуренция.
Въпреки че безработицата расте и икономическата картина е мрачна, струва си да обмислим как допълнителното време - и общите ефекти от тези смущения - създават нови възможности за предприемачите. Икономическите спадове разкриват нови начини за навлизане на пазара. Те могат също така да помогнат на предприемачите да идентифицират начини за оптимизиране на своите бизнес модели.